Gå til innhold

Hvilken faktor på solkremen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøpte solkrem i dag på apoteket. Eureicin (eller hvordan det skrives), kjøpte spray sokrem med solfaktor 30. I fjor i når vi var i et varmere land hadde vi solfaktor 50. Hun ble ikke solbrent, men så prøvte vi å ikke ha henne så mye i solen. Siden hun var under 1 år. Tror jeg ville kjøpt 30 hadde jeg vært deg.

God tur! :)

Jeg hadde helt klart kjøpt en solkrem som heter P20, den smøres på 90 minutter før en går ut så holder den hele dagen. Å den holder virkelig!! Vi brukte den i sept når vi var i Hellas med snuppa som da var 15 mnd. Hun ble ikke bittelittegranne rød engang selv etter å ha hvert ute hele dagen, kun iført solhatt.

Vi kjøpte solkremen på taxefree'n på Gardermoen, har også hørt at den kan kjøpes på Vita. Du kan lese mer om solkremen på www.p20.com

Vi skal bruke denne solkremmen her hjemme i sommer også, knall bra!!! Anbefales på det varmeste:)))))

God tur, kos dere allmass!!! *jeg å vil til sol og varme*

Jeg bor i Spania og har ná begynt á smóre gutten min igjen. I fjor da han var nyfódt brukte vi solfaktor 50 - som vi smurte pá flere ganger for dagen. I ár er jeg pá 30, men kommer ikke til á gá under det.

Husk oxo á ikke ha jenta for mye i sola mellom tolv og tre/fire, da er sola sterkest.

Gi henne mye vann á drikke, samt at hun hele tiden nár hun er i solen bruker caps.

Annonse

Så vidt jeg har fått med meg så er det mer fy-stoffer jo høyere faktor det er i solkremen. Så hun som anbefaler å ha litt lavere solkrem, men å smøre ofte har nok kanskje rett.

På den andre siden er det kanskje likevel lurt å bruke 25, for det er vel bedre med noen giftstoffer ekstra fremfor brent unge, eller????

Det er ikke noe poeng i å bruke høyere enn faktor 20-25. Høyere faktor enn det gir ikke høyere beskyttelse, men masse ekstra tilsetningsstoffer i kremen. Det er bedre å bruke faktor 20-25 og heller smøre oftere, og evt bruke en liten trøye på hele tiden. Det er også viktig at unger ikke er for mye i direkte solsteik fra 12-15, da sola er på det sterkeste. Bruk også solhatt på barnet, og gjerne solbriller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...