Gå til innhold

April: Vekkerklokka svikta oss i dag!

frida♥

Anbefalte innlegg

For Amanda SOV til kvart på åtte!! :-D

Vekkerklokke er jo ikke noe vi trenger lenger i dette huset siden vi har en levende "klokke" som hyler til en viss tid. I dag sviktet den derimot og det ble en sjokkstart på mandagen. Med to jenter som skal være på skolen klokken halv ni ble det litt hektisk her, men det gikk. :-)

Tenk om det kunne skjedd på en lørdags morgen - det hadde vært fantastisk!!

Ellers lurer jeg litt på hva dere gir småtassene til frokost og lunsj? Vi styrer litt fortiden siden hun bare plukker pålegget av brødet og det pålegget som er smurt på suger hun av (den luringen) Blir til at hun bare spiser pålegg - forslag på hvordan jeg kan lure henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj så lenge hun sov!

Ja vekkerklokke er nok ikke noe man trenger med små barn i hus.

Ja det var dette med lunsj, hadde tenkt å spørre om det selv.

Til frokost får han enda grøt, men ser han lysten minsker og minsker. Men til lunsj har jeg gitt han litt forskjellig. For han er ikke så glad i brød, så han spiser bare skalker, og kanskje en bit nå og da. Men ikke nok til å bli mett av!

Så jeg har da gitt han en skalk, frukt pure som han elsker, og yoghurt. Men det er jo ikke så mye å bli mett på!

Så her kan flere komme med forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så deilig å sove til åtte! Her er det morgen i 6 tiden:-(

Mathias Emil får fredeles grøt til frokost.

Til lunsj får han skive med all slags pålegg, brunost, makrell i tomat, leverpostei, kaviar og skinkost for det meste og frukt.

Det med å plukke av pålegget er ikke blitt et problem enda, siden jeg fremdeles mater han. Jeg vet det er på tide at han lærer seg å spise selv, prøver å gi han biter eller hele skiven i hånden, men han bare gaper og er ikke interessert i å holde det selv.

For en luring... hehe... Klarer hun å suge av pålegget når du legger skiven dobbelt også? Har desverre ikke noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både mater henne og hun spiser selv. Hun tar maten ut igjen når jeg har gitt den til henne og så plukker hun det hun vil ha :-) Pålegg i munnen, brød på gulvet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekkerklokka mi også svikta idag,Aurora våkner bestandig kl halv 8... Men idag våkna vi begge kl 11,gjett om jeg fikk sjokk!! Heldigvis var det fridagen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en periode da brød oppsmuldret i youghurt var en hit. Havregrøt med smør og litt syltetøy eller fruktmos. Litago har ikke villet ha noe særlig babygrøt, men liker de typene som er fra 1- 1 1/2 år- de er litt grovere. Ellers leste jeg et råd i Foreldre og barn om barn som spiser lite: doble pålegget på skiven; så hvis hun bare spiser pålegg, kan du jo la henne spise ekstra mye en periode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde som Trollmor en stund - skive med yoghurt. Og det var kjempe godt, men det er ikke blitt mye av det.

Me er ikke flink å variere pålegg me heller, men litt forkjellig syltetøy, forskjellig skinkepålegg, leverpostei, smøreoster.

Har noen prøvd Kaviar og ost i en tube - den var ikke en hit her i huset... ingen likte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Pia, vi har prøvd den. Tenkte kanskje det var noe for Amanda siden hun er så glad i kaviar, men usj for noe ekle greier. Fryktelig salt og ikke godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...