smaragd 62 Skrevet 24. april 2006 #1 Del Skrevet 24. april 2006 Vi skal til Kreta i mai med vår 11 mnd gamle baby. Før i tida het det seg at klær beskytter mot sola - gjelder det fremdeles ?? Eller må ungen smøres før en tar på klær ? Og har noen gode tips til hva en bør ta med seg av utstyr ? Må vi virkelig kjøpe en trille ? Noen sier sportsvognene er for brede for gatene i syden. I tilfelle - noe merke å anbefale ? som kan legges helt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 24. april 2006 #2 Del Skrevet 24. april 2006 Hei!! Vi var i syden sist måned.. Vi hadde med oss simo kombi vogn. Gikk veldig fint det. Er veldig glad for at vi valgte å ta med den vognen, siden den er kjent for han-han sov i den på dagen. Vi smurte gutten hver dag før vi gikk ut, hadde i tillegg på han lette bomullsklær og solhatt. Og så var han i skyggen hele tida så og si. Utstyr: Tape Tupperware-skåler Badebleier Bleier Små Plastposer til bleiene Klær Kortarmet bodyer Langarmet bodyer jakke Shortser Sokker krypeteppe Sikkerhetsnål paracet Nesespray Saltvannsoppløsning Kleenex Hostesaft Solkrem a-kr em Våtservietter Parasoll til vogn Dyne/pute Dynetrekk/putetrekk LAKEN til seng og vogn Pumpe lappesaker Bamse Div.Leker Grøt biotex Morsmelkserstatning Flasker/smokker Skjeer Middagsglass Smekker Smokker+ smokklenker Gulpekluter Termos regnnett Helsetepper Solbriller Solhatter/caps solkrem Vogn Myggnetting T-skjorter Toalettsaker Febertermometer Neglsaks Stikkpiller håndklær Håndbagasje: Bleier Våtservietter 2 stk Ekstra skift Nesespray Flaske med kokt vann Ekstra flaske Leker Grøtpulver Middagsglass Skje Smekker Gulpekluter Koseklut Dyne/pute håndklær Ekstra smokker Smokklenke Paracet teppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til Celine Skrevet 24. april 2006 #3 Del Skrevet 24. april 2006 Hei Vi var på Kypros nå i påsken. Hadde med paraplytrille merke Carena hvor ryggen kunne legges ned. Kjøpte den før vi dro på Barneverden. Kostet 800,-. Ville ha med trille da jeg var redd for at hovedvongna ville gå i stykker ved flytransporten. Kjenner flere hvor det har skjedd. Vi bestilte barneseng og stol så vi slapp å ta med det. Ellers så hadde jeg med middager, grøtpulver, mme og fruktpurre hjemme fra. Smørte Celine med solkrem hver morgen før klær ble tatt på. Hun brukte stort sett body og solhatt. Hun ville ikke ha på solbriller. Om kvelden tok jeg stort sett på henne pysjamas, tynn lue og en tynn fleece jakke. Ellers så er myggnetting viktig å huske på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 24. april 2006 #4 Del Skrevet 24. april 2006 hvis vogna skulle gå i stykker så får man jo erstattet den... vi opplevde at de behandlet den veldig bra Vi bestilte også stol og barneseng-det stod klart på rommet da vi kom Solbriller ville ikke Mathias heller ha på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darth Vader Skrevet 24. april 2006 #5 Del Skrevet 24. april 2006 Solbrillene fra apoteket er supre: baby banz/kidz banz - de klarer ikke småingene å ta av så lett. Ellers så får man ikke nødvendigvis erstattet vogna om den blir ødelagt. Flyselskapene erstatter den ikke om den ikke er pakket i originalemballasje - så det blir reiseforsikringa som gjelder. Her trekkes egenandel og vognas alder fra når man beregner erstatning - så sånn sett kan det være greit med en rimeligere vogn. Når det er sagt har vi sikkert sendt vogna vår 20 ganger med fly uten at den har fått en skramme - men det kan jo være flaks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til Celine Skrevet 24. april 2006 #6 Del Skrevet 24. april 2006 Hei Vi har sånne solbriller fra apoteket. Mi jente drar de av seg. Vil ikke ha