Gjest Skrevet 25. april 2006 #1 Skrevet 25. april 2006 Prøver meg her da ingen hadde tips på ammesidene. Jeg skal ut og reise til helga. Kun jeg og min mann. Jeg ammer fortsatt, litt om kvelden og om morgenen. Lillegutt er nå 10,5 mnd. Vurdere om jeg skal ta denne helga som avvenning med amming eller om jeg skal fortsette når jeg kommer hjem. Hvis jeg velger og fortsette er det noen som har erfaring med å være borte eg et par dager og gå tilbake til amming igjen? Han tar ikke flaske og vil ikke ha mme. Så kun originavare som gjelder. Har så vidt begynt å smake på vanlig kumelk.
Katja74 Skrevet 25. april 2006 #2 Skrevet 25. april 2006 Jeg sluttet å amme min 10mnd nå før påske. Etter et par dager var produksjonen så og si helt fraværende, men da hadde jeg bare ammet 2 gr pr dag de siste mnd. Sjekket med helsesøstera som sa at jeg ikke trengte å gi mme hvis hun spiste et par porsjoner grøt om dagen (det er tilstrekkelig med melk i grøten), og så gå over til kumelk etter hvert. Det viste seg at snuppa mi elsker mme (pulvervarianten - ikke ferdigblandet - den drikker hun ikke), så hun får en flaske morgen og kveld uansett. Så det er vel egentlig opp til deg. Hvis du har et ønske om å amme lenger så kan du jo prøve å ta opp igjen amminga når du kommer tilbake, men hvis du uansett har tenkt å slutte snart ville jeg tatt det som en grei avvenningsperiode. Hvem vet - kanskje han vil ha mme når du ikke er til stede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå