Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Var til første gyntime i dag, og han sa at alt så bra ut med livmor og eggstokker. Det var jo flott, for jeg fryktet faktisk en haug med cyster..

Han sa likevel at han ville gi meg noen tabletter, som dog skulle være heeelt uten bivirkninger. Jeg tenkte med meg selv; "da er det hvertffall ikke pergo! Det er jo så mange her som har snakket om bivirkningene av det" Men joda, han skrev ut Pergo til meg.

Må jeg belage meg på bivirkninger, eller går det som oftest greit (slik som han sa)?

Jeg skal ta to tabl hver dag i fem dager. er det såkalt dobbel kur, eller er det vanlig?

Nå har jeg selvfølgelig kjempestore forhåpninger, og tror at jeg vil få tvillinger osv.. Er det litt for tidlig å håpe på noe som helst??

Mange spørsmål, håper noen svarer :)

Fortsetter under...

Hei på deg!

Å si at disse tab er uten bivikninger er å ta hardt i!! Det er tydelig at han er mann og ikke har prøvd dette selv.

En del får ingen bivirkninger i det hele tatt mens ganske mange får en god del av dem. Noen få får også cyster på eggstokkene av dem. Så får du smerter i magen etter behandlig bør du ta kontakt med gyn. Mange får bivirkninger rundt en ukes tid før ikm og de kan vare i flere uker. Det som er litt pyton er at mange av disse bivirkningene er de samme som graviditetssymptomer.

Selv fikk jeg hetetokter, kvalme som kom og gikk, mer utflod enn normalt, sur og sint helt uten grunn og kunne grine bare du så på meg. I tillegg ble jeg veldig utspilt i magen og mensmurringer nesten en hel uke før ikm. Mensen var også ikke til å kjenne igjenn noe som gjorde at det var veldig lett å bli forvirret i forhold til om dette var en reel mens eller ikke.... (men det var det)

Noen begynner med en enkel kur mens andre går rett på dobbelt kur. Jeg var en av de siste. Tror det kommer litt ann på gyn som skriver det ut...

Jeg forstår veldig godt at du har store forhåpninger nå når det endelig skjer noe, og det kan godt være at du er en av dem som treffer blink på første forsøk. Men det er nok dessverre mange som ikke gjør det. Noen blir gravide i pauseperiodene, mens noen må ha flere kurer og noen andre igjen må dessverre få mere hjelp som ivf....

Jeg tenkte vel slik som deg at nå skjer det garantert og dermed ble nedturen enorm når mensen kom.

Ønsker deg uansett masse lykke til!

Skulle du lure på noe mer om pergo kan du lese om dem på www.felleskatalogen.no.

klem

Takk for svar! Bra du er realistisk. Jeg tror jo at alt er symptomer på at jeg er gravid, så det kan være godt å ha med seg når jeg begynner på dem.

Men det skal hvertfall bli spennende å teste det!

Dette må nok være første gang i hele mitt liv hvor jeg gleder meg til mensen kommer...

Hei Lydia82...

Jeg gikk også på dobbel pergo-kur (som deg...) og jeg merket ikke noenting til bivirkninger ! Så dette er veldig individuelt.....

Selv fikk jeg beskjed om å ha en "pause-måned" etter hver kur, fordi virkningen av pergoen ville sitte i kroppen en stund.... Funket veldig bra for min del, fordi jeg ble gravid i pause-måneden etter den andre doble kuren...... ble ikke tvillinger for min del..... sitter her med diger kul på magen (termin om 3 dager) og en stor gutt inni der.......

Ei venninne av meg gikk også på pergo.... hun er tvillingmamma til to nydelige gutter..... ;-)

Lykke til.....

Annonse

Ok, godt å høre at ikke alle får bivirkninger da..

Forresten så må jeg si at tiden sannelig har gått utrolig fort. Jeg husker nemlig deg fra bligravid-debatten. Og vi ble gravide ca samtidig. Det varte ikke mange dagene for min del da. Men det er så rart å se hvor fort det egentlig går. Når man prøver forsvinner jo bare månedene!

Menmen, lykke til med fødsel og alt sånn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...