Fru_Pigalopp Skrevet 25. april 2006 #1 Del Skrevet 25. april 2006 God morgen Da har vi vært på 6 mnd kontroll ( noe sent, da men ....) og allt var selvfølgelig bare velstand! Hørsel, syn og hofter er akkurat som det skal være så hverken helsesøster eller lege hadde noe å utsette på wunderkinden våres ;P Han har blitt 69,5 cm, 8855 gr og hodet er 46 cm i omkrets, så det er ikke noen liten pusling vi har, nei! Hos helsesøster rullet han til og med rundt!! Det har han ikke vist henne før, enda han begynte å rulle fra rygg til mage når han var knappe 4 mnd. Hvordan står det til ellers da? Her er det skikkelig vårstemning! Bare synd det er lett skydekke i dag, for hvis ikke hadde det vært skikkelig varmt. I går trillet vi tur og jeg hadde bare på meg en tynn genser. Det var deilig Godt med lysere og varmere tider nå ja! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861069-beate-75/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru_Pigalopp Skrevet 25. april 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 25. april 2006 dytte litte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861069-beate-75/#findComment-4867711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beate75 Skrevet 25. april 2006 #3 Del Skrevet 25. april 2006 He he... Trådene forsvinner så fort her at jeg tenkte jeg skulle etterlyse dere nå! Var så spent på hvordan det gikk med dere :-) Så stor og flott han har blitt da! Oscar hadde jo ikke lagt på seg så mye siden sist, bare 250 gr på 1 mnd, men det skyldes nok mavesyken vi alle hadde i påska. Tror han har tatt det igjen denne siste uka, for nå spiser han som en hest! Eller en ponni kanskje.. Rulling er fortsatt sjelden vare her, han rullet jo hele tiden i en 14 dagers periode fra 4 mnd, men etter det var det tryggest å ligge på ryggen. Men det skjedde noe i påska, og nå er det stas å ligge på magen, og han prøver hardt på å rulle over. Det er bare den siste lille dytten som mangler. Så får vi se hvor lang tid det tar.. Her er det skikkelig vår ja, feiebilene går for fullt så det er nesten umulig å gå ute uten å være grå når man kommer inn... Men det er jo så deilig å gå på "ren" asfalt! Igår var vi ute på tur i 2,5 time, og når vi kom hjem gikk vi rett på verandaen og var der i 2 timer til. Deilig! Oscar likte godt å ligge på magen på pleddet sitt, særlig når han fikk øye på de som stod å spylte nede i tunet (vi bor i 4. etg). Nyskjerrigper! Idag har det blåst opp, men det var 15 grader og vi startet treffet med en drøy times gåtur før kaka kom på bordet.. Nå blåser det ennå sterkere, håper det gir seg i løpet av natta. Har dere noen sommerferie-planer da? Vi skal vel bare på hytta, mannen er student og søker jobb fra juni av, så vi har ikke penger til noen stor ferie iår. Men det er fint på hytta! Mine foreldre har hytte på fjellet, og hans har ved fjorden. Så da kan vi bare velge! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861069-beate-75/#findComment-4867985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru_Pigalopp Skrevet 26. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 26. april 2006 God morgen Beate :)Tenker han bel nyskjerrig på de som spylte langt der nede ja! Tenk allt spennende som dee aldri har sett før da. De har jo bare lagt trygt nedi vognen når vi har vært ute, så det åpner seg jo en helt ny verden for dem når de får sett seg litt rundt der ute i verden. Det var nesten 16 grader her i går, men han var ganske grinete etter timen på helsestasjonen, så det ble ikke gjort så mye. Det var egentlig midt i sovetiden hans, så hele dagen hans ble skiplet. Virket som han bare ville sove hele dagen i går............sutret og sutret. Hm...ja, han må jo få ha dårlige dageer han også. Det er så lenge mellom hver atte jeg skaal ikke klage. Han klør sikkert noe infernalsk i gommene også, for tann nr to lar vente på seg. Tror den er rett rundt hjørnet, men den har ikke dukket opp riktig enda. Har hatt "tannbæsj" i flere runder nå, både i påska og den uka her. Skal vel se det kommer tenner både nede og oppe på en gang hehehe. Hva har du på gutten din når du lar han ligge på teppe på verandaen da? Hel utenpå dress eller hva? Er så usikker på hva som er best. For mange lag med klær gjør jo at han ikke får bevege seg fritt og det syns han ikke er noe morro. Inne bruker ha stort sett bare body og strømpebukse når vii er hjemme. Vi skal faktisk til syden i to uker i sommer Svigers har ferieleilighet og vi reiser ned og besøker dem. De storgleder seg til å være barnevakt, så det blir nok skikkelig