Gå til innhold

Kort syklus-noen med erfaring??

Anbefalte innlegg

Hei!

Finner nesten aldri debattinnlegg om de tingene jeg lurer på, men det må da finnes flere av oss der ute!?Eller er jeg helt unormal??

Har gått på p-piller (yasmin) i ca 3 år, men slutta for 3 mnd siden, da jeg og min kjære virkelig har begynt å ønske oss barn!

Etter at jeg slutta med p-piller har jeg hatt korte sykluser, 21-24 dager, og kraftig mens. Er dette normalt? Kan det være tegn på at jeg ikke har eggeløsning??

Har noen gode råd -eller erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4855717-kort-syklus-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Du er innenfor normalen av hva sykluser bør være, men i nedre sjikt. Når man går på p-piller vet man jo egentlig ikke hvor lang syklus man har. Jeg fikk sjokk selv jeg etter at jeg sluttet med det og fant ut hvor kort syklus jeg hadde. Den kan nok bli kortere med årene også, men stort sett forandrer den seg ikke mye. Du har sannsynligvis eggløsning ikke så lenge etter mens. Bruk tester så finner du ut av det. Viktig at fasen fra eggløsning til mens er lang nok, dvs. helst over 10 dager selv om dette med lutealfase i følge noen leger ikke har så mye å si. Du skal heller ikke telle med spotting/småblødninger som mange har i forkant av selve menstruasjonen - kanskje du har lenger syklus enn du tror? Det er også mulig at syklusen din ikke har stabilisert seg riktig enda. Jeg har en syklus på 23-25 dager og vært gravid 3 ganger. Lykke til!

Jeg har 22 dager i min syklus (skjønt sist gang var det 24) trodde jeg hadde en spire på gang, men den gang ei...

Har to barn fra før, så vi har fått det til selv om det er kort syklus:-) Tok 7 mnd med første og 4 mnd med prøving på nr to. Denne gangen har vi halvhjertet forsøkt i snart tre mnd, men jeg har ikke lyst på førjuls-barn, så vi startet helhjertede forsøk nå i mai:-)

Jeg tror på dag 9, 11 og 13... som de mest fruktbare (sto en gang her inne at man burde ha sex annen hver dag og ikke hver dag)

Lykke til med prøving både for deg og meg:-)

Har alltid hatt korte sykluser, jeg ! (Både etter p-piller og p-sprøyter..)

Har en syklus på 24 dager. Har to barn som kom på ca 3 pp og på 1. pp. Ble også gravid en gang jeg var litt uforsiktig med prevansjonen, men mistet i sa. Så jeg er veldig fruktbar :)

Jeg har el bare timer etter mens slutt.. Kanskje et halvt døgn og opptil 2 døgn etter mens. (mensen varer i en uke og den er veldig kraftig 1-2 dagen..)

Ble innmari rotete dette, men håper du forstår hva jeg mener ?

Plusset med å ha så korte sykluser er at det er så kort tid til ikm :) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...