Gå til innhold

Legger ikke på seg....TRENGER Å HØRE ANDRES ERFARING + GODE RÅD!!

Anbefalte innlegg

Min lille klump veide 3500 g ved fødsel, 3200 g ved hjemreise fra barsel og nå 8 uker senere veier han 3950 g!!! Veldig lite vektøkning, jeg vet....men hvor lite er det egentlig?? Er det "farlig" lite? Skal begynne med litt mme, nå. Andre tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å legge på seg??

Fortsetter under...

Hør med Helsestasjonen. Vi slet med det samme, omtrent ikke vektøkning. FIkk ordre om å gi mme i tillegg. Så nå får snuppa både i pose og sekk og hun vokser og gror. I tillegg er hun strålende fornøyd og blid. Det var hun ikke før vi ga mme. Stakkars litta, hun var jo sulten stakkars!

Men hva sa helsesøster ved 6 uker kontrollen da?

Synes dette var alt for liten økning på 8 uker.

Hallo, babyen er 2 måneder gammel og har gått opp 450 gram TOTALT?

Hvis du ikke har tatt kontakt med helsestasjonen før så gjør det nå!

Noe er riv ruskende galt!!!

Har vært på helsestasjonen. Merka "liten økning" første gang ved 6-uker-kontroll og det er fortsatt liten økning. Fått beskjed om å gi mme og se hva som skjer, samt amme konsekvent hvertfall hver 3. time (men slipper å amme så ofte på natta, hvis han sover)....

*hovedinnlegger*

Det der var unødvendig av deg anonym- å si at noe er riv ruskende galt!

Lille snuppen her i huset brukte laaaang tid på å legge på seg han også. Veide 3052 da han ble født, og ved 8 ukers kontrollen hadde han kun gått opp 475 gram Fikk beskjed på HS om å legge ham til brystet oftere ( Akkurat so m jeg ikke gjorde det fra før!)

Men så olutselig begynte han å legge på seg- masse! Gjerne en kg i mnd! Og fra å ligge under på vekt kurven, lå han plutselig over!

Nå er han 6 mnd og veier rundt 9 kg.

Hvis barnet fortsatt virker sultent etter måltidet gi litt MME. Viktig at du gir etterpå så det ikke går utover produksjonen din!

Lykke til!

Soffy da, men i mitt hode er noe riv ruskende galt.

Forde jeg fikk beskjed om detta da min snupp la på seg kun 1200 gr til 6-ukerskontrollen.

HS var superbekymra.

Her var det for lite mm, så vi begynte med tilegg. da økte vekata. Men lille snupp virket ikke missfornøyd, derfor trodde vi ikke at det var for lite melk.

Men ikke skyt meg forde, jeg svarer vare ut fra mine erfaringer..........

Annonse

Tusen takk, det var godt å høre Fjerteberte!

Har bare gitt mme i to noen få dager, så får håpe det hjelper på. Fikk akkurat den beskjeden på helsestasjone, at jeg skulle gi mme ETTER pupp.

enig med deg,dårlig av anonym å si noe er riv ruskende galt.det er nok ikke.har ikke det samme problemet her men har en venninne hvor babyen la veldig lite på seg de tre første mnd til hun fikk mme i tillegg,da ordet det seg.men den jenta er sped av seg nå også uten at noe er galt,noen må være det også:)

Annonse

Amm først og fyll på med mme. Evt gi mme til en eller flere måltider- pump og frys melka slik at du opprettholder produksjonen (og at ungen kan ha det til grøt senere). Ved mme bør du bruke maltekstrakt i tillegg. Mat hver 3-4 time. Prøv 1-2 måltider med mme i begynnelsen og se det an :) Går sikkert an å sjekke vekta hver uke på helsestasjonen hvis du bekymrer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...