Gå til innhold

Dere som ammer ved 6-7 mnd.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her ammes det minst 2 ganger pr. natt fremdeles. Hun får grøt og mm til kvelds, og tar natta ved 20- tida. Da har hun en lang søvnperiode frem til litt over midnatt. Etter det føles det som det går slag i slag. Enkelte netter ammes det nesten hver time.Er ganske groggy etter slike netter... Leah er også 6,5 mnd.

Gutten min startet og ville ha mat oftere om natta i den alderen. Da han var ca 9 mnd så ville han ha mat med bare 1-2 timers mellomrom så da sa jeg til slutt stopp. Han spiste jo 4 måltider om dagen pluss masse pupp og vokste seg snart ut av kurven på helsestasjonen.

Så da fikk han pupp når jeg la han pluss en gang i 5-6 tiden og så når vi står opp i ca 8 tiden.

Det ble mye skriking noen netter, men så fikk jeg endelig sove litt igjen jeg også.

Annonse

Ammer plutselig bare én gang om natta etter at vi økte grøtporsjonen om kvelden for kort tid siden. Gutten min er 6 måneder og spiser en Nestlé grøtporsjon morgen og kveld (ca kl 1800) samt av og til litt middag. Han sovner i 1900-tiden. Ammer en gang mellom 0000-0200 før morgenpuppen ca kl 0600.

Annonse

Guten vår er 7 mnd, og vi har no i ei veke hatt full nattpuppstopp (hehe, morsomt ord det...). Fram til då åt han kl 18.30 (på sengekanten) og våkna så ca 21.30 - 00.30 - 03.30 - 06 og våkna for dagen mellom 7 og 8. Men no som han et mykje graut om kvelden (laga av 2 - 2,5dl væske) og får i seg ein del mat ellers på dagen fann vi ut at vi fekk prøve oss på avvenning.

I nokre netter låg han våken ein time eller to frå midnatt omtrent. Han skreik ikkje, men låg i senga vår og klappa/kneip meg i fjeset eller stirra ut i lufta. Men i går hadde vi den beste kvelden så langt, då våkna han rundt midnatt, og etter to forsøk (ca 10min til saman) sov han godt til ca 4.

Eg pleier å la han få pupp i 5-6-tida viss han våknar då, i og med at han legg seg såpass tidleg (18.30). Synest det er lenge for han å gå utan mat til han står opp mellom 7.30 og 8.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...