Gå til innhold

Samleie for å få fortgang på fødsel.....

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig 2 uker igjen til terminen, men har fått konstatert at jeg har 1 cm åpning, llivmortappen er nesten flatet ut og at det er aktivitet(smårier) i livmora... Stemmer det at sæden vil kunne få fortgang på en fødsel.. jm og lege sier at en fødsel er nærstående....

Fortsetter under...

Hei,

her er det bare å kjøre på:) he he he...

Hadde i alle fall meget god virkning på meg i forrige svangerskap. Fødte 4 dager etter at 1 cm åpning var konstatert. Hadde bare hatt sex 2 ganger...

Lykke til!

Jepp, fikk senest i dag råd av JM om å ha sex om vi ville ha babyen snart. Er sæden som inneholder det samme stoffet som man får når man settes i gang på sykehuset (prostaglandin het det vel). Var viktig å ligge etterpå, slik at ikke sæden renner ut igjen meden gang.

Annonse

Som "ma-79" skriver, så er det viktig at man ligger med sæden inni seg etter samleiet..... Vi har spurt både jordmor og ultralydlegen min om hva som kan få "fortgang" i modning/fødsel, og begge to har svart at det eneste rådet de kan gi, er at man har sex.....

MEN: hele vitsen er altså at man lar sæden være i skjeden så lenge som mulig. Jordmor sa til oss at det aller beste var å ha sex på kvelden, også bare legge seg til å sove etterpå...... også ligge på f.eks. et håndkle.....

Hi hi, jeg og mannen min hadde sex når jeg kjente at det var noe skikkelig på gang. Hadde hatt mensmurringer hele dagen og på kvelden begynte riene så smått. Så da tenkte jeg at det kunne hvertfall ikke skade med å prøve å få sæden til å virke litt... Jeg fødte neste dag og hadde en ganske rask og veldig fin fødsel så kanskje det har noe for seg viss man er skikkelig moden? Ville hvertfall prøvd hvis jeg var deg!

Jeg har hørt at dersom man ikke er moden er det meste umulig. Da vil det være som å forsøke klemme ut kaviar av en tube uten å ta av "forseglinga", og det er jo ikke så lett :o))

Er du derimot moden, skal dette visstnok ha en virkning på samme måte som å bli satt i gang på sykehuset, så du kanskje kan fremskynde fødselen noe i alle fall og alle dager teller jo sånn på slutten :o))

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...