Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Vi bor i rekkehus, dyre hus i et fint nyetablert byggefelt med mange barnefamilier. Har det HELT TOPP her. Lekeområdet er like utenfor huset vårt, og vi stortrives.... Ungene på 6 mnd. og en på 3 år har mange lekekamerater, og jeg mange "skravleveninner" :-) Nå skal de som bor ikke nærmst oss, men to hus bortenfor oss i samme rekke flytte! Det var visning i går, og eksen til min sambeor er interessert. Hun er nyskilt og kommer med to jenter på 3 og 7 år. Siden det ble slutt med sambo har hun bodd i Oslo med mann og to barn. Nå har hun kommet tilbake til hjemstedet sitt sammen emd barne, alenemor og med DEN SUPRE JURIST JOBBEN her.... Sambo og henne var sammen fra de var 20-23 år gamle. Jeg ble sammen med han da han var 24 år, og han er nå 32 år. Dette er faktisk et MARERITT. Jeg orker IKKE å ha henne her. Men vil ikke si til henne at hun ikke må flytte hit for da går det plutselig rykter om meg at vi ikke vil ha henne her. og viss sambo sier det til henne, så skjønner jo hun at det er JEG som ikke vil, og ryktet går.... Men flytter hun hit, FLYTTER VI. Vi bodde her først viss dere skjønner, så føler jeg MÅ si noe. Klarer iallefall ikke henne her som nabo. Grrrrr..... Hva skal jeg gjøre, si?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Hvorfor er det så ille at hun bor der? Er det fordi hun er ekkel som person? Er det fordi du er sjalu på det de en gang hadde sammen? Er du redd for at mannen din skal like henne litt for godt? Er du sjalu fordi hun har en bra jobb? Jeg skjønner ikke helt problemet, det er tross alt SÅ mange år siden de har vært sammen, og de har tydeligvis levd hver sitt helt forskjellige liv i mellomtiden.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Hu og hei, her kjenner jeg meg igjen! Eksen til min sambo med kjæreste kjøpte hus rett ved oss for et år siden. Huset deres ligger ca 100 m unna oss, men vi ser rett til de og omvendt.. De har ikke barn sammen, men det er likevel litt ekkelt. Ingen ønskesituasjon, men vi har faktisk ikke sett mye til dem.. De kjører jo forbi huset vårt til og fra deres hus, men vi ser dem sjelden.. Hun var sammen med sambo i ca 4 år, de ble sammen for 7 år siden,og det ble slutt ml de rett før jeg kom inn i bildet. Det har vært litt krøll her (kanskje litt bitterhet fra henne??). Det var ikke mye vi kunne gjøre med at hun kjøpte huset rett ved oss, og det er ikke mye du kan gjøre med at hun evt kjøper hus rett ved dere, desverre. Du kan ikke si at hun ikke skal gjøre det. Blir det for jævlig så flytter dere. Men egentlig tror jeg det kan gå bra... Hvis hun kjøper så prøver du en stund, ikke legg for mye i det, og ikke legg for mye vekt på at eksen til mannen din bor der. Lev som vanlig, og ikke tenk på det...
nenja Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 De har helt sikkert ikke noe interesse av hverandre nå, - det er ganske stor forskjell på å være 22 og 32 år. Stol på mannen din og vær glad det var du som kapret han.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Huff.... pass på at hun ikke stjeler skravlevenninnnene dine også.....
