Gå til innhold

Noe å huske på for oss alle...

Håper :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker på min første jente, som nå er 16 år. Jeg fullammet henne til hun var 3-4 mnd. Hun var en liten og nett dame. La ikke på seg enl kurven.

Bodde i nordnorge den gangen og min venninne var helsesøster. Jeg kan huske at hun anbefalte meg morsmelkerstattning pga liten vektnedgang. De begynnte vi også med... etter mye om og men.... hun nektet nemlig å ta flaske. Idag er hun 158 og har 35 i sko. Hun la fortsatt ikke på seg noe mer med morsmelkersattning:-)

Idag så ser jeg og min venninne ( som fortsatt er en god venninne:-). At jeg sluttet og amme helt unødvendig. Hun var våken og sprek, tisset og besjet masse.

Når brodern kom 1 1/2 år etter, så hadde vi flyttet til Oslo. Helsesøsteren maste om det samme. Men ikke sa nikke, jeg sluttet ikke å fullamme han. Helsesøster fikk si hva hun ville, jeg hadde lært. Han var lit rundere og mer rubust. Men det samme skjedde der. Han flatet ut i vekt.

Nr 3, som nå er 10 år, fullammet jeg i 8 mnd. Hun er også liten og nett... Men jeg hadde lært leksen:-)

Så for noen så er kurvene somsagt feil. Denne gangen, så har det sikkert forandret seg mye... Får håpe det... var og veide på helsestasjoen i dag. Hilste på helsesøstra og fikk en kjempegodt inntrykk:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...