Gå til innhold

blir 1 år på onsdag og dette sa de i bhg an feiring av dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

at de synger for henne og gir henne krone ( i den forstand hun vil ha det på hodet) og prøver liksom å fremheve ungen den dagen. dette er en egg-fri bhg fordi det går en unge i bhg som er hyperallergisk ovenfor egg. så jeg kan ikke bare bake eller ta med hva som helst heller. men snakket altså med avd.lederen i dag og hun sa at de "samler opp" alle som fyller år nå i april i neste uke en dag og feirer dem sammen med boller og saft;o)

det samme gjorde de for ungene som var født i februar og mars også, bhg åpnet 20 februar.

jeg syntes dette var greit jeg, for det er mange som skal komme hit å feire jenta vår denne uka og vi bor i en liten leilighet. så vi må dra det ut over tre kvelder pluss helga egentlig. syntes det var helt greit at jeg ikke trengte å bake til bhg også. dessuten er hun såpass lita at hun skjønner jo ikke spes mye av det alikevel. ei av de andre mødrene mente at det var litt dumt, kanskje hun var litt mer glad i baking enn meg, jeg vet ikke. men jeg synes det er greit at de i bhg bestemmer, det er tross alt derers hverdag det er snakk om.

hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg barn i bhg enda da, men jeg syns det hørtes ut som en lur ide å ha en "samledag" med bursdager for den måneden :)

Ungene får jo oppmerksomhet den dagen i form av sang og krone, og fest hjemme hos foreldrene. Hadde vel vært litt voldsomt om alle barna i bhg skulle feires hver gang de hadde bursdag, med kaker eller hva de nå velger å kose seg med....det blir jo fort litt vel mange "kosedager" i løpet av et år...

Skrevet

ja jeg mener det er en super ide!

Skrevet

Hei.

Jeg jobber i barnehage selv. Har gjort det i mange år.

Vi har hatt det sølik at foreldrene baker noe å tar med når deres barn har bursdag, ergo blir det mye sjokoladekake med nonstopp og seigmann, og is.

Men nå har vi unnet ut, at det blir veldig mye kaker, og dette er jo litt unødvendig.

Nå baker bursdagsbarnet kanelsnurrer sammen med en voksen, slik at det til maten blir 1 varm klanelsnurr på hver.

Ungene elsker det, og foreldrene er kjempefornøyde!!!

Barnet får krone, får han på konge eller prinsesse kappe, og det synges for.

Så dagen blir begørlig markert uten all denne kaka.

For øvrig synes jeg å samle alle de som har bursdag pr mnd til en dag også hørtes greit ut.

Er så glad for at all kaka og is/brus er kuttet ut fra bhg!!

Synes din bhg gjør det topp jeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Skrevet

Dette hørtes veldig bra ut. Håper det er slik i den barnehagen vårt barn skal i. Vi har ikke lyst at hun skal spise kake flere ganger i mnd.

Skrevet

Helt enig at dette høres supert ut! Har hatt to barnehagebarn (har et i to måneder til... så er han også skolegutt over ferien), og det blir mye kaker, gele o.l v/tradisjonell bursdagsfeiring i tillegg til andre "kosedager" i bhg. Likte også det at barnet som har bursdag er med en voksen i bhg og baker! Det hørtes ut som en koselig bursdagsfeiring. Det trenger forresten ikke være søte kakker heller, men f.eks. rundstykker.

Skrevet

Jeg er veldig forsnøyd med VÅR barnehage når det gjelder bursdager.

Her er det ikke søtsaker. Er altfor mange bursdager i barnehagen til at det skal bakes og spises kaker og søtt. Synes det er helt UNØDVENDIG. Ungene feier jo bursdag hjemme med kaker osv. og det er NOK.

I vår barnehage får alle krone, så synger en bursdagssangen selvsagt. Så får de velge/trekke/ sanger til fellessamlingen. De får også fiske noe om noe leker de skal gjøre. De får FULL oppmerksomhet. ALLE er fornøyde, og ingen søtsker-supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...