Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småtten spiser kun flakse. Startet med ett grøt måltid i går. Hun er 4 mnd om en uke men litt litne da hun var en liten mini da hun var født. Hun veier nå 5,9 kg. Den siste uken har hun nektet flaksen.... Kan gå fra 0700 til 1900 om kvelden uten å ville spise. i går fikk jeg i en halv porsjon grøt og 1/4 banan med litt melk...... Har gitt 5 måltid på dagen hver 3 time og et ca 23 når jeg legger meg.... Tror dette er for mye for henne nå......???? Hører de med MYE eldre barn som gir ungen mat hver 3. time 6,9,12,15 og 18 = 5 måltid.... men tror ikke hun vil ha så mye..............Min mor sier jeg skal gi hver 4 time... Er ikke det litt lite og 4 måltider pr. dag og beholde 23 til hun tar fast føde i minst to måltid for så å kutte det ut. Er det nok med 4 måltid?????????

OG når gir jeg vann? Særlig når hun hater flaske utenom morgen og kveld... Skulle jeg prøvd tutte kopp?? Selv om hun er veldig liten.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff da småtten sitter på fanget her... mener FLASKE NEKT

Skrevet

trenger råd!!!!!!!!!!

DYTTE DYTTE

Skrevet

Jeg har hatt det på akkurat samme måten. Har ei lita snelle som ikke akkurat var storspist fra før, og plutselig nekta hun å ta flaska. Hun hylte og vred seg unna bare hun såg den. Ikke noe gøy, og jeg ble ganske så fortvila. Vesla mi var også liten da hun ble født, og har lagt på seg enda mindre enn din baby. Jeg fikk beskjed om å ha litt is i magen, så jeg venta med flaska til jeg hørte at nå var hun skikkelig sulten. Kunne gå 4-5 timer, men da drakk hun ca 140 ml. Mellom midnatt og klokka 14 vil hun fremdeles ikke har flaske, men hun får grøt ca kl 10. Hun har bestemt seg for at flaske klokka 14, 19 og 23 er OK. Ellers gir jeg en halv mosa avocado blanda ut med litt mme kl 15 og grøt kl 20. jeg hadde ikke tenkt å begynne med fast føde så tidlig, men når hun drakk stadig mindre melk, følte jeg at jeg ikke hadde noe valg.

Den verste flaskevegringa gikk over av seg selv, men jeg føler med deg for det er så utrolig pyton når man ikke føler at man får i dem nok mat. Jeg har prøvd med litt vann i tutekopp, men det spytter hun bare ut. Det er helt umulig å tvinge dem til å spise!

Så lenge hun følger vekstkurven sin er det sikkert ikke noe å bekymre seg for. Det har vesla mi gjort, men hun er som sagt liten (snart 5 mnd og 5,2 kg)

Lykke til!!

Skrevet

Min gutt på snar 8 mnd,begynte oxo med grøt når han var 4 mnd. han får bare flaske han oxo men ikke noe flaske nekt. vet bare at når han var syk..i påsken,spiste han ingenting etter kl 14,før neste morgen. kan hende ungen din ikke er i form,har du sett noe tegn til forkjølelse eller noe. tatt tempen? jeg begynnte og gi ungen min mat hver 4 time når han ca var rundt 3-4 mnd. kan jo hende at ungen din ikke vil ha så mye mat som før. ting snur seg veldig opp ned i noen perioder...vet alt om det...veldig kjedelig:(

men ta en tlf til helsestasjonen din og hør,da får du ekspert råd. de er til for å hjelpe vettu:)

lykke til

Skrevet

Je gåfr ha is i magen så ser jeg om hun vil ha 4 i stedet for 5 måltid om dagen.........Håper det ikke er for lite....Hun gir vel beskjed håper jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...