Gå til innhold

Grøt til 3 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som begynte litt forsiktig da ?=

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de har ingen behov for dette om ikke det er tilrådet fra lege/helsesøster.

greier seg mer en bra nok på mm/mme

grøt er uansett ikke lur start

vi begynte med grønskasmos/fruktmos da gullet var fem og en halv mnd

Skrevet

Hvis ungen din virker ufornøyd og urolig med bare mm er det greit å starte med litt velling eller tynn grøt. Jeg har mange barn, og har vært i gjennom alle stadier om hva man kan gjøre og ikke kan gjøre. Se ann ungen din og gjør som DU føler er riktig. Min eldste sønn begynte med grøt 3 mnd gammel. Han var alltid urolig og ufornøyd etter pupp. Ikke så rart kanskje, når mm så ut som vann med litt farge.. Sluttet å produsere melk etter 3,5 mnd samme hvordan jeg slet med å holde produksjonen oppe. Marius sov hele natta gjennom etter noen kvelder med grøt!

Skrevet

NEI!!! En 3 mnd gammel baby skal ikke ha grøt. Magen er ikke klar for å ta imot grøt ennå. Husk det anbefales å fullamme/gi MME til baby er 6 mnd, men man KAN begynne så smått med smaksporsjoner når babyen er 4 mnd. Det vil IKKE si 3 mnd, men 4 mnd.

Nå tror jeg egentlig at dette er ditt første barn, og baby er fornøyd med mm/mme men DU er nygjerrig til denne grøten og hvordan det går å gi baby grøt. Så vent litt til du! For babyen sin del..

Skrevet

Hvorfor skal du begynne når babyen din er 3 mnd?? Går ikke barnet ditt nok opp i vekt, eller er det andre grunner?

Snuppa her er 3 mnd, og det kunne virkelig ikke falt meg inn å begynt med grøt til henne på lenge enda.

Spør om grunnen til det, for har sett noen som begynner tidlig med grøt for det er så "morsomt" å gi de mat...da er man kanskje ikke helt ferdig med Babyborndokka si enda tenker jeg:-)

Skrevet

kan ikke skjønne hvorfor man skal begynne så tidlig?

Skrevet

Morsmelk pleier se ut som vann med litt farge! Det er helt normalt.

Hovedgrunnen til at mødre "mister" melka er at de tviler på at melka er næringsrik nok, ofte kun basert på at de synes den ser så vannaktig ut, og derfor begynner med tillegg eller fast føde, noe som automatisk fører til at barnet dier mindre og brystene tilpasser seg den minkende etterspørselen ved å produsere mindre melk.

At barn ikke sover hele natta gjennom i den alderen er det vanlige, og ikke noe tegn på at de får for lite mat.

Skrevet

Veldig enig! Hører også om mødre som sier melka deres bare var vann....det er min også det de første minuttene, så kommer den mer fete melken. Tro også veldig mye av det å miste melken sitter i hodet desverre....

Skrevet

Gjør hva du føler for sier nå jeg. Du kjenner ditt barn best, en behøver ikke slavisk å følge det hs eller helsestasjonen sier. Du kjenner ditt barn best=o)

Skrevet

Hva vet du om det??? Slapp av litt da...

Skrevet

Gør hva du føler er best. Noen barn er klare for det, andre ikke. Har hørt om mange som har begynt da, som det har gått helt bra med! Du må ikke

høre på alt skremselspropaganda her inne!!!

Før i tiden fikk de utvannet h- melk fra fødselen da...!!!

Skrevet

Om du føler det er rett så hadde jeg prøvd det. Vet om fler som har begynt med en skje ris grøt allerede fra 2 mnd. jeg, så om du føler det er rett så prøv deg forsiktig frem, med litt grøtpulver i flasken f.eks

En behøver ikke slavisk å følge det helsesøster sier.. Når jeg lå på barsel sa f.eks alle de 13 jormødrene som kom innom forskjellig til oss i x antall situasjoner. Til slutt bestemt jeg meg for at dette er mitt barn som jeg kjenner best, så får de komme med pekefinger de som vil=o)

Skrevet

Jeg ville nok snakket med helsesøster om det. Vanskelig å vite grunnen til at du ønsker dette for ditt barn, så alle svar her blir jo bare synsing...

Klem!

Skrevet

Når min bror og jeg var små (30 år siden...) var anbefalingen grøt ved 3 mnd alder, så det fikk vi, og vi lever begge i beste velgående i dag :) Allergiske begge to, men det er sikkert ikke grøten sin feil :)

Selv satser jeg på å følge dagens anbefalinger å amme til ca 6 mnd, men begynne med smaksprøver fra 4 mnd. Det er ikke sikkert det går, men det er planen pr dd, og hun er 10 uker. Det flommer ikke akkurat over med melk her, så det blir spennende når økedagene i 3 mnd's alder kommer...

Uansett hva grunnen til at du vil begynne litt forsiktig da, er det ditt valg. Jeg tror jeg ville ha rådført meg med lege eller helsesøster i forhold til dette meg mage-tarmsystemet og hvordan grøten vil påvirke dette, og hva du skal være obs på i forhold til om det er for tidlig eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...