Gå til innhold

Hvorfor er dere røykere så sinte på oss som er imot det? Har lest masse innlegg her hvor dere angriper med nebb og klør for å forsvare røykingen...!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er da vel ingen som er sinte på de som ikke røyker, men det er klart folk blir provosert når noen ikke har forståelse for at det er vanskelig å slutte. Tro meg, de røykerne er sinte på er i bunn og grunn seg selv for at de ikke klarer å slutte selvom de vet det kan skade barnet. Noen av innleggene fra ikke-røykerne her er direkte støtende. Det er ikke lett å være gravid og ikke klare å slutte. Man må leve med en konstant dårlig samvittighet, og det gjør no helt forjævlig vondt...

Synes du sa mye fornuftig her. Grunnen til at jeg skrev akkurat dette innlegget, var fordi jeg ble personlig angrepet av en sint røyker - fikk høre at det var synd i barnet mitt som måtte leve med en hjernedød mor.

Greit at det forrige innlegget mitt var provoserende, men jeg angrep jo ikke noen direkte. Og jeg ville aldri sagt noe slikt til noen heller, det holder jeg meg for god til.

Lykke til til deg hvis du prøver å slutte.

• 4 uker senere...

Søte deg Maria, Grunnen til at du føler deg angrepet er at du legger inn endel provoserende innlegg. I et forum hvor det er meningen at man skal støtte hverandre og hjelpe hverandre til å slutte. Jeg tror ikke det finnes en kommende mor i dette land som ønsker å røyke under graviditeten sin, og når man da river seg selv i filler med dårlig samvittighet (noe man jo bør ha, det har ihvertfall jeg) for at man ikke klarer å slutte helt, med en gang, så sårer dine innlegg. De er ikke til mye hjelp, de sårer. Så mitt forslag til deg, hvis du føler deg angrepet av røykere i dette forumet, må nesten være at du finner et annet diskusjonsforum, hvor det diskuteres ting som angår deg.

ha en fin dag

Annonse

Hei gledermeg.

Du har NESTEN rett. Men det finnes faktisk mødre der ute som røyker med god samvittighet - dessverre. Og innlegget mitt som provoserte så voldsomt, ble besvart av mødre som ikke hadde lagt merke til hvem jeg egentlig rettet innlegget mot.

Jeg rakker IKKE ned på mødre som ønsker/prøver å slutte. Jeg ønsker å gi dårlig samvittighet til dem som overhodet ikke har det. De er ikke mange, men de fins dessverre....

Har ikke du noen agenda noen gang? Hvordan ville verden sett ut dersom ingen noen gang sa hva de mente, provoserte litt for å se hva som skjedde? Skulle tro jeg sendte ut dødstrusler...! Jeg skrev jo bare ett eneste innlegg. Og dessuten - hvis dere alle prøver å slutte å røyke, rakker jeg jo ikke ned på noen av dere, så da skjønner jeg ikke hva problemet er...

Kjempefint at du har klart å slutte. Jeg støtter som sagt OGSÅ de som prøver, men som ikke klarer det. Bare så synd at de sinte mødrene her ikke fikk med seg akkurat det. Man må ta seg tid til å lese innleggene nøye...

Jeg vil bare si til deg maria, at du burde bruke like mye energi på å støtte og motivere folk til å slutte som du gjør på å forstå at folk blir sinte!!!

det er ikke lett å slutte og røyke, og røyking i svangerskapet er sikkert ikke det eneste farlige!!! du har dine laster vi har våre!!

dette betyr ikke at jeg er stolt som røyker, men man har forsjellige meninger om hvor farlig det er! jeg vet det er farlig, men vet at det er faktisk dukumentert at det øker kreft faren hvis man dusjer i varmt vann foreksempel også, og det regner jeg med du gjør!!!

ikke meningen og slenge dritt eller provosere, men som sagt du kan bruke energien din litt anderledes, så kan vi røkere konsentrere oss om å slutte, og ikke om å forsvare oss til folk som ikke like det!!! (mener ikke nødvendigvis bare deg!!!)

ha en kjempe fin søndag alle sammel, maria inkludert!!!!

og lykke til med sluttingen for alle!!!

Ja, du har helt rett. Men det mange ikke vet, er at jeg faktisk bruker veldig mye mer energi på å støtte folk!

Dette er faktisk det eneste provoserende innlegget jeg har skrevet her på BIM! Har skrevet veldig mye annet, både innlegg og svar på andres innlegg som jeg vet har vært til hjelp og glede for andre.

Derfor hadde jeg EGENTLIG ikke så veldig dårlig samvittighet over at jeg provoserte litt denne ene gangen, når 99 % av de andre innleggene min er utelukkende positive.

Ha en fin søndag alle sammen! :)

Annonse

Maria, jeg syns du er tøff som tør å skrive et slikt innlegg på et forum som er preget av mye sinne...

Jeg er totalt imot røyking i svangerskapet, og skal ikke begynne med å fortelle hvor mye mange av innleggene til røyekerne provoserer meg! Men jeg skal ikke sitte på min høye hest og rakke ned på noen, men det er kanskje greit at røykerne ikke bruker så mye energi på å være så hissige på de som er imot det.Så får heller de som er imot det holde provokasjonen for seg selv, og la røykedebatten være.

Ja her på røykedebatten er det mye sinne! Men, som flere av de røykende mødrene har sagt, er de i utgangspunktet sinte på seg selv fordi de har dårlig samvittighet for røykingen, og så blir det til at de "eksploderer" når noen i tillegg provoserer dem. (her må jeg få legge til, for - ja, jeg vet ikke hvilken gang (hehe), at innlegget mitt var ment til de som IKKE hadde dårlig samvittighet fra før!)

Dette er, som jeg sa, det eneste provoserende innlegget jeg har skrevet på BIM, så jeg var klar for å ta imot pepper. Derfor valgte jeg å ikke være anonym. Det er feigt å være anonym når man skal provosere, man må jo kunne stå for det man skriver.

På sexsidene skjønner jeg derimot at folk ønsker å være anonyme... ;-)

Men hvorfor være på et forum du ikke hører hjemme bare for å provosere folk som har mer enn nok dårlig samvittighet fra før???

Lucia, jeg vet at du har lest innleggene mine, men du har jo ennå ikke fått med deg hva jeg skriver... Må jeg gjenta det enda en gang, eller skal jeg bare gi opp å få de samvittighetstyngede mødrene til å skjønne at målgruppen ikke var dem?

Jeg skrev jo at innlegget var ment for de som IKKE HADDE DÅRLIG SAMVITTIGHET. Og ja, de finnes.

Ellers farter vi vel alle av og til rundt omkring på forum hvor vi ikke nødvendigvis hører hjemme..

hmmm... tror de eneste uten dårlig samvittighet er dem som mangler informasjon. å de er det jo nesten mest synd på. visste du at også dårlig samvittighet (dårlige følelser) også "smitter" over på barnet. å det slettes ikke har det godt..? enten må man slutte, som er til det beste. eller så må man prøve å ellers leve så sundt og godt som mulig, røyke minimalt, og ikke gå rundt med dårlig samvittighet for det hele tia.

det mener iallefall jeg!

ha en fin dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...