Gå til innhold

November: Hei alle novembermammaer -hvordan står det til?


camilla gutt 06+gutt10 FØDT:)

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med alle her inne?

Jeg har det for det aller meste bare bra. Nesten ikke kvalm lenger heller (er 11+5 nå). Merker bare at jeg er ekstra trøtt (kan jo være både garviditeten og allergien som blomstrer..).

Ellers har magen begynt å komme, fikk et lite lass mammaklær av en venninde i går, deilig å ikke presse seg inn i de vanlige buksene!

Fikk fødeplass på Rikshospitalet som jeg ønsket så ble jeg veldig glad for:)

Slapp nyheten til "alle" nå i helgen (de nermeste har jo visst det ganske lenge nå), og det var jo morro.

 

Går det bra med dere andre? Fått fødeplass? Hva sa folk når dere fortalte det?

 

Klem,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig kvalm,er 10+0.I dag har ikke vært den verste dagen,men jeg går å kjenner på kvalmen hele tiden.Mat frister meg ikke og det å lage mat er helt forferdelig.Er trett og har kramper i beina.I tilegg til dette så har jeg veldig vondt i underlivet,men har vært på UL og alt sto bra til med den lille,så nå kan jeg bare glede meg.Slik er vel mitt svangerskap til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Camilla

 

Formen her er så som så. Svært trøtt og har behov for nesten dobbelt så mye hvile som før. Kvalmen er værst på ettermiddagene og det er et sant ork å få laget middag. Dette skal nok gi seg litt rundt uke 14-16 og det håper jeg virkelig. Buksene strammer nå og jeg må nok snart ut å kjøpe litt nytt.

Jeg skal også føde på Rikshospitalet.

Alle jubler over den nye verdensborgeren som skal komme.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har hatt to kjempe fine dager! Har vært veldig kvalm de siste ukene, men i går og i dag har jeg nesten ikke vært kvalm! Det er så utrolig deilig! Men jeg tørr ikke håpe på at kvalmen har gitt seg helt enda, det er bare for godt til å være sant. Jeg har gått ned en del kilo pga oppkast og ingen matlyst, så jeg har ikke fått no særlig mage enda, men det er vel ikke så lenge før nå..

Jeg har fått fødeplass på A-hus. Jeg hadde ingen spesielle ønsker, så det var helt greit. Flytter til Skedsmo denne uka, så det var nok derfor jeg fikk plass der. Alle vi har sagt det til synes det er kjempe koselig.. Jeg har hatt litt vanskeligheter med å glede meg til nå, fordi jeg har vært så dårlig, men forhåpentligvis går jeg lysere tider i møte..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sylvi :0) Ser du har termin 26.11 og er 10+0 idag. Jeg har termin 23.11 og er 10+0 i morgen. Skjønner ikke helt hvordan det går an? Har jeg regnet feil kanskje? Disse ukene sniker seg jo så sakte av gårde, så jeg vil jo helst vær 10+mere viss det går an da? :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg er i god form, og det har jeg i grunnen vært hele tiden! Er nå øyeblikk i uke 13 og dermed over i 2 trimester! Spennende...!

Jeg har vært og kjøpt meg en mammabukse, og det har vært helt skjønt å ha på! Magen er ikke så veldig stor, men jeg merker at det er ubehagelig med alt som strammer. Så littegrann har den nok vokst.

Ellers så har jeg ikke sagt det til absolutt alle ennå, men de nærmeste har visst det en stund og gleder seg med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fått fødeplass på Rikshospitalet!!! Er så utrolig glad for det:-) Kanskje vi sees der da ? Hvem vet?

 

Kvalmen begynner å avta nå, men jeg mangler energi...Merker at jeg blir fort trøtt og litt kvalm om kvelden så da er det bare å legge seg.

 

Folk ble veldig glade når vi fortalte den store nyheten. Hadde heldigvis akkurat fått meg fast jobb rett før jeg fant ut at jeg var gravid, så det kunne ikke passet bedre for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Camilla.

Her går det forholdsvis bra. Er 12+1 i dag. Så da er jeg vel over i 2.trimester nå!!! Og det kjennes bra. Begynner å merke at kvalmen avtar så sant jeg ikke blir sulten. Må spise regelmessig. Har også fått kjøpt noen mammaklær. Deilig. H&M har veldig mye fint å velge mellom. Har fått fødeplass på Buskerud Sentral Sykehus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er mye bedre nå enn den har vært for en stund siden. Hadde en periode med diare og null matlyst og konstant småkvalme. Var gretten og trøtt hele tiden, hadde ingen energi i det hele tatt og gadd ikke gjøre en døyt i huset. Pustet som en hval etter å ha gått opp bare en trapp, og vi bor i 4. etasje...

