Gå til innhold

København - hvor bor dere??

Penelene

Anbefalte innlegg

Hei, jeg flytter til København i juli/august med min mann, datter på 2 år og baby (har termin 3.mai). Vi driver nå å leiter etter leilighet i KBH og lurer litt på hvilke området som egner seg best med små barn, noen tips? Tar også i mot alle andre gode barnevennlige tips om byen fra dere som allerede bor der:-)

Leste også nedenfor her at det var snakk om BIM-treff og barselgrupper i KBh. Jeg kjenner ingen i byen og har veldig lyst å være med på noe sånt (både med nyfødte og litt større barn).

Fortsetter under...

Hei, Penelene

Jeg vet ikke hvilke krav dere stiller til barnevennlighet, men jeg tipper at med en toåring er det godt å bo et sted hvor man kan finne rolige steder der det er mulig å løpe litt fritt osv. Selv bor vi på Frederiksberg og her er det mange fine parker, hvilket det egentlig er i hele byen. Men skal man i mer rekkehusaktige områder, kan det kanskje være smart å se på forstedene. Hvidovre, Brønshøj, Tårnby etc. Rett og slett de områdene som ligger geografisk utenfor brokvartalene og Frederiksberg. Det er jo også mange fine bakgårder inne i byen, hvis man heller vil bo sentralt.

Det stemmer at det er snakk om flere treff her i byen, men det har ikke blitt så mye mer enn med snakken foreløpig. Men vi må jo bare ta oss i nakken og få til noe igjen. Ellers er det en som har tipset om noen mødregrupper i sjømannskirken...

Ellers lykke til med husjakt og ikke minst fødsel!

Hei hei lillemarte, takk for tilbakemeldingen din. Vi ser etter leilighet i sentrum og har stort sett kikket på Fredriksberg og Nørrebro. Ble anbefalt Fredriksberg av en kollega av min mann, men kjekt å høre at andre med småbarn også bor der:-) Når har du termin?

Her går det i flytting, selging av hus og leilighetsjakt, glemmer nesten at det er under en uke til temin!!!

Eller ser det ut som det går litt tregt med initativet ditt om BIM-treff. Hvor mange var dere sist?

Hei, igjen

Ser dere har kikket på Nørrebro. Det er nok faktisk den bydelen som er "minst" barnevennlig i byen. Det er veldig mange små leiligheter og mange har ikke eget bad. Det er en kjempekoselig bydel med såkalt flerkulturelt liv og alltid masse som skjer, men færrest parker og store bakgårder - en typisk gammel arbeiderbydel.

Jeg har termin 13 august og begynner å blir grenseløst utålmodig allerede nå... Skulle ønske jeg hadde litt mer som kunne avspore meg enn masteroppgaven, men flytting er kanskje litt drastisk igjen, hihi.

BIM-treffet går det litt tregt med. Det er like før termin for endel av dem som var på forrige treff og, ikke minst eksamen for noen. Sist var vi 5 eller 6, selv om det var 8-9 stykker som hadde meldt sin ankomst.(Det var sinnsykt dårlig vær og litt kollektiv problemer...)

Hei penelene, jeg vil si meg enig med lillemarte i at Nørrebro ikke er drømmeområdet for småbarnsforeldre... Hektisk trafikk, mye folk og ikke så mange grønne lunger - og stort trykk på de områdene som finnes. Frederiksberg er dyrere, men mye bedre. Et tips kan være å se på kartet når dere ser på leiligheter, prøv å finne en som er i nærheten av litt grønne områder.

• 2 uker senere...

Hei! Jeg vil også anbefale Frederiksberg. Jeg bor i Valby, og det grenser til Frederiksberg, det er bare Zoologisk have som skiller! Men utover det, er det kjempemange fine gamle gårder som har egen bakgård med gressplen og lekeplass. Disse gårdene er som regel låst for uvedkomne.

Lykke til med fødsel og flytting!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...