Gå til innhold

Mååå bare skryte litt....:o)

Anbefalte innlegg

Tuppa mi har virkelig lært seg å rulle nå! Fra rygg til mage. Rulla første gang dagen før hun ble 4 mnd, og nå, en knapp uke senere, skal hun rulle HELE tiden! :-)

Huff...Ruller på gulvet, på stellebordet (vi har stort stellebord), i senga, overalt...Det verste er at hun blir sliten av å ligge på magen hele tiden, så jeg driver å snur henne gang på gang..Og hun ruller tilbake til mage, gang på gang...:) Og blir sur 2 min senere, hihi..

På stellebordet må jeg tviholde henne nå. Hun er jo supersterk!!

Begynner de ofte å krabbe tidlig, hvis de ruller tidlig? Er sikkert ikke supertidlig altså, men man er jo selvsagt stolt likevel..;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4855808-m%C3%A5%C3%A5%C3%A5-bare-skryte-litto/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare så utrolig gøy! Min lille gullgutt rullet for første gang fra magen til ryggen på lørdag, og nå ruller han over hele tida. Er jo bare superstolt:) Han er 3,5 mnd. Håper han skal rulle andre veien snart også da.

Så morro! Gleder meg til gutten vår også begynner :o)

Du lurte på om de begynner å krabbe tidlig, om de ruller tidlig. Fysioterapeuten vår sa at det er hvordan de er i mageleie som avgjør hvor tidlig de krabber. Pga ryggmusklene, det trengs styrke for å stabilisere kroppen når man flytter en arm og bein.

Så gøy! Vesla begynte å snu seg rett før hun ble 3 mnd. Nå er hun 5,5 mnd og er oppe i krabbestilling, men krabber ikke helt enda drar seg mer frem men bruker ben og armer når hun gjør det. Uansett så er jo det rimelig tidlig.

Tenker du på liggestilling i mageleie? Det var det å ha vært mye på magen, slik at de får sterke ryggmuskler. Altså mageleie hvor de holder brystkassen oppe ved å støtte seg på albuene/underarmen. De måtte trives i mageleie, slik at de ønsket å være mest mulig på magen, for da utviklet de seg videre. Får lyst å gjøre nye ting.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...