Gå til innhold

Spørsmål angående pumping.. Deres erfaring på området?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en liten pjokk på 5 uker.. Vi ønsker å venne han til med morsmelk på flaske... Det jeg lurer på er:

Når skal jeg pumpe meg? Etter hvert måltid? Har ingen ønske om å øke melkeproduksjonen mer enn nødvendig.. Vet liksom ikke om jeg gidder fryse ned melk, så lenge jeg kan pumpe en flaske når det trengs..

Hadde vært kjekt å høre deres erfaringer angående dette...Håper på mange svar:)

Kos

Fortsetter under...

Jeg fikk aldri til denne pumpinga, så vi ga mme på flaska vi.. Men uansett tror jeg det er best å pumpe på morgen/formiddag, for da er muggene fulle liksom.. Det blir jo mindre melk i de utover dagen.. Hvis ikke baby tømmer puppene ved hvert måltid kan du jo pumpe litt etterpå..

Dere hadde ikke problemer med å få småen til å drikke mm etter å ha gitt mme på flaske? Når begynte dere med det?

Hvis jeg pumper på formiddag, må jeg gjør det hver dag da? Til samme tid?

Takk for svaret:)

Kos

Vi hadde aldri problem med vekslinga mellom mm og mme vi nei, men unger jo forskjellige selvfølgelig.. Gutten vår fikk mme allerede på sykehuset han, men hjemme var han vel 1,5 mnd første gangen han fikk mme på flaske..

Du kjenner på puppene på formiddagen om de er fulle/sprengte eller bare ikke helt tomme, og er det mer melk der kan du pumpe litt, bare sørg for ikke å "tørrpumpe" slik at kroppen tror baby trenger mer melk. Pump ut overskudd, men ikke skap mer etterspørsel liksom....

Hvis du pumper etter hvert måltid øker produksjonen.. Som de andre sier, pumpe om morgenen gir mest melk. Jeg ville pumpet og fryst ned hvis jeg var deg.. da har du til å ha i grøten senere. Jeg pumpa selv og frøs ned 3-4 liter på 3 veker etter at hun hadde forsynt seg.

Så fikk jeg en allergisk reaksjon og mistet melka... jenta mi ville ikke ta pupp da for det var for lite melk og hun ble utolmodig. Da var det veldig greit å ha ett fryselager å ta av.

Dette er nå 10 uker siden og hun vil fremdeles ikke ha pupp, jeg pumper og gir på flaske, ilag med litt Nan.

Og jeg vet at på neste unge skal jeg hvertfall pumpe 3-4ganger i uken ett måltid for å ha ett lager!!!

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...