Gå til innhold

HVOR mye på magen i løpet av dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tulle hater å ligge på magen.

Hun er nå blitt stor jente, hele 4 og 1/2 måned.

Hun snur seg ikke rundt selv enda. Og skal hun ligge på magen må jeg hjelpe henne dit.

Men hvor mye legger du din baby på magen?

Jeg er litt redd min får for lite trening, for av og til "glemmer" jeg å legge henne på magen for hele dagen..........eh....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

min gutt på snart 8 mnd,har ligget på magen helt siden han ble født...skreik i ett sett når vi skulle legge han på ryggen. prøvde lenge. men følte veldig godt med.

Men sånn til daglig har har ligger veldig mye på magen. det sies jo at de skal ligge på magen så mye som mulig på dagen...men det må en jo se selv.

Men hadde jeg vært deg ville jeg har prøvd og fått en rutine på det. at du på et visst klokkeslett som du husker hver dag...da kommer du i en rutine.

min gutt er veldig stærk i rygg og i heletatt muskelaturen....sier de på helsestasjonen..og det er mye av at han ligger mye på magen.

Håper jeg kunne hjelpe deg litt:)

Skrevet

Jeg prøver å huske på å legge henne på magen "noen ganger om dagen", for å si det sånn....en 3-4 ganger kanskje? Blir som oftest ikke lange stunden hver gang da, for hun hater det jo ;)

I dag var det visst litt mer stas dog, når hun plutselig kom seg opp på albuene liksom, og fikk litt mer overblikket...

Men tror nok jeg også skulle vært flinkere til å legge henne på magen!

(hun er 3 1/3 mnd)

Skrevet

min gut som nå er 7,5 mnd hatet å ligge på magen koste hva det koste ville..vi prøvde alt...han godtok et par min på stellebordet....men dne dagen han beg å rulle selv, sånn rundt 6 mnd, var iallefall etter 6 mnd kontrollen vi var på så rullet han for fullt...etter at han begynte med det så er dte å ligge på magen det gøyeste han vet*ler*så her snudde det på dagen=)ikke bekymre dge om småen ikke vil ligge på magen nå...kan nesten garantere deg at det kommer=)

Skrevet

De bør jo ligge så mye som mulig på magen. Det sier i alle fall fysioterapeuten min. Sønnen min begynte å snu seg når han var fire måneder, og der ble han liggende. I begynnelsen var det endel klaging, men det bedrer seg fort hvis man er flink. Stellebordet er jo et ypperlig sted å øve. La henne ligge fem minutter hver gang du skifter på henne. Ellers hjelper det gjerne hvis man ligger på gulvet med dem. Når hun er så stor, så går det jo an å tulle litt eller distrahere med leker. Da glemmer de noen ganger hvor slitne de blir.

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg var lite flink i begynnelsen.. Han hylte, og jeg ville jo ikke at han skulle ha det vondt heller.. Så ble det til at vi ikke gjorde det så ofte da. Men så var jeg på helsestasjonen nå når han var 3,5 mnd, og da fikk vi beskjed om at det var lurt å legge de på magen så ofte som mulig. Så nå prøver jeg 4-5 ganger om dagen. På lørdag snudde han seg for første gang fra mage til rygg og har gjort det mange ganger etterpå. Kommer seg godt opp fra gulvet nå, sånn at han får kikket rundt. Ligger litt lenger enn han ville før i hvert fall. Likevel hender det innimellom at han blir skikkelig sint når han blir lagt på magen. Strever og styrer noe veldig. Mitt beste tips er å passe på å legge han på magen når han er mett og uthvilt. Det har funket best her:)

Skrevet

Jenta mi hatet å ligge på magen før. Hun skrek og ble illsint nesten med en gang. For å endre på dette la vi henne ofte på magen, om så bare for ett lite minutt av gangen (alle monner drar!). Vi la henne på magen på stellebordet, og for å få henne til å holde ut lenger på magen ellers, la vi henne med ammeputa (el.l) under seg slik at hun kom litt opp med overkroppen, la et speil forran henne så hun kunne se på seg selv i speilet, la henne på armlenet på sofaen etc etc..Nå, 8,5 mnd gammel ligger hun stort sett bare på magen. Hun blir nesten sint den korte stunda hun må ligge på ryggen på stellebordet nå. Det hadde jeg ikke trodd for noen mnd siden!

;o)

Skrevet

Et godt tips jeg fikk på helsestajonen var å legge tulla på magen hver eneste gang jeg skulle legge henne den, om det var for å ta en klesvask,oppvask, gå på do, bare gjøre ett eller annet liksom.. Det funket!! Nå er det blitt en vanesak å legge henne ned på magen og hun er blitt kjempesterk.

Skrevet

Tror du skal prøve å tenke litt at alle monner drar. Når du sitter med henne på fanget, kan du ji legge henne på magen over bena dine. Hvis du tenker litt over det slik, blir det endel i løpet av dagen.

Skrevet

Jeg legger nesten alltid min baby på 3 mnd på magen når jeg legger henne ned. Men hun triller over på ryggen nesten med engang...

Skrevet

min helsesøster sier 6 ganger om dagen. la babyen ligge så lenge den orker.

hvis du hjelper babyen slik at den får støttet seg på albuene, eller sitter bak og legger litt press mot rompa, blir det lettere for babyen din.

lykke til

Skrevet

Guten vår snudde seg frå rygg til mage første gong då han var rundt 5 mnd, men det tok enno ein mand før han fekk skikkelig "dreisen" på det, så du treng ikkje stresse med det.

Vi lot guten vår ligge på magen litt ved kvart bleieskift, for då kunne vi bøye oss ned litt slik at han hadde eit kjent fjes å sjå på. Mykje kjekkare enn å ligge og stirre i golvet. Han holdt berre ut i eit par minutt kvar gong.

Han begynte for øvrig ikkje å like det å ligge på magen før han var rundt 6 mnd, og innsåg det at han hadde meir kontroll den vegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...