Gå til innhold

Anbefalte innlegg

dere som gir grøt til babyene.... en dere nøye med porsjoner? jeg leser at mange her gir en porsjon eller en halv porsjon f.eks.... bruker dere da målene på pakka? 3/4dl med grøtpulver og ca 1dl vann?

er d for å vite hvor mye di får i seg eller?

jeg tømmer oppi grøtpulver i ei skål, og blander ut med vann til passe tykkelse, har nå aldri målt opp verken vann eller grøt.....

han spiser til han er mett, og da vet jeg jo at han er mett uten å "måle" hva han har spist og fått i seg....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4857290-er-d-s%C3%A5-n%C3%B8ye-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg egentlig ikke, men jeg synes i grunnen det er ganske greit å følge anvisningen på pakken sånn noenlunde - iallefall mht pulvermengden. Innbiller meg at jeg har mer kontroll på næringsinnholdet da! Har et sett med bakemåleskjeer, og disse har jeg fordelt i de ulike grøtpakkene - enkelt og greit å dosere da.

Vi målar opp væske, og blandar så til grauten har passe konsistens. Men no som eg har gjort det nokre gongar, har eg begynte å berre tømme "passelig masse" vatn i skåla og så røre ut. Har aldri målt grautpulveret.

Synest det er greit å vite omtrent kor mykje han har ete, slik at eg har nokon lunde kontroll på kor tid han kjem til å bli sulten att.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...