Luguber Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Hvis mannen din deler samme syn som deg får dere flytte da, eller kjøpe det huset også. Om dere bodde der først er vel revnende likegyldig, dere eier jo ikke nabolaget.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #7 Skrevet 24. april 2006 Ja, jeg er sjalu på henne. Ja, hun har en super jobb. Ja, hun er attraktiv... osv. osv De var et fantastisk par. De passer perfekt til hverandre, er redd han skal savne henne for mye. Var det dette du ville høre....?!?!?! Han har KNULLET henne her og der, overalt, slikket henne, klint, rota hatt MASSE SEX, vært på ferie med henne, vært på fester med henne, delt HELE HISTORIEN SIN med henne. Jeg mååååå få lov til å være sjalu....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #8 Skrevet 24. april 2006 Jeg "savner" mine ekser, så kan ikke skjønne noe annet enn at han ikek savner henne på et eller annet stadie. Han sier at han liker henne, hun er hyggelig, og at de ikke er uevnner..... osv. Er ikke sååå lenge siden da, 10 år. Jeg husker UTMERKET godt selv alle stundene med min eks. HAdde han bodd i nabolaget hadde jeg koooost meg. Hyggelig fyr å se på, kjekk... og i tillegg har vi "hemmeligheter" sammen som bare vi kan se på hverandre og tenke "husker" du...uten at vi sier det med ord, blikket følger oss, vi "flørter" lett og usynlig, ingen merker ingen ser, men kroppen vår kribler når vi ser og snakker med eksen. Og slikt ORKER JEG IKKE at samboer og henne skal ha det. Jeg elsker samboer, men digger å snakke med eksen min jeg også. På seg selv kjenner man andre.....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #9 Skrevet 24. april 2006 å herregud.. er du ikke 32 år da.. du høres ut som 14 år.. ja han har en historie bak seg.. det har vel alle.. jeg hadde ikke brydd meg om x forloveden til min mann hadde flytta inn i nabohuset her jeg nei.. hun har godt kunna flytta inn i to mannboligen vår å... jeg har ikke grunn til å være sjalu på henne.. men hun har en godt grunn til å være sjalu på meg... så det er sagt... det er jo en grunn til at det blir slutt da... du kan ikke si at hun ikke skal flytte inn.. da går heller dere flytte altså..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #10 Skrevet 24. april 2006 Du kødder, sant? Hvorfor er det greit for deg og dine skitne prosjekter? Finnes et annet uttrykk som også passer godt nå. What goes around comes around. Turen er kanskje kommet til deg nå da.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #11 Skrevet 24. april 2006 jeg synes du virker syk i hodet ditt HI!!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #12 Skrevet 24. april 2006 jeg skjønne deg godt men alikevel må en se litt mer voksent på dette o stole på mannen din...snu på flisa, hadde han kunne stolt på deg dersom det var din ex som kom flyttende?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #13 Skrevet 24. april 2006 Skjønner tankegangen din. Er du sikker på at hun kjøper det da? Hadde ikke kommet til å sagt noe, som du sier, du blir ikke særlig populær av det. Hvis hun kjøper det, får du gjøre det beste av situasjonen. Opptre voksent og la henne få ta del i naboskapet. Kanskje du finner ut at dere har mye til felles og kan se positivt på ting. Siden samboeren din har vært sammens med henne også, er hun kanskje litt lik deg på en måte? Lykke til!
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. april 2006 #14 Skrevet 24. april 2006 Skjønner også at du ikke liker å ha din manns eks som nærmeste nabo.. Det hadde ikke jeg likt heller. Det er noe spesiellt med de som har delt noe av det samme som det dere har i dag.. Nei, jeg hadde ikke likt det jeg.. Og det hadde sannelig ikke sambo gjort heller=o)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #15 Skrevet 25. april 2006 Jeg hadde flyttet! Hadde ikke orket å bo siden av en av eksene til gubben. Er veldig sjalu av meg, selv om jeg stoler 100% på gubben så stoler jeg ikke på andre! Har sagt rett ut til gubben jeg at hvis han skal leve med meg så får han kutte ut all kontakt med eksene sine, jeg har ingen kontakt med mine pga hensyn til han så hvorfor skal han ha kontakt med sine. Jeg hadde krevd å få flytte, hvis ikke flyttet jeg uten han!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #16 Skrevet 25. april 2006 Problemet mitt er IKKE at han kan komme til å være utro med henne osv. Men TANKEN på at de har delt ALT med hverandre....det samme som vi. Hun vet jo alt om min samboer, hvor stor tiss han har:) , familiefeider, hvrodan bestefaren hans er, følelsene til samboer, vennene hans osv. osv. OG det er denne TANKEN som får meg til å IKKE ville ha henne ved siden av. Stoler på at han ikke rører henne-selvsagt, men som sagt, blikket de imellom om at he he...husker du. Ingen ser blikket dems, heller ikke jeg, men kan godt tenke meg det, Samboer elsker MEG, men det er lov å "savne" en eks uten at JEG evt at han egentlig gjør det...skjønner.....
