Gå til innhold

Fødsels angst..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei du:)

hadde angst før jeg skulle føde jeg. men d gikk så mye greiere enn jeg hadde reknet med. men fikk mye epudral da så kjente ingenting. også var d over på 3,5 timer. så d jeg er litt redd for neste gang er at jeg ikke får epudal fordi at d går for fort.

men vi har no overlevd en gang så overlever nok en gang til skal du se:)

Jeg har bare hatt en fødsel, og ingen planer om flere med det første, men problemet er ikke ukjent.. Har en venninne som er gravid med andremann nå og hun har hatt en del angst for fødselen. Dette fordi hun hadde en særdeles vanskelig og tøff fødsel. Det beste du kan gjøre er å ta det opp med noen. Har du en ok jordmor som du er på nett med kan du snakke med henne. Tror det er viktig å huske på at alle fødsler er forskjellig, og at når du først har fødet en gang, er det mest sansynlig at veien er banet frem og at det vil være lettere med nestemann. Men uansett er det lettere å håndtere angst når du får snakket med noen om den..

Lykke til. :-)

hehe.. jeg skjønner hva du mener. jeg kunne ALDRI tenkt meg å føde en gang til. fødselen min tok 31 timer, sto på så best jeg kunne men på slutten var jeg heelt utslitt. (ingen smertestillende heller) har ikke no lyst å gå gjennom det der enda en gang. huff.

men det var jo selvfølgelig verdt det. men nå har jeg jo en perfekt liten jente, så hva skal jeg med flere? :) hehe.. klarer meg lenge med en jeg!

nå skal det sies at jeg alltid har hatt lyst på èn unge. jeg er mer redd for å bli gravid nå, enn før jeg ble det.. ;o)

Har ikke opplevd dette nei.. Var en langvarig fødsel sånn helt fra starten av, og jeg var så sliten og hadde så vondt på slutten at jeg grein og sa jeg ikke orket mer.. Men da det var over, eller i hvert fall ett par dager etterpå, tenkte jeg at dette vil jeg oppleve igjen:) Men jeg har nok vært heldig jeg da..

Annonse

Hei happygrl 20 - liten prinsesse !

Var som om jeg skulle skrevet dette innlegget selv :) Men brukte lystgass jeg da,og det tok ikke like lang tid...26 timer fra vannet gikk og riene kom.

Har fått ei perfekt lita jente jeg også,og er fornøyd med det,ikke søren om jeg gjør det her en gang til ;p

Ja, det hadde jeg også etter første fødsel. Skikkelig mareritt om det hver natt, hørte mine egne skrik osv.. Jeg sjekket muligheter for å adoptere, var sikker på at jeg ikke skulle gjøre det igjen. Etter noen måneder endret det seg. Alle sa at man glemmer en forferdelig fødsel, men det gjorde ikke jeg. Men jeg tenkte etter hvert at det ikke var mulig at det kunne bli like jævelig andre gangen, og jeg var liksom mye mer forberedt på å takle smertene. Ta tiden til hjelp og snakk masse om fødselen din - det hjalp i alle fall meg. Jeg var merkelig nok ikke noe nervøs før fødsel nr. 2, og den gikk overraskende nok helt på skinner!

Første dagene skulle jeg aldri i verden få flere unger, men det har forandret seg.. klarte jeg den første så går det nok bra med fler... jordmora sa dessuten at det kom tilå ta kortere tid neste gang, så det er jo en trøst... brukte ikke så forferdelig lang tid nå heller da, 16 timer fra første rie til jenta var ute...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...