norcathy Skrevet 24. april 2006 #1 Skrevet 24. april 2006 Så skriver jeg litt her igjen, er jo her å leser hver dag da. I dag begynner jeg på metformin, i håp om å hjelpe meg ned i vekt og få balansert insulinen i kroppen, har pcos. Er det noen andre her som har prøvd dette ? Erfaringer ? Ser det er så mange nye navn her så kan vel introduere meg kjapt Jeg er snart 26 år, gift. Vi har forsøkt i nå snart 5 år, har hatt div oprasjoner, 3 ivf forsøk og 7 frys forsøk uten å lykkes. Alt er helt perfekt helt til eggene blir satt inn, de vil ikke feste seg. Ringte selv klinikken sist uke for å spørre om metformin kunne være noe for meg, skal i dag begynne med det, hadde håpet jeg skal klare 10 kilo ned. Noen med erfaringer eller gode råd ?? Stor klem
Anne mor36 +Siw-Angelica Skrevet 24. april 2006 #2 Skrevet 24. april 2006 Hei norcathy... ) Kan ikke svare på det du lurer på men vil ønske deg masse lykke til... ) Har savnet deg her inne... ) Stor klem fra
Paddelora Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Hei norcathy!!! Kan heller ikke hjelpe deg, da jeg ikke har erfaring med dette. Vil bare gi deg en stor klem å si at det er koselig å se deg igjen her inne. Lykke til videre c";) Klem fra
Sara72 Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 Jeg har vel egentlig ikke så mange gode råd jeg heller, men tror at en av de tingene er kan gjøre når en har pcos er å mosjonere, redusere vekt og endre kosthold. Hvis det i tillegg viser seg at du har vanskeligheter med at egget ikke fester seg kan det være at du har såkalt "fukt" i livmoren, dette kan du evt få hjelp til hos en akupuntør. Det kan også tenkes at eggene dine har hardt skall og dermed har vanskelig for å feste seg. Da kan Assisted hatching være et alternativ, men det gjør de ikke i Norge. Tror også du er litt for ung til at det skal være et problem, men en vet jo aldri. Lykke til!
Emma*den lykkelige venter Skrevet 25. april 2006 #5 Skrevet 25. april 2006 Hei hei. Kjekt å se deg igjen :-) Har ikke brukt Metformin/Glucophage selv, men vet at det er noen som opplever litt mageproblemer (bla diare). Vet også at det har hatt bra virkning på mange- både gått ned i vekt og blitt gravide! Så det er absolutt verdt å prøve. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå