Gå til innhold

Dere som har barn på 5-6 uker og dere andre som fødte i mars! Ja, og dere andre også da!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med babyen på den alderen??

Synes det er så vanskelig å vite hvordan jeg kan aktivisere henne...går liksom ikke ann å leke...

Når hun er våken ser jeg på henne og prater med henne om det som har skjedd i det siste og hva vi skal i uken. Lager også vokal lyder som hun hermer etter noen ganger. Da ligger hun på ryggen, noen ganger øver vi på å ligge på magen, men vi har ikke vært så flink med det. Når pappan kommer hjem fra jobb prater han med henne.

Det er vel det vi gjør...har ikke kjøpt noen leker enda vi...vi kjøpte en babygym, men byttet den igjen siden den ikke lagde noen lyder. Hun var heller ikke interesert i den.

En ting til...

Går dere ut hver dag??? Vi gjør ikke det, f.eks når det er kaldt og guffent har jeg ikke særlig lyst å trille så da blir vi inne. Men er det pent vær går vi ut! Synes fortsatt det er litt "skummelt" å gå ut alene, så vi venter til sambo kommer hjem fra jobb vi!! Gleder meg til varmen kommer for fullt, idag er vi inne foreløpig, er så guffent her i Oslo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da mine var rundt 5 uker gjorde jeg dette mens ungen lå i fanget mitt med bena oppover magen min:

Geipet - de lærte veldig fort hvordan de skulle gjøre dette

Laget tydelig O-munn med lyd - veldig morsomt når de først får det til

Smilte og lo og latet som allt var morsomt - latter/smil sitter :)

Hovedsaken er vel å gjøre noe som de kan herme etter, da små barn lærer på den måten. Hermeleker med andre ord :)

Skrevet

Synes du er flink jeg! Babyer på 5-6 uker trenger aller mest blikkontakt med mamman og pappan, litt prat med lyse stemmer, og nærhet og masse mat! Også tørr bleie og søvn, ikke så mye annet å få gjort :o)Babygym blir uansett ikke interessant før de er 6-8 uker. Rundt 2 mnd-alder begynner barna å oppdage hendene sine, og da er det greit med noen små rangler de kan holde i og se på. Er heller ikke ute hver dag så tidlig, men etterhvert kan det være greit med en fast trilletur, eller soving i vogn ute, da sover de så lenge og godt! Og det blir jo lettere når varmen kommer :o)

Det jeg har merket at mine liker er å ligge og titte på et fargerikt bilde, i et speil, eller ut av vinduet på noen kvister som blåser i vinden. Det er fint om de venner seg til å ligge og filosofere litt alene allerede nå.

Stå på :o)

Skrevet

Min er 7 uker da.. For å aktivisere ham, legger jeg ham f.eks under babygympen, hvor det er sterke farger og rister\skrangler med div. leker. Kjøpte fischer price klosser som snurrer rundt med lyd, og disse er veldig spennende=o) Om han er sutrete og vi tar frem dem, blir det stilt med engang,he,he.

Og nå har han begynte å "prate" fælt, da lar jeg han få prate ferdig, så svarer jeg ham, og da vifter han med armer og bein og blir overivrig.

Det er ikke så lenge ad gangen da, før han blir lei, men spesiellt på kveldene er han mer kvikk.

Har heller ikke vært så flink til å legge ham på magen å trene, men gjør det innemellom og da er vi svært misfornøyde=o) Legger han gjerne litt på magen under kveldsstellet f.eks når han ikke har på seg så mye klær.

Går stort sett tur hver dag, men ikke i førsten da det enda var snø. Men, nå har jeg hatt så mye å ordne med til jeg skal arrangere utdrikningslag og bryllupp osv. at han farter rundt med meg i vogna eller i bilen.. Og da sover han stort sett hele tiden...

Også går pappaen tur med ham som oftest når han kommer hjem fra jobb da...

He,he.. her var livshistorien vår:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...