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #17 Skrevet 25. april 2006 Jeg syn dette høres helt for dumt ut. Delt ALt. De var bare 20-23 år og var ikke sammen så lenge en gang. Og følelsene til din samboer er ikke de samme nå som i begynelsen av 20 åra, man forandrer seg faktisk opp gjennom årene. Jeg kan ikke si at jeg kjenner en jeg var sammen med for 10 år siden. Tror heller du er mere missunelig på at en av hans forhenværende har klart seg så bra. Og så høres det ut som om du er i begynelsen av 20 åra ut fra det du skriver. Det er kansje litt aldersforskjell på deg og samboeren?
M by M Skrevet 25. april 2006 #18 Skrevet 25. april 2006 Oi, det hadde jeg nok syntes hadde vært veldig slitsomt! Om smaboers eks hadde vært naboen eller om min egen hadde vært det. Hva syns samboeren din om det da? Jeg hadde nok ikke flytta selv. Føler du deg truet av henne?
mie76 Skrevet 25. april 2006 #19 Skrevet 25. april 2006 Hei HI, så leit og vanskelig å surre seg inn i så mange triste og leie tanker!! Kanskje du skal prøve å snu litt på det? I stedet for å tenke på alt hun VET om ham, så tank på alt DU vet om ham og som hun IKKE vet om ham. På nesten ti år, så må det jo ha skjedd store og viktige ting i livet hans, som bare du deler med ham? Tenk på det å lage barn sammen, det har aldri de gjort? Eller på opplevelsen dere delte da barnet ble født. Det er sansynligvis det viktigste som har skjedd i hans liv, og det deler DU og han, og bare dere :-) I tillegg har det sikkert skjedd mange små og store, triste og glade ting i livet hans, som han underveis har delt med deg? Fokuser på dette. Jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg definitivt IKKE er den samme personen nå, som da jeg var sammen med min eks for åtte år siden. Tror nok ikke han kjenner meg særlig godt i dag, selv om vi har "knullet både her og der". Det er jo ikke ting som betyr noe!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #20 Skrevet 25. april 2006 Det var et veldig bra svar av Mie, prøv å tenk slik. Skjønner deg veldig godt jeg, og jeg er midt i 30-årene for de som beskylder deg for å være ung:-) Hadde ex`en min flyttet i nabohuset, tror jeg ikke jeg hadde funnet roen. Hadde tittet etter han hele tiden, og tenkt mye tilbake...så det er ike rart det du sier om at man har en historie sammen. Men skulle det først bli så ille at hun flytter dit, må du tenke slik som Mie foreslår...folk forandrer seg, og det er deg samboeren din har en historeie sammen med nå. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #21 Skrevet 25. april 2006 Er jo ingen ønske situasjon, nå har ikke min sambo noen ex jeg trenger å tenke på han hadde ikke vært i noe ordentlig forhold før meg så blir det en viktig ex i livet hans en dag blir det vel meg hehe!! MEN han hadde en bestevenninne som jeg aldri kom overens med, om hun hadde flyttet inn i nabolaget her hadde jeg ikke likt det. Nå skal man jo godta de vennene som følger med partneren, men hun dama var noe for seg selv. Da hun innså at det var seriøst mellom oss prøvde hun å ødelegge, hun ringte han i hytt og pine, trengte seg på når vi skulle noe, og var en skikkelig attpåklatt, ikke nok med det så fikk vi høre av andre at hun snakket styggt om meg, og når vi alle var sammen klengte hun så j'**** på han at at folk begynte å lure hva hun drev med. For det er ikke normalt at hun satte seg på fanget hans osv...for det var noe hun pleide å gjøre før vi ble sammen. Vet at hun også var sånn når han holdt på med en annen vi kjenner, hun andre dama trakk seg unna for hun orket ikke. Litt eiesyk hun "bestevenninen" hans. Kan si at jeg prøvde hardt å akseptere henne, men etter en stund sa det stopp for meg, og jeg sa til han at hun IKKE kunne være med oss HELE tiden, og at han måtte snakke med henne. Endte opp med at det var jeg som var en drittkjerring i hennes øyne og sjalu på henne osv osv....ja vi kom i en liten krangel en dag, for hun måtte absolutt "snakke" om det. Det som sved mest for henne var vel at når hun sa til sambo at han måtte skjønne at det var meg det var noe feil med, så svarte han nei, det er ikke henne det er noe feil med. Hun er kjærsten min og det må du akseptere!! Enden på visa er jo at de ikke lenger har noe som helst kontakt, bortsett fra at de hilser. Men jeg hadde ikke likt å ha henne i samme nabolag. Hadde vært helt unaturlig for meg at mine og hennes barn hvis hun hadde hatt det hadde lekt sammen osv... Jeg er for all del ikke sjalu på henne, det er jo jeg som har sambo og har stiftet familie meg han. Og stoler 100% og mer på han. Noe du sikkert gjør med din mann. Men er ikke alltid like lett å stole på andre damer, ikke alle som tar hensyn at mannen har en familie hjemme. Tror måten du reagerer på er veldig naturlig, rart hvis man ikke hadde reagert på den måten egentlig.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #22 Skrevet 25. april 2006 Ja, selvsagt er jeg sjalu på henne. Men jeg er 31 år og er siviløkonom faktisk selv.... har en bra jobb. Tener nesten 500 i året. Men er sjalu på henne punktum. 10 år siden er IKKE lenge. Jeg husker GODT min eks. Møter jeg han føler jeg at vi forstat har noe til felles. Vi har jo falt for hverandre en gang.... HI
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #23 Skrevet 25. april 2006 hadde nok reagert jeg oxo...han har elsket henne,begjæret henne og hatt sex med henne.følelser sitter dypt og alle tenker nok en gang i blandt på sine *gode* x'er. men nå har han valgt deg. det er deg han bor sammen med. det er deg han elsker. det er deg han begjærer. det er deg han har sex med. det er deg han har barn med. her må du bare stole på mannen din og la det gå sin gang. det er du som har det perfekte liv,gå med hode hevet. kos deg:)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #24 Skrevet 25. april 2006 hadde nok fortalt mannen min hva jeg følte.du får håpe at de ikke får huset.sambo sin ex er i hans vennegjeng,og hun var meget sjalu på meg i starten.hun liker å fortelle meg og når de var i sammen og klenger på sambo.jeg vet at hadde det blitt slutt mellom sambo og meg, hadde hun gjort det slutt med sin sambo og prøvt seg på min.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2006 #25 Skrevet 25. april 2006 Hei! Slik som JEG ser dette så er det ikke det at hun flytter nær dere som er problemet, men et noe rotete følelsesliv mellom deg og din mann. Dette sier jeg ikke for å være ekkel, men ting du skriver om at du savner eksene dine og ikke kan forstå at ikke han også gjør det tyder på at et noe umodent forhold? Eller om ikke umodent, så iallfall et forhold med litt kommunikasjonsproblemer? Og jeg får litt vondt av deg, for det kan virke som om du har et mindreverdighetskompleks ovenfor denne eksdama til mannen din - og det skal du ikke ha! Hev hodet ditt kvinne, det var DU som kapret ham; og jeg regner ikke med at du slo ham i hodet med slegge og dro ham inn som samboer :-)? Nei, se heller dette som en utfordring! Skulle han (mot absolutt ALLE formodninger) falle sine øyne atter igjen over denne eksdama si, så vel - da var det ikke noen mann å satse på likevel. Jeg tror heller du tjener på å være hyggelig mot denne damen, ønske henne velkommen til nabolaget og gjør ditt for at hun skal trives. Dette vil også mannen din legge merke til! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå