Gå til innhold

Mai: er det farlig å male????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fikk så lyst til å pusse opp soverommet vårt nå...har klar gjort alt selv.Mannen min jobber borte. Men hvordan er det å male å tapetsere, er det virklig farlig for fosteret. Er i uke 35 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør forhøre deg i malebutikken. Da jeg ble gravid, spurte jeg legen om jeg kunne male. Han anbefalte meg å vente i alle fall til 2. trimester. Men lat som jeg er, har jeg ennå ikke malt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke risikert det..

Det kan være lett for å gå i gang med slike prosjekter, men overlat det til noen andre. Ville nok verken sovet i som gravid, eller hatt en nyfødtbaby i et nymalt rom..men litt søtt at du er ivrig på å bygge rede!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville snakket med de i malebutikken... for noen mnd siden skulle vi male badet vårt...da var det snakk om oljemaling... da vi kjøpte malingen spurte jeg de i malebutikken om det var lurt å bruke malingen som gravid..og ble da anbefalt å ikke være i huset i det heletatt....og det er jeg glad for at jeg ikke var...jeg var innom ene dagen og ble rett og slett dårlig av lukten..sov hos mamma og de i tre dager...da jeg kom hjem så måtte jeg ha alle dører og vinduer i hele huset på vidgap sånn at det ble luftet ut...satt med dynen godt rundt meg fordi det var så kaldt...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt mer eller mindre hele huset innvendig jeg :o) Legen reagerte ikke på dette. Leste også at det som er viktig, er at det blir ordentlig luftet ut før babyen kommer i hus, ikke at det er farlig under graviditeten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt to sprinkelsenger og et barnebord med to stoler, har malt med vinduet åpent og tatt pauser. Og hadde noe over nesa. Håper ikke det er skadelig iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange tilbakemeldinger... satser på å male og tapetsere eg.Skal huske på god utluftning både før , under og etter maling :)

blir så rastlaus av bare å gå hjemme, kjekt å kunne gjøre litt!

Ellers så bjunner eg på min uke 36 nå i desse dager, tida går fort.Masse og glede oss til :)

Har masse masse kynnere, og ganske vondt nede i underlivet til tider, noen som har det sånn????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så langt kommet i svangerskapet, vil ikke malingen rekke å dunste ferdig (slippe alle avgasser) før babyen blir født. Dette gjelder vannbasert maling, de beste der tar 90 dager!

Men det er stor forskjell på vannmaling! Har malt hele leiligheten selv i svangerskapet, og var da i kontakt med jotun som ga gode råd, endte opp med å bruke Jotaplast PRO. Det var også en forskjell på om det var akryl eller latex, men det husker jeg ikke helt hva var desverre.

Så skal du male soverommet, gjør litt reaserch, regner med at det er der babyen vil sove den første tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...