Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så skriver jeg litt her igjen, er jo her å leser hver dag da.

I dag begynner jeg på metformin, i håp om å hjelpe meg ned i vekt og få balansert insulinen i kroppen, har pcos.

Er det noen andre her som har prøvd dette ? Erfaringer ?

Ser det er så mange nye navn her så kan vel introduere meg kjapt

Jeg er snart 26 år, gift.

Vi har forsøkt i nå snart 5 år, har hatt div oprasjoner, 3 ivf forsøk og 7 frys forsøk uten å lykkes.

Alt er helt perfekt helt til eggene blir satt inn, de vil ikke feste seg.

Ringte selv klinikken sist uke for å spørre om metformin kunne være noe for meg, skal i dag begynne med det, hadde håpet jeg skal klare 10 kilo ned.

Noen med erfaringer eller gode råd ??

Stor klem

Skrevet

Hei norcathy... :))

Kan ikke svare på det du lurer på men vil ønske deg masse lykke til... :))

Har savnet deg her inne... :))

Stor klem fra

Skrevet

Hei norcathy!!!

Kan heller ikke hjelpe deg, da jeg ikke har erfaring med dette.

Vil bare gi deg en stor klem å si at det er koselig å se deg igjen her inne.

Lykke til videre c";)

Klem fra

Skrevet

Jeg har vel egentlig ikke så mange gode råd jeg heller, men tror at en av de tingene er kan gjøre når en har pcos er å mosjonere, redusere vekt og endre kosthold. Hvis det i tillegg viser seg at du har vanskeligheter med at egget ikke fester seg kan det være at du har såkalt "fukt" i livmoren, dette kan du evt få hjelp til hos en akupuntør. Det kan også tenkes at eggene dine har hardt skall og dermed har vanskelig for å feste seg. Da kan Assisted hatching være et alternativ, men det gjør de ikke i Norge. Tror også du er litt for ung til at det skal være et problem, men en vet jo aldri.

Lykke til!

Skrevet

Hei hei.

Kjekt å se deg igjen :-)

Har ikke brukt Metformin/Glucophage selv, men vet at det er noen som opplever litt mageproblemer (bla diare).

Vet også at det har hatt bra virkning på mange- både gått ned i vekt og blitt gravide! Så det er absolutt verdt å prøve.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...