Gå til innhold

sluker mer luft enn hun spiser mat..jeg blir gal snart

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er nå 7 uker,har ikke kolikk,men MASSe luftsmerter og vondtsover godt om natten,men hele dagen og ettermiddagen går på mating og raping.er helt utslitt.hun sluker luft når hun spiser,blir det bedre etterhvert?hun kommer vel ikke til å forandre noe særlig på måten hun spiser på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problemet her.. kjøpte minifom dråper som hjalp litt på smertene..

Ellers så lot vi det bare gå sin gang.. og nå når hun er 10 uker begynner det å bli bedre.. men nå får hun flaske med tillegg også i tillegg til ammingen men vet ikke om det har noe med saken å gjøre..

Ifølge helsesøster var det noen barn som bare var sånn.. og at det ville gå over etterhvert..

så hold ut! det er snart over=)

Skrevet

Har babyen riktig sugetak/-teknikk? Viss ikkje kan ho glippe taket og dermed svelge ein del luft. Ein annan grunn til at ho svelgen luft kan vere at det er for stort "trykk" i puppen, dvs at det kjem for mykje melk for fort. Ho vil då ikkje klare å svelge unna, og må sleppe taket for å svelge (det er jo ikkje akkurat lett for oss å drikke av ein brannslange, berre for å samanlikne). Dersom puppen er veldig full kan det og vere vanskeleg for babyen å få tak (kor lett er det for oss å suge oss fast på ein oppblåast badeball...?). Dersom puppen er "sprengt" eller har for stort trykk, kan det hjelpe å handmelke (ev. pumpe) litt før amming. Det er ikkje mykje som skal til.

Miniform-dråpar (frå apoteket) skal hjelpe til slik at lufta går gjennom kroppen lettare, og ikkje "hopar seg opp" og skapar magetrøbbel.

Skrevet

Hei på deg,

sønnene min slukte mye luft både når han fikk pupp og ellers også. Jeg merket at han ikke sugde ordentlig på puppen (sammenlignet med første barnet mitt....). Jeg nevnte dette for helsesøster og hun så på tungebandet hans. Det var litt for stramt og vi ble sendt til legen for klipping. Da var han vel rundt 2 mnd. Et ørlite "inngrep" som er gjort på noen få sekunder. Etter det ble det slutt på luftslukingen her i gården:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...