Gå til innhold

Er alt bra med deg Selma62?.

Ronja65

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, så søte dere er. Har ikke vært så mye innom da jeg ligger (på venstre side) slik at barnet skal få mest mulig næring. Har mest lyst til å løpe rundt og ordne - hjelp, jeg trenger bl.a. ammeBH i 100E!

Var på kontoll igår, og Sande sa at han ikke ville ha ansvaret lenger, likte ikke det han så. Nedsatt gjennomstrømming i navlesnor, og liten vekst. Fremdeles estimert til ca 2 kilo. Og mitt forrige barn veide 4,8! Og før det tvillingerpå tilsammen 6,5 kilo.

Han ringte sykehuset så jeg skal inn der igjen imorgen på sjekk. Han sa også farvel og lykke til, trodde ike jeg ville være her på neste kontroll om en uke.

Så nå kan det plutselig skje fort. Det blir vel rolig på fødestuene i mai siden så mange av mai barna kommer i april....Mannen min fikk kastet seg rundt og kjøpt bilstol igår kveld, og storejentene mine skrudde sammen babyseng og fikk lagt sengetøy på vask.. Jeg føler meg litt lammet.

Takk for omtanken!

Til Selma 62

Godt mot! Jeg synes du er fantastisk som ikke klager over øyeblikkets stilleligging og "spenning", et forbilde for en som bare klager stort sett. Var det ikke ved Rikshopitalet du går til spesialister. Her er du jo i gode hender. (Hver gang jeg er der forresten, så springer dr. Guttorm Haugen omkring og gir gode råd i øst og vest.)

Vennlig hilsen

Annonse

Heia Selma62!

Å så godt å høre livstegn fra deg!

Det er bra du skal til sykehuset i morgen.

Godt å vite at du blir tatt godt vare på.

Ikke enkelt med alt det andre du skal få gjort - godt at jentene og mannen din hjelpe deg.

Nå må du bare tenke på deg selv og den lille.

Sender deg masse positive tanker.

mvh

Hei Selma62!

Har tenkt på deg!!! Du er superflink som ligger masse og tar vare på dere. Ønsker deg masse lykke til imorgen.

Var på Riksen i dag igjen, først time hos jordmor og så time hos legen. Blir alltid sjekket nøye - så der er du i gode hender. Skal tenke på deg og krysse fingrene.

Klem

Hei jenter!

Skal inn på sjekk idag og er veldig spent. Kjenner mindre spark idag enn igår og mindre igår enn i forigårs. Men før det var det myyyye. Igår var det mer som det var da han lå med rompa ned. Kjenner også at det sparker på blæren så det er jo godt mulig. Hver gang jeg har vært på UL har han jo ny stilling! På mandag var han med hodet, forrige torsdag lå han på tvers...

Tidlig i dag tidlig synes jeg det var så stille faktisk at jeg skulle finne meg ett glass kaldt saft, men det var vi tom for etter påskeskiturene med barna, så jeg hentet meg en is ifra fryseren istedenfor. Etter 45 minutter hadde jeg talt 9 spark, men ikke en av dem var kraftig. Forresten ingen god ide, is på tom mage kl 0600 om morgenen...ble litt kvalm :)

Vi har hatt kallenavnet Knøtte på lillegutt, men har sagt til barna at det ikke er lov til å bruke det etter at han er født. Men vi har fremdeles ikke noe navn! I starten tenkte vi en del på Leon, men så at det var blitt veldig populært på statisitikken, så vi slo det fra oss. Men idag tidlig ble min mann og jeg enig om at vi ikke skal bruke ordet knøtte mer uansett, han er jo knøtt liten - så vi trenger ett sterkere navn. Så nå skal vi bruke Leon igjen. Tenke på løve!

Klem til dere alle

(og det er helt rett, puppene henger nok der de er uansett, he he, dessuten rekker jeg vel ikke å pakke dem inn engang mellom ammingene med en bitte liten sulten gutt i nærheten)

Annonse

Lykket til med deg Selma 62. Jeg synes det er fantastisk at du greier å ta dette så rolig og flott. Jeg var også 2,5 kg når jeg var født, pga problemer med morkake. Verre var det at jeg ikke fikk nok mat etter at jeg ble født. Min mor var fostret opp på Dr "et eller annet" og barn skulle kun ha mat hver 4. time. Ettersom jeg i tillegg hadde en insnevring på magesekken, og gulpet opp omtrent alt - så lå jeg og skrek i 3 timer da, mens mamma gikk ned i vaskekjelleren for å slippe å høre på. Men jeg overlevde :-), selv om jeg var bitteliten of kjempetynn til langt opp i tenårene!

Igjen lykke til videre. Det er bra du får fin oppfølging!

Klem fra

Ja, da er jeg rolig! Nå er jeg virkelig glad! Dette går kjempefint. Fikk virkelig en fin sjekk idag, og der var det mye positivt! For selvom barnet er lite og det er dårlig tilvekst, var det andre rundt så bra at det ikke bleanbeflat å ta han ut nå, men følge opp med kontroller og se det an, så helst at jeg gikk til uke 37 ihvertfall og regnet med at det ville gå. Dato for planlagt keisersnitt idag er satt til uke 38. Så da blir det vel engang mellom uke 37 og 38, idag er jeg 35+. Legen var veldig flink og forklarte og sjekket en hel del. Så selvom det er morkakesvikt på gang, så var det altså ikke så ille ennå at det var best for han å komme ut.

Men det er kjedelig at han har snudd seg.... jeg likte det bedre da jeg følte alle sparkene. Det har vært stille idag, men han så jo på UL at det var bra med liv, så da er det jo det. Merker bare ikke sparkene så bra slik han nå ligger.

Og blodtrykket var bra igjen. Skjønner meg ikke helt på det heller, men det er tydelig at jeg har hormoner som som ikke er helt stabile, så det følger kansje det. Alt er ihvertfall bra med gutten! Skal bli stort å snart få hilse på han!

KMB - tenk det ja, min mor husker også 4 timers regelen. Det er jo så høl ihue at man får helt vondt. Tenk deg deg da, som var så sulten! Legen idag sa at små barn er 'hissige', de skriker raskt og er ganske tøffe av seg.

Ja, ja. Da har jeg ingen unnskyldnign lenger for ikke å ha fått 'ordnet' alt He, he.

Åhh, det var godt å høre....Tenkte sende deg en sms, men oppdaget at det var lit seint. Kjørt unger på trening, ammet etc.

Det er fint at han blir inne i deg i 2 uker til, men jeg forstår at det blir tøfft, spesiellt hvis han ligger, sån til så du ikke kjenner spark så godt.

Det er fint for morkaken at BT er bra. Så du må huske å fortsatt ta det med ro da:-))

Jeg ble nesten lit engstelig for deg igår. Sande er jo en flink mann. Men det finns jo fler flinke leger, og du møtte heldigvis en av dem.-)))

Stooooor klem... Og i natt så skal du sove godt:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...