Gå til innhold

September: Hva gjør septembermammaene ang. ferie?


Amalita+lillegull, 17.09.06

Anbefalte innlegg

Tar dere sein ferie og går rett ut i permisjon, eller tar dere tidlig ferie og jobber litt før dere går ut i permisjon?

 

På min arbeidsplass ser dem helst at jeg tar ferie i fellesferien, men da må jeg tilbake på jobb to-tre uker før jeg skal i permisjon….synes det er bedre å gå rett ut i permisjon etter ferien. Da får man jo litt mer fritid før fødselen.

 

Dette er jo selvsagt ikke all verdens til problem, men jeg lurte litt på hvordan dere andre septembermammaer har tenkt angående ferie og permisjon??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar ferie i sommer, jobber 2-3 uker og så permisjon her. Ellers får jeg ikke noe ferie sammen med samboer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar ferie tidlig for å ha ferie sammen med mannen min. Regner med å jobbe noen uker etter ferien. Vi går jo ut i permisjon ca 3 uker før termin uansett så litt tid før fødselen blir det alltids.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ferie fra midten av juli og 4 uker. Deretter må jeg jobbe litt før permisjonen begynner. Det synes jeg er best da. Men smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg skal ta ferie siste uke i juni og de to første ukene i juli. dette for å være litt i form når jeg har ferie. da må jeg jobbe ca 6 uker før jeg går ut i permisjon. Synes det er veldig greit. Mange sier jo også at en vet jo ikke om en er i form til å jobbe den siste tiden før permisjon og da vil jeg ikke ha ferie denne tiden. Da får jeg heller bli sykemeldt om det skulle være noe problemer:)

 

Skal spare to uker ferie til neste år jeg. Slik at jeg slipper å begynne å jobb når sommeren begynner...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar faktisk noen uker i mai siden dette skal være den beste tiden i svangerskapet, fordi jeg tror det kan bra for meg med et avbrekk og fordi sambo er så mye borte og jeg da kan følge med ham... Meningen var at vi skulle ha en uke sammen i syden, men det gikk i vasken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten ta litt ferie i juli også :-) ...Og resten sparer jeg og bruker til å forlenge permisjonstiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har termin 17. september. Jeg går på skole, så er ferdig 23.juni. Vi(jeg, samboer og stedatter) skal ha en ganske tidelig ferie i år. Starter ferien 26. juni da skal vi til Kristiansand Dyrepark/Kardemommeby.

 

Vi tar en tidelig ferie, for å håpe at jeg er i form. Hadde vært så kjedelig hvis jeg ikke hadde orket noe og måtte vært på hotellet, da kunne jeg egentlig like godt vært hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i permisjon den 16 august og har en del avspasering jeg skal ta de to siste ukene før det... Ellers har jeg ferie fra 19 juni til 16 juli.. Da skal vi til Danmark med stebarn og sverige etterpå hehe... Planen er lagt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lærer og tar ferie fra slutten av juni. men begynner ikke på igjen til høsten. Sykmelder meg heller resten av svangerskapet, slik at de skal slippe å ta inn en vikar tre uker etter skolestart. da er det bedre at vikaren min får ha klassen helt fra begynnelsen. Var faktisk min sjef som anbefalte meg å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ferie i desember for å få mest mulig tid sammen med bebisen. I tillegg lønner dette seg i forhold til at jeg skal ha 80% lønn, for når man tar ferie så får man jo 100% og i desember er det halvskatt!!!! Gjør det samme med neste års ferie, tar ut ferie i påsken av samme grunn. Skal legge til at jeg jobber dagtid og ikke turnus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg ferie 2 uker i juni + 1 i juli. Tror permisjonen min begynner ca 21. august, så da må jeg jobbe ca 5 uker fram til det etter siste ferieuka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke det problemet nå, men sist hadde vi pålagt ferie i fellesferien, så da tok jeg likesågodt ut permisjon 5 uker før termin i stedenfor 3. Da får du jo to uker mindre etterpå, men i min jobb var det helt klart det lureste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å grublet mye på forhånd hvordan jeg skulle gjøre det med ferie. Jeg har kommet frem til at jeg tar en uke her og en uke der. Først nå ibegynnelsen av mai hvor jeg skal til Tyrkia. Også en uke i slutten juni, så jobbe en uke, så et par uker i juli, også jobbe litt igjen. Også til slutt en uke ferie i august et par uker før permisjon. Jeg har gjort det sånn fordi jeg tror det er slitsomt å jobbe 100% når man er høygravid. Greit å jobbe litt og slappa av innimellom. Innbiller meg at det er større sjangser for at jeg ikke trenger å sjukemeldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar tidlig ferie i år!

Vi går begge på lærerskolen så vi tar en tidlig ferie siden vi skal til syden! Reiser to uker til Spania 2. juni! Ble litt betenkt da jordmor ikke anbefalte gravide å reise til syden, men jeg føler jeg trenger denne ferien så sårt, så jeg får heller være forsiktig med matinntak og annet. Noen andre som har hørt dette?

Jeg er ferdig utdannet til sommeren, men søker ikke på jobb, tar heller et grunnfag til på skolen og håper jeg klarer dette:

Fint å høre fra andre i lignende situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ferie på juli,så er det nå liksom meninga att jeg skal jobbe i 14 dager før permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...