de på. Så vi brukte solhatt for å hindre sol i øya. Samtidig som de får noe på hodet. Min veninne dro til Sachellene. De mistet det ene hjulet på vongna. Det var ikke akkurat lett å få tak i ett nytt der på øya. Vaktmester på hotellet laget et hjul av tre. Hun fikk ikke mye igjen for den vongna av flyselskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til Amalie Skrevet 24. april 2006 #7 Del Skrevet 24. april 2006 hei:) vi har hatt med Amalie både til Venezia og til tenerife, og i mai skal vi til mallorca. jeg tror jeg ville ha begrenset hvor mye du tar med deg. man får jo kjøpt det meste der nede også. men en god vogn og mat ville jeg absolutt tatt med. vi hadde bestilt seng til amalie på tenerife, og da fulgte det med laken og dyne der. vi har de solbrillene fra apoteket, og de funker bra (men det er jo såklart forskjellig). vi prøvde de på amalie inne, da dro hun de av seg med en gang. men så prøvde vi de ute i solen, og da var det akkurat som om hun skjønte at det var lurt å ha de på (er jo verdt et forsøk i hvertfall). når vi skal til mallorca nå vurderer jeg å kjøpe en sånn hel drakt fra sol og vann. da slipper vi å bekymre oss for at hun blir brent, er jo ikke så lett å kun holde de i skyggen når de nærmer seg året. i tillegg kan de bade med den. men det går helt sikkert greit med vanlige klær også. den dressen inneholder forresten beskyttelse mot UV strålene. god tur til dere:o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 24. april 2006 #8 Del Skrevet 24. april 2006 vi sjekket før vi reiste..og både flyselskapet i reiste med og forsikringsselskapet skulle dekke vogna hvis den ble ødelagt (tilsammen skulle de dekket tapet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 24. april 2006 #9 Del Skrevet 24. april 2006 Og det lureste: vi pakket masse i vogna..tepper,dyne,noen klær+++ så mye vi kunne klare(de veier ikke vogna)...Hadde bagen i vogna slik at tingen lå trygt...Bagen bruker vi ikke lenger,men var ok å pakke i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darth Vader Skrevet 24. april 2006 #10 Del Skrevet 24. april 2006 Det spørs hvem man treffer i innsjekkinga. Da vi reiste med fly i påsken veide de absolutt alt - inkludert håndbagasje... Vanligvis veier de ikke - men så plutselig så finner de ut at de skal gjøre det innimellom. Og vi fikk med oss skriv om at de ikke tok ansvar for barnevogna hos Norwegian - men det er mulig det varierer mellom de ulike flyselskapene. Det vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaS Skrevet 24. april 2006 #11 Del Skrevet 24. april 2006 Hei! Ja, vi har også skrevet under en sånn lapp, hos Norwegian. Nå skal jeg gjøre det sånn (reiser til Tsjekkia i mai) --vi kjøper reiseforsikring for bare de to dagene vi tar flyet.... :)Spurte om dette og det var greit, og de dekker skader på vogna:) Men er redd at den blir ødelagt siden det sikkert tar tid før du får pengene og så reiser jeg alene med Zoe så hva gjør jeg da på flyplassen i Praha med en stor backpack og ødelagt vogn???? Tar med meg sjalet, for sikkerhetsskyld. Med det ville blitt skikkelig stress. Foreldrene mine bor ikke i Praha, så vi er på måte "alene" der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beri Skrevet 24. april 2006 #12 Del Skrevet 24. april 2006 vogna og? Vi ringte iallfall flyselskapet før vi reiste, og de sa at man kunne pakke det man ville i vogna for den ble aldri veid....sa da pakket vi den full:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smaragd 62 Skrevet 24. april 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 24. april 2006 Tusen takk for alle gode råd. Vi gleder oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå