Gå til innhold

sønnen min heter Oliver,men alle sier

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en liten hund som heter Oliver jeg, hehe!! Jeg har det motsatt av hvordan dere har det, jeg synes det klinger bedre når man sier åliver, men alle sier oliver til han!! Irriterte meg over det før, men nå er det bare sånn. Merker at det blir forskjellig fra hvordan målform vedkommende har. Jeg er fra Oslo!

Min sønn heter Oliver. Og jeg er ofte borti at de som er litt eldre sier Oliver med trykk på i'en. Liksom Oliiver. Det er visst fler måter å si dette navnet på. =)

Men Åliver har jeg ikke hørt ennå. Kommer kanskje an på hvor i landet man bor.. Med tanke på dialekt og sånn..

Vi er hvertfall fra Vestfold

=)

Annonse

hos oss klarer nesten ingen å skrive navnet til gutten min riktig! det er også utrolig irriterende! Navnet hans står riktig i innbydelsen til dåp, allikevel klarer folk å skrive navnet feil i kortet til dåpen og i til-fra lappen på julegaver... (blandt annet bestefaren!!!!) Han heter Nikolay, men folk skriver:

Nikolai

Nicolay

Nicolai

osv...

Det skal skrives som man sier det! Med "k" og "y"! Kandet virkelig være SÅÅÅ vanskelig!? Man sier ikke Nikolaiiiii... Ni-Ko-laYYYYYY!!!!!

Annonse

He-he... sønnen til en venninne heter Oliver. Jeg sier Oliver (med O), mens hun selv kaller ham Åliver... jeg er enig med deg i at Oliver er finest, men jeg får vel si Åliver jeg også, hvis det er det de vil han skal hete...?! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...