beri Skrevet 25. april 2006 #1 Del Skrevet 25. april 2006 ..flere som har fått den beskjeden???Og går over til lettmelk etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alvis Skrevet 25. april 2006 #2 Del Skrevet 25. april 2006 Ja, det fikk jeg også beskjed om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. april 2006 #3 Del Skrevet 25. april 2006 Høres ut som min helsesøster, så det er nok rett det ja. Spurte to ganger . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 25. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 25. april 2006 jeg spurte også to ganger...hadde trodd vi skulle begynne med lettmelk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruble Skrevet 25. april 2006 #5 Del Skrevet 25. april 2006 H melk pga fettet hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsNina Skrevet 25. april 2006 #6 Del Skrevet 25. april 2006 Hvor mye hmelk da? Skal den erstatte mm/mme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 25. april 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 25. april 2006 vet ikke helt jeg...skulle begynne gradvis sa hun....Tenker å trappe ned med amming, gi litt mme og litt h-melk...og se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøffetøtta Skrevet 25. april 2006 #8 Del Skrevet 25. april 2006 Å så de anbefaler det enda. De jeg har prata med 3 stk helsesøstre sa at det er de slutte å si. de anbefaler det kun til barn som ligger under kurven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darth Vader Skrevet 25. april 2006 #9 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg kommer til å begynne med lettmelk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katja74 Skrevet 25. april 2006 #10 Del Skrevet 25. april 2006 Har hørt at H-melk er fy! Ingen har godt av fettet i melka. Slo opp på sosial og helsedepartmentets kostholdsråd: http://www.shdir.no/ernaering/spedbarnsern_ring/fast_f_de/fra_ett__rs_alder/melketyper_37519 Fra ett års alder anbefales lett-, ekstra lett- eller skummet melk hvis barnet har normal vekstutvikling. Melk og melkeprodukter er i norsk kosthold en viktig kilde til energi, protein, kalsium og andre næringsstoffer. De magre melketypene anbefales fremfor helmelk for å redusere inntaket av mettet fett og for tidlig å innarbeide sunne matvaner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. april 2006 #11 Del Skrevet 25. april 2006 helsesøstera til Marcus sa at vi skulle begynne med lettmelk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mie76 Skrevet 25. april 2006 #12 Del Skrevet 25. april 2006 Har fått beskjed om lett eller ekstra lett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 25. april 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 25. april 2006 MAthias ligger litt under kurven... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 25. april 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 25. april 2006 HVORFOR SIER ALLE HELSESØSTRE FORSKJELLIG?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. april 2006 #15 Del Skrevet 25. april 2006 det har jeg også lurt på. har til og med opplevd at helsesøstre som jobber på samme helsestasjon sier forskjellig... og man blir jo forvirra............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gl@dmor Skrevet 25. april 2006 #16 Del Skrevet 25. april 2006 frustrerende og forvirrende å få så forskjellige svar... Vi var på helsestasjonen i går. Sander har vært litt lei av 8 mnd. grøten, så jeg har gitt han litt 1-års grøt, som han liker godt. Men da sa helsesøster at det kanskje ikke var så lurt, for det kunne være "vanlig" melk i den. På pakningen står det bare at den inneholder tørrmelk, det samme står det på 8 mnd. grøten. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 25. april 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 25. april 2006 Men hvis de kan begynne å drikke vanlig melk, så skulle det vel ikke spille så stor rolle om det er melk i grøten....Vet ikke jeg..Blir bare mer og mer forvirret....F... helsestasjon...Blir sååå lei 1000 ulike svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gl@dmor Skrevet 25. april 2006 #18 Del Skrevet 25. april 2006 enig der ja. Det er jo melk i diverse pålegg også... Men nå nærmer de seg jo 1 år, tidligere kunne visst barna få vanlig melk fra 6 mnd alder. Anbefalingene fra helsestasjonen forandrer seg støtt og stadig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mie76 Skrevet 25. april 2006 #19 Del Skrevet 25. april 2006 Man kan vel fint begynne å innføre vanlig melk når de er ti mnd? Det fikk i hvert fall jeg beskjed om på hs, de sa også at det kan være lurt å starte innføringen med melk i maten, og så prøve drikke... Så da må vel 1-årsgrøten være en god start? Gregers får i hvert fall den nå. Han tåler ikke mme, så kanskje derfor jeg fikk beskjed om å prøve litt med kumelk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colgate Skrevet 25. april 2006 #20 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg fikk beskjed om å blande lettmelk i grøten for å tilvenne han ku-melk. Kunne gi youghurt også sa helsesøster. Men Dennis nekter å spise grøt nå, og jeg syns han ble hard i magen av youghurt, så jeg fortsetter med mme en stund til jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engellen Skrevet 25. april 2006 #21 Del Skrevet 25. april 2006 Helsesøstra vår sa at vi skulle gå over på lettmelk, og H-melk ble ikke nevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til 2 ;) Skrevet 26. april 2006 #22 Del Skrevet 26. april 2006 Med eldtsdatterea vår begynte vi med H-melk som vi fikk beskjed om. Denne gangen blir det nok Lett eller ekstra lett melk da det er det vi som regel har i kjøleskapet. Får i seg andre stoffer gjennom variert kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrywine Skrevet 26. april 2006 #23 Del Skrevet 26. april 2006 helsesøster til emilie sa vi skulle begynne med lettmelk.... det var ikke vits i å gi h.melk.... så nå driver jeg å slutter med morgen pupp og gir lettmelk istde... går strålende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå