Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Har en flaske med åpnet solkrem (fysisk filter) fra i fjor sommer. Kan vi bruke den i år også? Eller er det regler på slikt?
Gjest Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 MAX 12 mnd holdbarhet på sånne ting. Virkningen avtar etterhvert.
Gjest Skrevet 24. april 2006 #4 Skrevet 24. april 2006 Noen, bl a Cosmica sine, har holdbarhetsdato på seg. Ellers gjelder reglen om nytt hvert år.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 jeg bruker den fra i fjor. Faktoren blir svakere etter hvert. men når jeg har faktor 30, så er den fortsatt brukbar selv om halve effekten er borte. Det kommer også ann på hvordan du har oppbevart solkremen. den skal oppbevares mørk og i vanlig romtemperatur (dvs ikke for varmt). Husk at solkremen som selges også er oppbevart av produsent/salgssted en god stund før den kommer ut på markedet - så det du finner i buktikken nå kan godt være fra i fjor!!
Tredje barn på vei Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Jeg kjøpte en solkrem på apoteket nå fra cosmica til halv pris, men når jeg kom hjem sto det best før juni 06. den jo uåpnet men kansje jeg burde kjøpe en ny til da
M&T mamma Skrevet 25. april 2006 #7 Skrevet 25. april 2006 I fjor hadde TV2 hjelper deg (eller var det NRKs forbrukertest) en test på solkremer nettopp med tanke på om solkremene holdt like bra etter flere år, siden solkremprodusentene anbefaler deg å bytte hvert år. Resultat var at solkremene holdt like bra året etter. Filteret var like virksomt! Men produsentene tjener selvfølgelig mindre penger om du ikke kjøper ny hvert år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå