Gå til innhold

Uff! Jeg blir SKREMT...

Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥

Anbefalte innlegg

når jeg ser hvordan enkelte mødre kler på barna sine nå! ser små bylter INNE PÅ KJØPESENER i tykke fleecedresser OG skinnposer med trekket til vogna! Hva f... tenker disse mødrene med!!! Det er varmen som er farlig IKKE kulden! når jeg går ut nå så har gutten på seg body, sokker, bukse, ullsokker, tynn lue og vindjakke! Bruker også et fora trekk til vogna... skal han sove ute bruker jeg dyne i tillegg... Han er 9 1/2 mnd.Han er god og varm! Spesielt babyer skal man ikke kle for godt på siden de ikke kan regulere temperaturen sin med å svette, så de kan fort bli overopphetet og det er et av grunnene til krybbedød! Så, hvis dere er så himla redde for at barna skal fryse ute, ta i det minste å kle av de stakkars små INNE på kjøpesentrene og IKKE sleng jakka deres over dem i tillegg!!!

Puh! Måtte bare få ut denne dampen som hviner inni meg når jeg ser dette! Hare bare SÅÅÅÅÅÅÅ lyst til å kommentere! Håper det er flere som er enig, eller er jeg fryktelig uansvarlig...?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4857407-uff-jeg-blir-skremt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Jeg har på snuppa mi body bukse, sokker, foret velour jakke og bomullslue,Hun ligger i en fleecepose i vogna, og har dyne utenpå siden det blåser litt, Kler selvsagt av yttertøy og tar bort dyne med en gang vi kommer inn på kjøpesenteret, men ser at veldig mange ikke bryr seg med å gjøre det.. Kanskje de bare ikke tenker på det, men det er jo farlig da. stakkars små..

Helt enig. Har følt meg som en elendig mor selv, da venninner og familie til stadighet må spørre meg om jeg ikke skal ha på mer klær på nurket når vi skal ut.. Har riktignok ikke mer enn langermet body i ull med sparke eller strømpebukse + skjerf og lue på ham når vi skal ut, men han ligger da på saueskinn inne i vognpose med helseteppe på.. Han er ikke mer enn en måned gammel, men jeg vil ikke påføre ham feber med å kle på ham for mye..Er vi inne noe sted åpner jeg opp så han ikke ligger inni teppe osv.. Første gangen ut kledde jeg på altfor mye og han var overopphetet. Gjør ikke det igjen.

Annonse

Eeeh... Hvor står det om ullbody, om jeg tør spørre...? Les innlegget en gang til du, Marthe-mor! Dårlig gjort av deg å dra de konklusjonene om meg bare fordi jeg ikke er enig i bruk av ullbody! Ta en titt også om når dette innlegget ble posta!

Annonse

Neimen hjelpes meg da, var ikke meningen å fornærme deg :) Litt vittig bare, at du jeg så at du dyttet opp dette innlegget etter den der "kortermet-ullbody-tråden".

Men mulig jeg bare har en rar form for humor ;)

Syns folk skal gjøre som de vil jeg, ullbody eller ikke, og er forøvrig helt enig i at mange kler på barna sine for mye!

helt enig, men jeg skal innrømme selv at det er veldig vanskelig. Hun er alltid varm. Men i dag skal jeg fjerne bunnen på lammeskinnsposen. Har liksom ikke hatt lyst til det, for det ser så tomt ut inne i baggen da, men legger henne på lammeskinn i stede.

Ja, enig. Jeg syns det ser litt rart ut, er de redd for at barnet skal få lys i øynene eller noe? De gangene jeg har vogna stående på steder hvor det kommer sol inn, tar jeg ned insektsnettet som er integrert i kalesjen jeg...da blir det luft, og mindre lys ;)

jeg synes det er litt unødvendig å være så bastant som mange er. De aller fleste mødre gjør det som de tror er best for sitt barn, og de kjenner da også sitt barn best. Tror mange blir veldig usikre på seg selv når de leser sånne innlegg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...