avslappningsferie for våres del De vil vel helst ha gullet alene hele tiden, men det får de ikke Er spent på hvordan han takler varmen, men satser på at det skal gå fint. Han ble litt urolig når vi fyrte for mye i peisen i påska, men vi får se Han er jo 9 mnd når vi reiser!!!!!!!! Himmel og hav så fort tiden går.... Dere får det sikkert topp på hytta da! Så deilig å kunne velge mellom fjell og sjø! Kan jo bare reise etter fineværet da jo Vi og skal faktisk bo på hytta i sommer ( utenom de to ukene i syden). Det er ved sjøen og vi har båt der. Det blir deilig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861069-beate-75/#findComment-4871722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru_Pigalopp Skrevet 26. april 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 26. april 2006 ute og dytter litt igjen jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861069-beate-75/#findComment-4876394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beate75 Skrevet 1. mai 2006 #6 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei du ! Har vært bortreist, så jeg har ikke hatt internett. Samme påkledning her når vi er inne ja. Kanskje en tynn genser i tillegg om morgenen, ettersom vi står opp før sola Når vi har vært ute på verandaen, har vi bare hatt en ganske tynn, foret dress på i tillegg til inneklær, og skinnlabber på føttene. Da får han beveget seg litt, men er god og varm. Har bare vært ute sånn når det har vært godt og varmt da, 10 grader tenker jeg, og sol. Ang sol, bruker du solbriller på gutten? Liker han dem? Her virker det som om han skjønner at det hjelper ham, i alle fall dersom det er sterk sol. Hadde aldri trodd det skulle gå så fint. Så deilig med sydenferie da! Vi og har lyst.... Men pengene strekker ikke til iår. Så det får bli senere. Vi blir nok ikke alene på hytta vi heller nei, svigers er helt tussete når det gjelder gutten. Litt for tussete etter min smak da, det blir så mye "styr" når de kommer. De bor bare 10 min unna, men siden de jobber, så er det sjeldent de kommer en tur i hverdagene. Prøver liksom å si til de at det går an å komme bare for en halvtime også, så det ikke skal bli et nytt bekjentskap hver gang de treffes. Men det gjør de ikke. Så derfor blir det "sjeldent" at de ser han, og når de først er her, så er det bæring og blub blub og hopping og gud vet hva i flere timer. Så hvis jeg sier at nå er han trett og vil sove, så er det bare neida, sove kan han gjøre senere. Selvfølgelig får han sove, men bare det at de sier sånn gjør meg stresset. Sikkert hønemor nå men. De sier også hele tiden at "bare vent til du kommer til bestemor og bestefar, da skal du få så mye godteri og så mye leker og være oppe så lenge du vil og ..." Og når de gjør det, så får jeg bare mindre lyst til at de skal være barnevakt. Tror ikke de mener det men likevel, jeg blir litt usikker. Det er deres første barnebarn, mens mine foreldre har 3 fra før, og er dermed mer avslappet. Sikkert litt derfor det er så mye styr, men det har nok litt med personalitetene også. Men min mor jobber også, og det stopper ikke henne fra å stikke innom på vei hjem fra jobb. Min far jobber på anlegg, og er borte to uker og hjemme en, og til og med han ser jo gutten oftere. Ble mye syting på svigers her nå, var ikke meningen å bruke deg som klagemur.... Har et flott forhold til svigers ellers, bare i forhold til gutten jeg er skeptisk. Har ikke blitt som jeg trodde det skulle bli. Sikkert bare hønemor-genet Ellers så gru/gleder jeg meg til 13.mai, for da skal jeg være borte fra gutten i ett og ett halvt døgn......... Det blir lenge det! Skal arrangere utdrikningslag for venninna mi, så pappaen skal ha gutten. Blir nok ett par telefoner hjem ja tror jeg... Har jo vært borte fra gutten før, men bare opptil 4 timer på dagtid og 6 etter at han har sovnet. Det blir ikke det samme! Men jeg gleder meg til utdrikningslaget da, tror nok jeg skal være litt forsiktig med alkoholen, har ikke drukket så mye siden fødselen.. :/ Så da kan jeg jo dra hjem tidligere på søndag også, så jeg får se gullet! Håper dere har hatt ei fin langhelg, selv om det kanskje ikke er stor forskjell på dagene? Her er nesten eneste forskjellen at pappaen er mer hjemme. Og det er jo fint! Har jo vært bortreist nå da, men ellers er helgedagene nesten lik hverdagene. Rytmen til gutten bestemmer masse ja merker jeg. Men så er det jo han som er midtpunktet også da:) So long! