Gå til innhold

Tror dere det hjelper å be til Gud om barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha:-D

Nei vet du, i og med at ingen her i huset er medlem i statskirken så tror jeg det er like lite vits i å be til han som det er å ringe til bydelen og spørre dem pent om være så snille og la oss få plass..................

Ja, jeg vet... Åååå, jeg VIL ha barnehageplass. Jeg vil, jeg vil, jeg vil! Hva med å møte opp hos bydelen og legge seg ned på gulvet og skrike og sparke? Hva tror du om det? Pleier å hjelpe her i gården, i alle fall.

Si fra om det hjelper! :-) VG.no søker familier som har gjort alt for å få plass - jeg er spent på å lese hva de skriver. Det hjalp ihvertfall ikke noe spesielt med hverken skriftlig eller muntlig klage til kommunen.

• 2 uker senere...

Annonse

He he, så gøy spørsmål!

Ja i og med at jeg tror på Gud, Så tror jeg og det hjelper å be, vet ikke hvordan det er hvis man ikke tror på Gud...men det skader ikke allefall. Jeg fikk plass til min 3 åring, ba konkret om :

halvdagsplass, kun en spesiell barnehage (den under blokka vår)

at han måtte fa plass til høsten (var litt seint ute med å søke.)

jeg skreiv opp det jegg ba om og hang det opp på speilet og "maste" på Gud hver gang jeg så det.

Fikk invilget alt sammen!

Følte meg nesten litt bortskjemt ettrpå...

Hehe, det svekker i hvert fall ikke søknaden din. Men jeg for min del har mer tro på å be til private barnehager. Gjerne med gråtkvalt stemme og lovnader om dugnad og kake og SU-representantverv - da tror jeg man har større sjanse.

Det fungerte i hvert fall for oss (uten alle de dramatiske effektene altså, men var absolutt klar til å smøre på litt ekstra om nødvendig!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...