Gå til innhold

Hva koster mme? +++

Mamman til gullet og klumpen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøper man mme?

Hva koster mme?

Hvilket merke vil dere anbefale til 3.5 mnd?

Er pulver eller ferdig blandet best?

Hvorfor skal man ha i malt? Er det for å hindre treg mage?

Gutten min legger så lite på seg, så vurderer nå om vi kanskje må ty til litt tillegg nemlig.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MME får du kjøpt i dagligvare butikker. Det koster rundt 90 kr for en pakke. Ferdig og ouler ver like bra men pulver er mye billigere. Vi bruker NAN, men det finnes andre merker på markedet.

Malt er for å forhindre treg mage ja:)

Hør med helsestasjonen før du begynner med MME.

Skrevet

Mmme får man kjøpt på de fleste dagligvarebutikker

det ligger i en prisklasse på mellom 69,- og 90,-, kommer an på hvilket merke.

Jeg vil anbefale collett, de kan man bruke fra fødsel om man må og til 1 års alder.. de fleste kan man det med..

pulver er best

Hvis barnet skulle vise tegn til hard mage, så ha oppi en teskje med malt oppi melka.. .eks 2 ganger daglig

Skrevet

Mme kjøpes i vanlige matbutikker som f. eks Obs, Ultra osv.

1 pakke mme koster ca 90kr.

De forskjellige merkene er ganske like og det spiller som oftest ingen rolle hvilket merke man bruker.

Pulver er greiest. Enklest å dosere til den mengden man vil.

Malt skal man i slik at man unngår alt for treg mage.

En unge skal ha ca 15% av sin egen kroppsvekt i mme hver eneste dag.

Altså, hvis ungen din veier nå 6kg skal ha ca 9dl mme hver eneste dag.

Skrevet

Vi bruker nan 1, den koster vel ca rett under 100 lappen. (Husker ikke helt eksakt)Fås kjøpt i alle matbutikker. Vi bruker en boks i uka, snuppa er 3mnd. Vi bruker nan pga hun gulper mye av de andre merkene. Om hun ikke hadde gjort det, ville jeg valgt hipp, den er økologisk og fås kjøpt på alle coop butikker. Vi brukte den til storebror.

Nan funker best for oss når vi koker opp vann og har i kjøleskapet og når snuppa skal ha mat, varmer vi den til passe temp i micro og har i pulver etterpå. Rister og serverer.

Malt har du i for å hindre treg mage ja.. Prøv deg fram, ikke alle som trenger det. Men om du merker at poden får prob med å bæsje, kan du ha i ei te-skjei i en flaske. Minner om www.flaskeposten.no :-)

Skrevet

Tusen takk for raske svar :o)

Helsesøster har sagt vi kan prøve mme om vi ønsker, men vi må ikke. Jeg tror jeg har nok melk, men lurer på nå om den ikke er fet nok nemlig...

Hvor får jeg kjøpt Malt da? Er det også matbutikken? Er det flytende?

Skrevet

Man får kjøpt malt i vanlige matbutikker. Er en tykk, seig og klissete greie. Ligner på sirup.

Her i huset koker vi opp vann til 7 måltider (=1 døgn med mat), avkjøler det til riktig temp, har i NAN og rister. Oppbevarer ferdig ristet melk i kjøleskapet.

Når barna skal spise tar vi ut melka, varmer den til riktig temp i et litersmål med varmt vann.

Skrevet

I de aller fleste dagligvarebutikker, og noen på apoteket men det er helst for alergikere (så vidt jeg vet?). Vi bruker Nan til tulla, og har gjort det siden hun var en måned gammel. Ferdigblandet er enklest da, men pulver sparer du mye penger på. Prisene varierer fra butikk til butikk. Malt er for å forhindre treg mage.

Skrevet

Ett spørsmål..

Hvorfor må man ta opp med helsestasjonen før man kan begynne med MME?

Må man det også hvis man gir det en skjelden gang? ( 1 - 2 ganger i uka feks eller hvis man skal bort en kveld)

Litt uerfaren på dette :-) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...