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861069-beate-75/#findComment-4920364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru_Pigalopp Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 1. mai 2006 God morgen igjen! Og velkommen hjem Du, jeg måtte nesten le litt år jeg leste om dine svigeers! Det er nesten som om du skullle snakket om mine Utrolig vittig! Svigersene mine er verdens kjekkeste folk altså og dde vil oss bare godt. De vet nesten ikke hva godt de skal gjøre, men det blir SÅ mye STYR.........Hei og hopp og hurra meg rundt hver gang de er her!! Går ikke an å ha en samtale med de, for de hoppserr og heiser sånn på gullet. Han blir jo helt utslitt stakkar Typisk var at de kommer 30 min-1 time før leggetid på kvelden. Det hinta vi kraftig om at det var bedre om de kom littt før og heldigvis serr det ut for at de tok hintet. Jeg og gruer meg litt for at lillegutt skal sove der ( for da ser jeg for meg sjokolade og hipp hurra til 12 på natta), men det er nok som du sier: Bare hønemor genet ;P Jeg strever iherdig og tar meg selv i nakken for å putte hønemor i søpla, men hun sprettter tilbake gang på gang!! Vi har faktisk lånt vekk gutten en natt allerede. Da reiste han 3 timer før sengetid og vi fikk han igjen kl 12 dagen etterpå. Det var kjemperart...........Gikk greit på kvelden når jeg visste at han sov, men jeg lengta fælt på morningen. Fikk iallefall ikke til å sove lenge, nei.... Han var med tanten og onkelen sin og dde hadde kosa seg glugg ihjel:)når vi fikk han tilbake så virket det som han ikke hadde lagt merke til at vi hadde vært borte en gang. Det var nesten det værste...... Forstår godt at du gruer deg på å være borte, men øving gjør mester sies det. Han skal jo være med pappaen sin, så det går helt sikkert kjempefint! Vi skal være borte fra gullet vårt to ganger i mai og jeg og gruer meg masse, men jeg vet jo igrunnn at det kommert til å gå helt fint! Er så redd for at han skal ha fått seperasjonsangst og sånn.......hønemor igjen ja....... Ja, ja....du har ikke msn da? hei så lenge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861069-beate-75/#findComment-4920517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru_Pigalopp Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 1. mai 2006 Solbriller ja! Det var det du spurte om Vi bruker det så ofte det er sol og han ikke ligger i vognen.. Virker som han syns det er deilig ja: ) Syns det var rart at han fant seg i det etter å ha prøvd dem bare en gang eller to. Hadde trodd det skulle bli mere styr jeg. I går rotet vi dem selvfølgelig bort da, så jeg får lete litt.... Hvor kjøpte du til gutten din da? vi kjøpte på apotek, men strikken rundt er bittelitt slakk selv om jeg har strammet den max. Tror nok der er beregnet fra 1 år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861069-beate-75/#findComment-4920577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beate75 Skrevet 2. mai 2006 #9 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg kjøpte også på apoteket, og de passer sånn akkurat. Bruker de stort sett utenpå lua da Ang svigers, så nok et eksempel igår da. Svigermor ringte i 2-tida og sa de var på vei hjem fra hytta, og lurte på om vi ville komme en tur på kaffe når de kom hjem. Det var jo fint, da ville de fått litt tid sammen med gutten. Men da var selvfølgelig vi opptatt, søstra mi og familien hadde kommet på besøk, og vi stod i døra for å trille en tur, + at de hadde med seg middag vi skulle spise etterpå. Søstra mi og de bor en drøy times kjøretur herifra, så det blir ikke så ofte de kommer hit, bare muligheter i helger og helligdager. Men med tre barn i alderen 7 til 11 år, så har de jo fritidsaktiviteter nok med dans, fotball og korps, samtidig som de har gård med kjøttfe. Men uansett, ble enige med svigermor om at vi kunne ringe de etter at besøket hadde dratt. Så kl 18 ringer vi og sier at de kanskje kan komme til oss istedet, ettersom gutten legger seg ca halv 8. Ja det var greit, hun skulle ta med isen hun hadde tenkt å servere, de skulle komme med engang. Som nevnt tidligere bor de 10 min gange herfra, ca tre min med bil. 55 min tok det før de kom (med bil), og da var jo gutten ganske sengeklar... De visste jo at gutten legger seg halv 8, så hvorfor ikke skynde seg litt? Skjønner ikke helt det jeg. Vi ringte også svigerbror og dama ettersom de hadde ringt tidligere og bedt oss på grilling, og de var her på 5 min. Bor ca like langt unna. Men men. Msn ja, det har jeg. Legg meg til davel: [email protected] Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4861069-beate-75/#findComment-4929867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå