Gå til innhold

Urinveisinfeksjon---- hinder for å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også fått selexid et par av de siste gangene, fordi jeg prøver å bli gravid. Men disse har ikke hjulpet meg nosærlig. fikk det igjen etter en uke. Fikk da Trimetoprim som hjalp med en gang. Ihvertfall en mnd. for nå tror jeg det er i gang igjen..... snufs.

Hei!

Jeg var også plaget ganske mye med urinveisinfeksjon. Hvar gang jeg var ferdig med kuren gikk det bare noen dager, så var det på'n igjen. Slik holdt det på i noen mnd, nesten ett år.. Til slutt havnet jeg på sykehuset (ble allergisk mot sullfat). Der lærte jeg noe jeg ikke visste fra før. At jeg må tisse rett etter samleie. Vi jenter har korte urinveier, og når vi har sex, kommer det endel bakterier vi ikke er vandt til opp. Derfor må vi tisse dem ut igjen før det går for langt, og blir inferksjon.

Etter jeg begynnte å praktisere dette, har jeg ikke hatt det siden :)

Håper dette hjalp??

Hei jenter!

Har selv vært veldig plaget med uvi/blærekatar i alle år. Og det kommer dagen etter vi har hatt samleie. Og her i huset hjelper ingen gode kjærringråd, som å tisse rett etter osv.. Etter hundreogørti anibiotikakurer, masse slapphet som bivirkninger av dette, 16 kg + på et år og soppinfeksjoner, var jeg en gang hos en lege som faktisk tok problemet på alvor. Neste gang spør dere legen etter Hiprex. Det er et naturmiddel som består av syre, for å surne urinen. De smaker helt forjævlig (unnskyld språket men det smaker så ille), men de hjelper. Skal ta en morgen og en kveld, men jeg tar bare samme dag som vi har sex og en dagen etter. Det holder for meg. Men dere må likevel tisse etter samleie, just in case!!

Hiprex kan man ta når man er gravid og forsøker. Vi er i 24 pp så jeg har brukt det i noen år nå...

Lykke til med prøvinga, og håper dere slipper å plages med uvi..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...