Gå til innhold

Noen som ikke føler seg noe særlig gravid?

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 11+6 i dag om alt er bra inne i magen, og jeg kjenner meg ikke gravid. Kvalmen er borte, ømheten i puppene er borte for lengst, ikke noe særlig sliten lenger osv..

Hva med deg, føler du deg gravid?

Er så redd for at jeg har hatt en ny MA....

Fortsetter under...

Kjære deg! Huff, det er slitsomt å gå å bekymre seg. Jeg var redd jeg hadde en MA i uke 10. Jeg gikk til legen og han tok en gu og konstanterte at livmoren stemte med uke 10. Var til jordmor i uke 12 og hun kunne kjenne størrelsen på livmor like over symfysen ( skambeinet ). Jeg ble mer sikker på da at livmoren voks.

Jeg har forstått det slik at en MA skjer gjerne uker før en selv får mistanke, så om du nå ber en jordmor/ lege kjenne på magen din eller ta gu ( lege ) så vil de fort kunne si om at denne livmoren tilsvarer en på 12 uker. Kanskje du kan be om en hasteultralyd? Det fikk jeg for å berolige mine nerver, da alle!! symptomene mine forsvant også. Jeg er nå i uke 22. Husk at de fleste opplever en sa/ma, men at du skulle oppleve dette 2 ganger på rad er det et fåtall som opplever. Ring med en gang og bestill time, så slipper du gruble så mye. Klem fra meg

Hei!

Jeg er i uke 15 nå og husker godt de tankene der i uke 12. Kjente heller ingenting da.. Men tvang meg til å tenke at dette var normalt, og kun et par tre dager etter kjente jeg igjen stikninger i magen og så var jeg litt beroliget igjen!! Har lest om flere her inne som i uke 11-12 kjenner så si ingenting!! Tror dette er helt normalt, men vi som er litt engstelige og bekymret av natur klarer ikke å slappe av likavel... Mest sannsynlig er du HELT normal. Men er du i tvil ta en tlf til lege eller jordmor.. Ikke godt å bekymre seg så fælt. Jeg tror at du om et par dager kjenner at alt er som det skal være:)

Hei

Jeg er i 18, og føler meg ikke gravid. Har heller ikke gjrt det siden uke 12 eller noe sånt. De 12 første ukene kom og gikk ømheten i puppene mine, men jeg var jevnlig på ul og så liv :-)

Det er først nå de siste ukene de har blitt mer ømme og større

Det går nok bra skal du se. Det er veldig vanlig at symtomer kommer og går, men om du bekymrer deg slik at du ikke har det bra bør du få komme til legen til å prøve å se om du kan høre hjertelyd.

For det er vondt å gå å bekymre seg 8vet alt om hvordan det er)

Alt er nok helt normalt. Men nå _kan_ jordmor høre hjertelyd (muligens), så kanskje du skal ta en tlf. Det er jo en uke til neste UL om jeg ikke husker feil.. (og det er en laaaang uke ;-)

Jeg fant hjertelyd nesten med en gang med mi babyeatcher da jeg var 11+5 (hadde sikkert hørt det før om jeg hadde hatt den før, for jeg fant den med en gang nesten)

Klem

Kjære deg,

det er helt sikkert i orden! Hvis du er veldig engstelig kan du be om å få en ekstra ultralyd... ev. en hastetime hvor dere ser om dere kan finne hjertelyden, men det er jo litt tidlig for å helt sikkert høre hjertelyd enda...

Annonse

Er 9 dager til ny ul! Tror jeg skal ringe å snakke med jordmor i morgen.. Kanskje jeg kan komme inn så vi kan lytte etter hjertelyd... eller nei, jeg vet ikke jeg... kankje jeg skal vente å se... uff, tenk om vi ikke hører noen hjertelyd da?!!! Hva skal jeg gjøre da?!

Det problemet syntes jeg du skal ta da :-)

(det er helt vanlig å ikke høre noe også, men jordmor kan sikkert berolige deg mer enn vi kan ;-)

Jeg syntes du skal ringe NÅ og snakke med henne, jeg vet akkurat hvor vondt det er å engste seg sånn som du gjør nå. Og det nok ikke noe vi kan si eller gjøre for at du skal få det bedre. Best å høre det selv..

Jeg var hos jordmor når jeg var 14 uker på vei, og hun kunne ikke høre hjertelyden da! men jeg har vært på ul før det, så tar det med ro. Tror det er bedre med UL for deg. Men skal du på en om 9 dager, holder vel kanskje det? men det er ikke godt å gå å være bekymra nei! tror bare sjansen for at du blir mer bekymra er stor hvis du går til JM for å høre hjertelyd, og så kanskje det ikke skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...