Gå til innhold

Spår ny abortlov.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Først og fremst vil jeg si at jeg har også gjennomført en abort, og har en historie. Men jeg leste på tekst-tv nå, at SV(?) spår en ny abortlov.

Det lyder slik at det blir forbudt for kvinner å ta abort, ikke pga å beskytte det ufødte liv, men øke den lave fødselsantallet. De mener at landet ikke har råd til å ha slike lave fødselsantall.

Hvor har dem glemt hjernen sin nå da, spør jeg bare. Er dem klar over at det er dyrt med barn?? For dem som planlegger bare to. For de som har kommet i en vanskelig situasjon, kommer strikkepinne metoden tilbake.

Fortsetter under...

Hvis vi kvinner skal bli produsenter av skattebetalere, er det ikke da en fordel at det er frivillig? I stedet for å forby abort, kan man kanskje heller øke "premien" for de som ønsker å få barn???

Først og fremst de som er under utdannelse, kanskje, og som kanskje kan rekke etpar -tre stykker, istedet for det ene barnet de får fordi de ikke vil/kan begynne før de er 35??

Det er mye man kan gjøre for at det skal bli mer attraktivt: Øke fødselsstipendet fra Lånekassen, øke permisjonstiden, både for far og for mor, øke barnetrygden, utvide tiden man får kontantstøtte, senke avgifter på trygge familiebiler med mange seter, gi rentestøtte til familier med mer enn 3 barn, fjerne moms på mat, bleier og barneklær, osv osv osv. Mulighetene er endeløse, og når de (SV) nå sitter i regjering, så har de en gylden mulighet.

(JA - det blir dyrt. Men penga har vi, og det er jo klinkende klart at de gamle og syke vil de ikke investere i. Så kanskje de unge???)

He, he. Dream on,

Hei igjen.

Du har helt rett, det er selvfølgelig Krf som sier det.. hvem ellers?? Jeg oppdaget at jeg hadde skrevet feil etter en stund, men regnet med at jeg ble rettet på.

Men i alle dager for noen patetiske svake argument du hadde da?? Har du ikke fått med deg at barnehage koster mye, senere SFO?

Vet du ikke at bleier koster, mat koster, strøm koster, bensin koster, klær koster, leker koster, hobbyaktiviteter koster, og husly generelt?? Samt at vi også oppi alt skal ha iallfall ti timer for dag sammen med barnet, ellers kan du begynne å diskutere hvem som tar vare på barna våre? Oss eller barnehagen??

Sier du at vi skal kutte ned på leker og morro?? Hvorfor det?? Hvem er det som bestemmer at jeg ikke skal få ha 2 barn som har det meste av kjærlighet og materielle ting? IKKE DU, IKKE KRF!!

Er du virkelig så blind at du ikke ser at det er ikke mulig å få mange barn i dagens samfunn??

Jeg har jobb, og jeg tjener til livets opphold- så der tapte du mot meg. Min samboer jobber, og tjener til livets opphold- så der tapte du mot henne. Studenter jobber for å få jobben dem skal ha til livets opphold- så der tapte du mot dem.

Er noen så uheldig at dem blir gravide uten jobb, uten mulighet for å få jobb på en to tre. Er noen så uheldige at dem virkelig er i feil forhold, uten mulighet eller styrke til å komme seg bort. Er noen blitt så uheldige at dem er blitt voldtatt. Er noen som er så uheldige å blitt gravid som 15 år gammel jente.

ER IKKE DIN ELLER KRF SIN SAK, HVA FREMTIDEN VIL BRINGE FOR DEM.

Annonse

Syntes det var rart at SV skulle si noe sånt, ja. Men argumentene mine står, likevel... Krf hadde muligheten i forrige periode til å "premiere" de som ville ha barn, men brukte den ei...

Nei, ikke gratis, faderen. Men det gjelder begge veier. Er det så at samfunnet ønsker/trenger flere barnefødsler/fremtidige skattebetalere, så kan heller ikke samfunnet forvente at det er gratis.

(De kan selvsagt bruke tvang, og forby abort... men da bør de også revidere etpar holdninger - man kan vel strengt tatt ikke forby abort, for så å fordømme unge, ugifte mødre... på det samme, "kristne" grunnlag).

Abort blir nok aldri forbudt i Norge, dessværre.

Jeg er imot abort, både fordi jeg syns det er galt å ta livet av ufødt barn. Men jeg syns også at det er en fornuftig tankegang at Norge trenger flere barn. Fødselstallene er alt for lave. Om mange syns det er flott at de aller fleste har ett eller to barn i de fleste moderne i-land, kan de lave fødselstallene straffe seg på sikt.

Fød flere barn, folkens! Flere burde få tre og fire barn i den vestlige verden. Det er en tabbe for vår rase at vi føder så få barn.

Og hvem sier at man SKAL ha 10 timer sammen??? Det er ihvertfall ikke deg til å bestemme hva jeg skal ha! Har aldri sagt noe om at man skal kutte ned på leker eller morro så der tapte du på den. Og koster det så mye kan du jo jobbe hardere enn å bare tjene til livets opphold det finnes alltid en råd -der tapte du igjen!

Og hvorfor er det ikke mulig å ha mange barn i dagens samfunn??? Hvor mange ganger tar de fleste av de som gjør det abort i løpet av livet? -Kanskje 1 gang i gjennomsnitt eller skal vi si nærmere 2-3-4-5 eller hva? Dersom det er 1 gang de fleste gjør det hvorfor er det så umulig for disse å ha 1-2 barn mer? Brent barn skyr ilden men hvorfor må man gå så langt som å brenne seg før man skyr ilden? (At de lærer etter å ha kommt i situasjonen er jo rart. Hvorfor lærer de ikke av andres feil når denne problemstillingen er så enorm og ille)?

En mann med 7 unger ble mobbet på sin arbeidsplass pga han hadde så mange unger. Den eldste var ca. 12 og den yngste spedbarn.

Han sa de var kristne og ville ikke hindre liv.

En dag tok han med seg bilde med alle ungene på jobben. Så sa han -hvem skal jeg ta bort?

Siden har det ikke vært ett ord fra kollegerne om det!

Til det siste -vil man ikke ha barn klemmer man beina hardt igjen!!!

Hei.

Jeg jobber 8 timer for dag som sykepleier, jeg orker ikke å jobbe hardere for mer enn til livets opphold tenk. Jeg bestemmer heldigvis selv hvor mye jeg vil jobbe, og da er det heldigvis jeg som bestemmer hvor mange barn jeg skal føde. Min samboer jobber fra 8 til 10 timer for dag, hun orker heller ikke å jobbe hardere. For vi vil gjerne ha en overskudd til barn også. Finne en bedre betalt jobb? Vel, hvem skal da ta de mindre betalte jobbene da?? Nei og nei, du tenker ikke så veldig langt.. Du sier jeg taper på å si at en skal gjerne ha ti timer for dag med barna?? Hvor mange timer tenker du da, 3-4 timer for dag? (En helt annen diskusjon) Har aldri sagt til deg heller at jeg bestemmer noen ting som helst over deg. Hihi.. hadde blitt litt av en jobb..

Når man ser barna på bilde, er en helt annen ting enn embryoet. Tankemessig og følelsesmessig. Sier ikke at det er lettere da, og kanskje ikke riktigere. Men 12 år bekjentskaphet istedet for 2 uker er to motsatte ting.

Til det siste du snakker om å knipe bena hardt igjen, da er du litt utenfor det normale vil jeg si. Er en grunn til at P-piller er 96% sikker, kondom er 87% sikker, spiral er 98% sikker. Finnes uhell og det er nok det som får kvinner til å søke etter abort. Tror nok at planlagte barn er veldig velkomment, og jeg tror nok ikke her er kvinner som sier ops I did it again. Uhell skjer.

Hehe - føde flere barn ja. Hadde ikke vært meg imot. Men det er fryktelig dyrt når man må igjennom ivf for å få barn.

Nei, fjern heller alle egenandelene på dette. Skulle gjerne fått både tre og fire barn, men må nok bli gravid på privat klinikk for å få det til å gå unna. Å skal jeg få tre-fire barn.. ja ,det blir et par hundre tusen bare for å bli gravid..

Annonse

Mulig jeg er så tankeløs som du sier men bedre det enn å være hjertløs!!!! Uff stakkar barna dine om du uheldigvis setter/har satt noen til verden! Vil da si at ikke rart verden er som den er når det eksisterer alt for mange slike som deg rundt om desverre....

Håper aldri verken jeg eller noen av mine blir pasieneter der du jobber!

Om jeg er litt utenfor det vanlige som du kaller det er jeg heller stolt av det enn å drepe et uskyldig barn eller embryo som er på god vei til å bli et barn!

Ikke kom her og fortell meg at alle som tar abort har uhell med at prevensjon ikke funker om det er slik jeg skal tolke det siste avsnittet ditt!!!!!!!! -Det er sprøyt og svada! jobber du i helsetjenesten er du bra lite oppdatert om hva som skjer rundt om om du ikke vet det.... Da må jeg jaggu le av deg. Og uansett om det var slik -hva var da vitsen med prevensjon om den på så langt nær holdt mål??

Vet du hvor stor % andel av Norges befolkning som blir gravid i året på tross av riktig bruk av prevensjon (Ikke "hopp av i svingen" metoden)?

PS! Er du lesbisk (flatbanker)? Bare lurte.... hihi.

Du hørtes litt ut som en maskulin kvinne.

Skjerp deg da, folk må da få bestemme selv hvor mange barn de vil ha. Høres jo helt idiotisk ut at de skal forby abort for å få opp fødselstallene?! Høres ut som aetat som pælmer folk ut i jobb for mindre penger bare for å få ned arb. ledighetstallene så de har noe å skryte av... jajjamen

Tror dere virkelig at fødselstallene stiger så veldig mye selv om de gjør det? Tror ikke jeg nemlig. Man kan fortsatt reise til utlandet og gjøre det, kanskje bruke verre metoder som er mere smertefulle for fosteret enn det man har i norge idag, farligere for moren for ikke å snakke om at i visse land er grensa for hvor langt du er på vei myye større enn her til lands. (vet om tilfeller der jenter har vært 5 mnd på vei og likevel fått gjennomført en abort)

Da syns jeg faktisk heller at abortlovene i norge kan være uforandret. Syns heller ikke noe om jenter som bruker abort som prevansjonsmiddel, men det skjer uhell. Det er ikke alltid man ønsker et barn eller at tiden er den rette. Og vær grei å ikke kom med den der "men man kan jo adoptere bort barnet". Verden er ikke så svart hvit.

• 3 uker senere...

Du tenker med da? Så om jeg er flatbanker?? Hva har det med saken å gjøre?? Jeg har ikke sagt noen ting om abort eller ikke, jeg skriver bare min holdning til abortlov skal bli forbudt. Jeg sier bare at det er andre måter å øke det lave fødselsanallet på. Ja, jeg er flatbanker som du kaller det, men hjerteløs er du som kaster slik etter folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...