Gå til innhold

Hva slags leker har dere til barn på 10 mnd +?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sneipen min er ti måneder, jeg har også en gutt på to år her annenhver uke. Det som er det mest populære her, er lær-å-gå vogna fra Brio! Den koser de seg veldig med begge to. Triller hverandre og lekene sine rundt og rundt, blir aldri lei. (Den finnes også i en variant som ligner litt på en dukkevogn)

Store legoklosser i mange farger (Duplo) koser de seg også med begge to, på hver sin måte, selvsagt :-) Men disse klarer de å dele på.

Sneipen fikk også en traktor med henger til jul, den har fem dyr stående bak på hengeren og en bonde som kjører. Disse kan tas ut og settes på plass igjen, da lager de lyder. Traktoren kan også kjøre framover av seg selv. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i leker med lyd, men ser at denne fascinerer ungene voldsomt. Kusinene til sneipen har også hatt en slik, de lekte med den fra de var 6 mnd til tre-fire år. Vet ikke hvor den er kjøpt, men anbefales...

Hei. Bøker har ho begynt å interessere seg for nå. Vi kjøpte noen kjempefine på bokkilden.no; spes. vil jeg anbefale "baby touch playbook" fra bluebird. En stor fin bok til kr 98.

Ellers så er alt som lager lyd moro, f.eks kopper som slås sammen og annet som skramler.

Vi var på cafe i går og da var min 10 mån gutt veldig opptatt av å leke med minikjøkken. Og så liker han gåbilen sin. Han liker å bli lest for. Og leke med store biler med lyd. Men egentlig er alt anna enn leker som er gøy å ta på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...