Vet ikke om det var magevirus eller noe gravidgreier, men det gikk i alle fall over og nå spiser jeg og har energi igjen og det er kjempeflott! Spiser litt mindre enn før også pga mindre magemål hihi. Har runde kanter uansett og matlysten forstår jeg bare øker etterhvert som man blir mer gravid.

Har ikke fått mage, men kjenner noe inni der som er rart. :) Den vokser vel snart så jeg må ha nye klær, men foreløpig passer alt det gamle. Puppene har vokst litt da.

Vi har ikke fortalt andre enn foreldrene våre foreløpig, og de gleder seg masse. Vi skal på ul i neste uke(gleder meg!!!!!), da er jeg 12+5, og vi tenkte å fortelle folk etter det, for da er vi helt sikre på at det er liv der inne.

Gruer meg litt til å bli stor og tung når det er varmt i sommer, kommer til å kjøpe en kjempestor vifte som jeg sitter foran hele dagen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, novembermammaer.

 

Formen er generelt mye bedre enn før. Er mindre trøtt, og ikke lenger kvalm 24 timer i døgnet. Kvalmen kommer imidlertid på kveldstid, og jeg har fortsatt problemer med lukter. Det er en gru å lage matpakke til barna, for de er begge i en periode der de kun vil ha salami. Og grøss og gru som salami lukter da. Nå er vi tom for salami, og jeg har bevisst valgt å ikke kjøpe mer. Jeg holder på å spy av salamistanken bare jeg åpner kjøleskapet.... ÆSJ!

 

Fikk fornyet sykmeldingen (pga kvalmen) tidligere denne uken. Var litt usikker på om det var riktig å be om forlenget sykmelding, for jeg har følt meg i fin form 2 helger når vi har vært borte på besøk (det gjør underverker å bli vartet opp og å slippe alle plikter, du). Tirsdag da jeg skulle hente sykmeldingen, var jeg imidlertid kjempekvalm hele dagen, og kastet faktisk opp for første gang på lenge, så jeg er ikke i tvil om at jeg har godt av noen flere dager i ro og fred.

 

Magen er fraværende ennå, herlig, jeg blir nok fort nok stor. Har gått en del ned i vekt pga kvalmen. Så ennå er det ikke noen som kan mistenke meg for å være gravid, nei.

 

Har ikke fortalt det til noen ennå, bortsett fra ei god venninne. Godt å ha noen å snakke med når formen er elendig, og man trenger empati. Ønsker å fortelle det til foreldrene våre snart, men min mann mener de kan få gjette det selv. Selv er jeg lei av å leve på en løgn, og kommer nok til å offentliggjøre det snart. Alle vet jo at jeg ønsker meg en til, så det kommer vel ikke som noe sjokk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei superblomst!

Vi sees sikkert på riksen i november:)

Håper å gå litt over termin jeg da, for å få med meg hele semesteret. Er student... Så forhåpentligvis sånn rundt 20.nov !?! (Er jo litt vanskelig å planlegge, da:)

Så kjekt med jobben, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at så mange svarer, er jo litt gøy å følge med hvordan det går med dere andre som er like langt i løypa:)

Litt ny info fra meg. 14+1 nå. Alt fortsatt veldig bra. Merker egentlig ikke at jeg er gravid. Jo, hvis jeg tar på puppene så kjenner jeg jo at de er såre, og når jeg ser ned på magen ser jeg det jo..

Det eneste jeg grubler litt på om dagen er at jeg kan kjenne livmoren så høyt opp. Kjenner den akkurat rett under navelen nå. Legen synes også det var høyt da jeg var der i forrige uke.. Håper ikke det er fler enn en der inne. Har jo vært på UL og bare sett en. Har vel kanskje bare en stor livmor, jeg da.

Blir spennende å se på UL på sykehuset om en måned.

Jo, har forresten en bekymring til, men det er eksamen. Har skikkelig konsentrasjonsvansker om dagen! Uff..

 

Fikk en koselig pakke i posten i går fra en god "vennefamilie" med pakke til bebisen. Var såååå hyggelig! Var sånn bit-leke ting. Gikk liksom litt mer opp for meg da at det faktisk er en liten bebi inne i magen som JEG blir mamma til om et havlt år!

 

Håper formen til dere alle bare blir bedre og bedre nå som 2. tri er kommet.

 

Klem i solskinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:)

 

Med meg går det veldig bra. Har ikke hatt noen plager, bortsett fra at jeg har vært mye trøtt. Har ennå ikke behov for mammaklær, magen er ikke så særlig stor, får enda på meg det jeg vil. Har enda ikke sagt til alle at jeg er gravid, vil prøve å holde det hemmelig så lenge som mulig.

 

Har du begynt å tenke på navn? Har du noen følelse av om det blir gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...