Gå til innhold

Har vært på sykehuset i dag

Anbefalte innlegg

Jeg var på riksen i dag til samtale. Der var det med en ung gutt som var legestudent som skulle se på livmorhalsen min. Det var akuratt sånn som på den reklamen med hun jenta som ligger hos gyn og så kommer det mange unge mennesker og ser på.. Ikke veldig artig, ganske flaut, men nå er det gjort. Hehe, han sa det var så trangt. Fy søren så morbid det er å tenke på i etterkant!

Oi, ropte legen når hun så slimhinnen i livmmoren min, den var veldig tykk og det tyder derfor på at mensen kommer når som helst. Grunnen til at jeg er en uke over tiden er visst at jeg har mange cyster i begge eggstokkene, store og fæle var de. Jeg orker ikke å bli redd for det nå, så jeg velger å tro på det jeg selv har lest og det legen sa; at jeg pga pergo har fått cyster som vil gå bort når mensen kommer. Det som var helt supert med hele besøket var at legen med en gang jeg kom inn sa "vi har forberedt oss med å se på journalen din, så nå er det jo bare å sette igang med tiltak". Det var så godt å høre!

Jeg hadde visst ikke tatt progesteron-prøver- tenk det!!!! Så jeg tok i dag og skal ta dag 21 i neste syklus. Imidlertid mente hun at jeg nok har el siden menstruasjon vanligvis er regelmessig.

Det kan tenkes at jeg har endometriose, men har jeg ikke det, skal jeg insemineres. Har jeg endometriose og tette eggledere så sa hun at det blir prøverør. Jeg har fått time 10 mai, og beskjed om ikke å ha ubeskyttet sex (som om det hadde gjort noe, høh!) før det siden en laporaskopi ikke må utføres ved graviditet. Man blir sykemeldt i 3 dager, så onsdag 10 mai passer fint for meg.

Etter en helt forjævlig helg er det utrolig deilig å vite at jeg ikke skal gå og spekulere på om jeg er gravid på lenge. En pausemåned nå er helt nydelig å tenke på.

Så, her var min rapport. Lykke til dere andre som skal til gyn denne uken!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4851272-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-sykehuset-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Nå ble jeg virkelig glad!! Så langt du kom på en dag, kjempe greier!! 10. mai er jo også rett rundt hjørnet, så her blir det fart på sakene ja! Hvis du får mensen nå snart, er du jo såvidt ferdig før du skal inn igjen.

Tenk å bli møtt slik som du ble.. Jeg håper så veldig på litt forståelse og seriøsitet fra han jeg skal til, men kan vel ikke vente meg så mange svar som du fikk i dag...

Kjæresten min kom hjem i dag etter å ha vært borte i noen dager og gjensynsgleden var stor. Men det absurde var at vi ikke kunne bli for glade og ivrige, for han må jo spare seg fram til onsdag og levering.. Må jo le av dette styret. Følte meg som en 14 åring som ikke skulle bli for ivrig.

Kos deg i pauseperioden og gled deg til fortsettelsen!

Klem

Oj...her skjedde det mye!

Til en annen gang vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at du har fult lov til å reservere deg mot at det skal være legestudenter tilstede når du skal undersøkes.

Så bra at de hadde brukt tid på forhånd og satt seg skikkelig inn i situasjonen din. Det er jo betryggende å høre.

Merkelig at ingen har tatt progesteron prøver av deg før. Det er jo et viktig hormon for å kunne bli gravid og å kunne holde på det når du først har blitt gravid.

Nei dette var rett og slett kjempe bra lesning. Ble virkelig glad på dine vegne. Har tenkt en god del på deg i dag.

Krysser fingrene for at alt går bra framover

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...