Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 24. april 2006 #1 Del Skrevet 24. april 2006 snuppa er snart 6 mnd, og idag fikk hun smake grøt for første gang. Gikk fint det, hun fikk da i sg litt hvertfall! Jeg har bare ammet henne frem til nå--Skal jo selvfølgelig fortsette med det. men hvordan skal jeg gjøre det fremover'' når på dagen bør hun få grøtmåltidet sitt, skal hun ha ett eller to, og hva med fruktpure, bør hun få det' og middag, når skal jeg begynne m det' nå ble det mye spørsmål her - håper på mange råd og tips!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4854851-begynte-s%C3%A5vidt-m-gr%C3%B8t-idag-hvordan-skal-jeg-gj%C3%B8re-det-fremover-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 24. april 2006 #2 Del Skrevet 24. april 2006 Dette er vel individuelt, men jeg kan jo fortelle hvordan vi gjorde det. Vi begynte med smaksprøver på grøt når vesla var 3.5 måneder. Når hun var 4 måneder hadde vi økt opp til et fullt måltid, og det fikk hun til kvelds. Vi begynte så smått med fruktpurè til andre måltid på dagen når hun var rundt 4.5 måneder gammel. Når hun var 5 måneder begynte vi med grøt om morningen, fruktpurè til andre måltid og grøt til kvelds. Nå er hun 6 1/2 måned og dagens meny ser slik ut; 1.måltid: Grøt + 150 ml mme 2.måltid: Middag + 150 ml mme 3.måltid: 1/2 skive + Fruktpurè + 150 ml mme 4.måltid: Grøt + 150 ml mme Dette er satt opp av helsesøster.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4854851-begynte-s%C3%A5vidt-m-gr%C3%B8t-idag-hvordan-skal-jeg-gj%C3%B8re-det-fremover-n%C3%A5/#findComment-4854907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 24. april 2006 #3 Del Skrevet 24. april 2006 hei.. datteren min er vel ca like gammel som din. jeg har også ammet fullt fram til nå, men så fikk jeg lyst å begynne sånn smått med grøt. vi begynte å gi henne smaksprøver på grøt for noen dager siden. de første gangene fikk hun det på formiddagen, i tilfelle hun skulle reagere på det, slik at det ikke gikk utover nattesøvnen. men det ser ut til at hun tåler det, så nå får hun det på kvelden. første gangen fikk hun èn teskje, andre gangen litt mer (to teskjeer) og tredje gangen i går fikk hun litt mer. I dag skal hun få enda litt mer. hun liker det ikke i hele tatt da, men i går gikk det mye bedre enn de to første gangene. så håper det går enda bedre i dag. leste i en eller annen bok, Mat for Spedbarn kanskje, at man skal øke etterhvert og til slutt (i løpet av halvannet leveår) skal dagen se slik ut: morgen: mm frokost: mm lunsj: mm og grøt (og fruktpuré) middag: mm og middag kvelds: mm, grøt og tran sen kvelds: mm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4854851-begynte-s%C3%A5vidt-m-gr%C3%B8t-idag-hvordan-skal-jeg-gj%C3%B8re-det-fremover-n%C3%A5/#findComment-4855532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå