Gå til innhold

Juni: helsesøster sa vi skulle begynne med h-melk...

beri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

vet ikke helt jeg...skulle begynne gradvis sa hun....Tenker å trappe ned med amming, gi litt mme og litt h-melk...og se hvordan det går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så de anbefaler det enda. De jeg har prata med 3 stk helsesøstre sa at det er de slutte å si. de anbefaler det kun til barn som ligger under kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at H-melk er fy! Ingen har godt av fettet i melka.

Slo opp på sosial og helsedepartmentets kostholdsråd:

http://www.shdir.no/ernaering/spedbarnsern_ring/fast_f_de/fra_ett__rs_alder/melketyper_37519

Fra ett års alder anbefales lett-, ekstra lett- eller skummet melk hvis barnet har normal vekstutvikling.

Melk og melkeprodukter er i norsk kosthold en viktig kilde til energi, protein, kalsium og andre næringsstoffer. De magre melketypene anbefales fremfor helmelk for å redusere inntaket av mettet fett og for tidlig å innarbeide sunne matvaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det har jeg også lurt på. har til og med opplevd at helsesøstre som jobber på samme helsestasjon sier forskjellig... og man blir jo forvirra............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frustrerende og forvirrende å få så forskjellige svar... Vi var på helsestasjonen i går. Sander har vært litt lei av 8 mnd. grøten, så jeg har gitt han litt 1-års grøt, som han liker godt. Men da sa helsesøster at det kanskje ikke var så lurt, for det kunne være "vanlig" melk i den. På pakningen står det bare at den inneholder tørrmelk, det samme står det på 8 mnd. grøten. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis de kan begynne å drikke vanlig melk, så skulle det vel ikke spille så stor rolle om det er melk i grøten....Vet ikke jeg..Blir bare mer og mer forvirret....F... helsestasjon...Blir sååå lei 1000 ulike svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig der ja. Det er jo melk i diverse pålegg også... Men nå nærmer de seg jo 1 år, tidligere kunne visst barna få vanlig melk fra 6 mnd alder. Anbefalingene fra helsestasjonen forandrer seg støtt og stadig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel fint begynne å innføre vanlig melk når de er ti mnd? Det fikk i hvert fall jeg beskjed om på hs, de sa også at det kan være lurt å starte innføringen med melk i maten, og så prøve drikke... Så da må vel 1-årsgrøten være en god start? Gregers får i hvert fall den nå. Han tåler ikke mme, så kanskje derfor jeg fikk beskjed om å prøve litt med kumelk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å blande lettmelk i grøten for å tilvenne han ku-melk. Kunne gi youghurt også sa helsesøster. Men Dennis nekter å spise grøt nå, og jeg syns han ble hard i magen av youghurt, så jeg fortsetter med mme en stund til jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldtsdatterea vår begynte vi med H-melk som vi fikk beskjed om. Denne gangen blir det nok Lett eller ekstra lett melk da det er det vi som regel har i kjøleskapet. Får i seg andre stoffer gjennom variert kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helsesøster til emilie sa vi skulle begynne med lettmelk.... det var ikke vits i å gi h.melk....

så nå driver jeg å slutter med morgen pupp og gir lettmelk istde... går strålende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...