Gå til innhold

September: Flere med babymål etter ul i uke 19??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja,på UL papiret mitt står det BPD: 43."BPD = hodemål i diameter

MAD = magemål i diameter

Femur = lårbeinet, dvs. lengden på lårbeinet" er de betegnelsene jeg fant på nettet nå:) jaggu ikke lett å gjette seg til hva de bokstavene står for:)hehe

Annonse

hehe,min høres jo så liten ut i forhold til de andre her,,men er vel sikkert normalt med litt varierende mål???skal ikke begynne å bekymre meg, selv om jeg har vært flink til det etter jeg ble gravid :) På UL sa de nå at det så helt fint ut:)

klem:)

Jeg har to barn i magen jeg da.. og her er målene som står på ul-papiret mitt:

BPD: 47 og 46

MAD: 39 og 40

Femur: 29 og 30

Og så ligger de i en 69, med en skillevegg mellom seg ;)

Annonse

Jeg trodde jeg var 18+2, men jordmor mente jeg var 19+6 etter disse målene:

bpd: 50

mad: 50

femur: 30

Ny termin ble 14. september, og det stemmer vel når jeg sammenlikner med målene dere andre har fått ...

Jeg var på ny ul i dag :o) Tipp-topp og se den lille igjen.. han sprella masse, men, de fikk heldigvis sjekket alt de skulle i dag, noe de ikke gjorde sist :o)

19+2 hadde lillegull målene;

BPD: 48

MAD: 45

Femur: 30

Dagens mål, er nå 21+4

BPD: 56

MAD: 53

Femur: 35

Den lille hadde vokst en god del :o)

Hei Mokka! :-) Min baby har også BPD 43! Bare bra at hodet ikke er så stort, det kommer jo først når babyen skal ut! Sprenger vei! :-) Jeg har to døtre fra før, og hodeomkretsen deres var vel rundt 35 cm når de ble født.Men det var en svær unge der når den andre dattera mi ble født, og den hadde hodeomkrets 41cm! Au! Au! :-) Så det varierer vel hele veien! Grunnen til at målene varierer kan forretsen være at det er et forholdstall som er likt! Hodet er så og så stort i forhold til kroppen i den og den uka etc.... tror jeg! :-)

MAD 41

FEMUR 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...