Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #1 Del Skrevet 24. april 2006 leste innleggene til røykerne som skulle svare på et spørsmål, og det var jo ingen som svarte ordentlig. Det eneste som stort sett ble sagt, var "uintelligent, hjernedød.." er det noe galt i å ta barn i forsvar? man må kunne takle kontroversielle spørsmål når det gjelder livet i magen deres. klarer man å svare ordentlig, er DET et tegn på intelligens og ettertanke. det er lov å bli provosert, men å kalle noen hjernedød, vitner om intelligensen til en kranglevoren tenåring... la folk få lov til å stille kontroversielle spørsmål. vil dere ikke svare, la være da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4857558-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-kalle-noen-hjerned%C3%B8d-bare-fordi-dere-blir-provosert-av-et-r%C3%B8ykesp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 24. april 2006 #2 Del Skrevet 24. april 2006 sånn jeg har forstått det er røykedebatten opprettet for at røykere skal motivere hverandre og dele erfaringer og frustrasjoner. kan vel si meg enig i at innlegget ditt var noe utenom det, for ikke å nevne useriøst.hadde du enda lagt det fram på en ok måte... er det om å gjøre å disse røykerne her?? så lenge du har ditt på det rene så bør du vel være fornøyd med det....?!og la oss andre slite med samvitigheten vår på egen hånd. stå på alle sammen. hilsen ny her.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4857558-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-kalle-noen-hjerned%C3%B8d-bare-fordi-dere-blir-provosert-av-et-r%C3%B8ykesp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-4858457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #3 Del Skrevet 25. april 2006 hei du... nå var d ikke jeg som skrev det innlegget. jeg er nok en av dem som røyker (har så godt som slutta nå da!), jeg reagerte bare på svarene som var blitt gitt i innlegget. røyking i svangerskapet er et ømtålig tema, både for de som gjør og de som ikke gjør det, så jeg mener fortsatt at man må tåle provoserende innlegg om røyking. jeg er selvsagt helt enig med deg i at man ikke skal disse folk, men dette innlegget var jo ikke rettet mot en person direkte. da synes jeg faktisk det var mye verre å si: "stakkars barnet ditt som må leve med en hjernedød mor" - DET er å disse noen! det var et direkte personangrep, jeg ville aldri sagt noe sånt til noen. man må tåle å bli provosert uten å angripe på den måten. som jeg sa, var jo ikke røykespørsmålet rettet mot en privatperson eller noe sånt. og så heter jo siden "røykedebatten", så den er jo ikke bare for røykere, men også for dem som har sterke meninger om det. når DET er sagt, ønsker jeg alle lykke til med å kutte ut røyken - jeg har snart klart det, og da klarer dere det også. ingen tvil! lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4857558-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-kalle-noen-hjerned%C3%B8d-bare-fordi-dere-blir-provosert-av-et-r%C3%B8ykesp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-4864796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 25. april 2006 #4 Del Skrevet 25. april 2006 skjønner. jeg mener selvfølgelig også at det var et unødvendig utsagn. like tåpelig fra begge kanter. det står øverst på siden her at dette er en debatt der røykere kan dele gleder og erfaringer, så det var derfor jeg mente at det kanskje var et litt unødvendig innlegg. jeg skjønner ikke at noen lar seg provosere en gang jeg da.men kan jo være jeg ser anderledes på det den dagen jeg blir gravid.selv om jeg tror dèt i seg selv er motivasjon nok til å slutte. men er i 11pp nå, så får se.den tid den sorg...hehe. ingen sure miner herfra hverfall:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4857558-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-kalle-noen-hjerned%C3%B8d-bare-fordi-dere-blir-provosert-av-et-r%C3%B8ykesp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-4869415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #5 Del Skrevet 26. april 2006 Så dumme spørsmål fortjener dumme svar. Syns også det er ganske teit å tro at man gjør noe for barn bare ved å sitte på rumpa og spre rundt seg med håpløse og provoserende spørsmål på røykesiden. Hvem vinner på det? Tviler veldig på at noen kommende mødre klarer å stumpe røyken ved å lese innlegget. Dårlig gjort å kalle noen hjernedø,kanskje,men jammen er det dårlig gjort å spre rundt seg med eder og galle også. ALLE GRAVIDE RØYKERE sliter med dårlig samvittighet. Har du noen som helst erfaring med dine medmennesker, burde du vite at ingen mennesker alltid klarer å leve opp til idealet.Sånn er det helt sikkert med hun som skrev innlegget også,hvis hun tørr å gå i seg selv. (virker i hvert fall som at hun mangler empati og vanlig folkeskikk)Har man ikke mer konstruktivt å komme med enn slike latterlige og trakasserende spørsmål,bør man kanskje holde munn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4857558-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-kalle-noen-hjerned%C3%B8d-bare-fordi-dere-blir-provosert-av-et-r%C3%B8ykesp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-4871098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. april 2006 #6 Del Skrevet 26. april 2006 sitte på rumpa og spre håpløse spørsmål? kan jo hende hun jobber i Redd Barna for alt du vet. :-) jaja... du har nok uansett rett i det du sier om at gravide røykere sliter med dårlig samvittighet. men så sto det jo i innlegget at det gjaldt de som FORSVARTE røyking i svangerskapet, og IKKE de som prøvde å slutte eller hadde sluttet. så sånn sett burde man jo kanskje ikke føle seg så provosert? jeg mener, dersom det ikke fins noen som egentlig forsvarer røyking i svangerskapet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4857558-d%C3%A5rlig-gjort-%C3%A5-kalle-noen-hjerned%C3%B8d-bare-fordi-dere-blir-provosert-av-et-r%C3%B8ykesp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-4880375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå