Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så skriver jeg litt her igjen, er jo her å leser hver dag da.

I dag begynner jeg på metformin, i håp om å hjelpe meg ned i vekt og få balansert insulinen i kroppen, har pcos.

Er det noen andre her som har prøvd dette ? Erfaringer ?

Ser det er så mange nye navn her så kan vel introduere meg kjapt

Jeg er snart 26 år, gift.

Vi har forsøkt i nå snart 5 år, har hatt div oprasjoner, 3 ivf forsøk og 7 frys forsøk uten å lykkes.

Alt er helt perfekt helt til eggene blir satt inn, de vil ikke feste seg.

Ringte selv klinikken sist uke for å spørre om metformin kunne være noe for meg, skal i dag begynne med det, hadde håpet jeg skal klare 10 kilo ned.

Noen med erfaringer eller gode råd ??

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4849648-hei-heilitt-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel egentlig ikke så mange gode råd jeg heller, men tror at en av de tingene er kan gjøre når en har pcos er å mosjonere, redusere vekt og endre kosthold. Hvis det i tillegg viser seg at du har vanskeligheter med at egget ikke fester seg kan det være at du har såkalt "fukt" i livmoren, dette kan du evt få hjelp til hos en akupuntør. Det kan også tenkes at eggene dine har hardt skall og dermed har vanskelig for å feste seg. Da kan Assisted hatching være et alternativ, men det gjør de ikke i Norge. Tror også du er litt for ung til at det skal være et problem, men en vet jo aldri.

Lykke til!

Hei hei.

Kjekt å se deg igjen :-)

Har ikke brukt Metformin/Glucophage selv, men vet at det er noen som opplever litt mageproblemer (bla diare).

Vet også at det har hatt bra virkning på mange- både gått ned i vekt og blitt gravide! Så det er absolutt verdt å prøve.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...