Gå til innhold

Kan dere kjenne hvordan barnet ligger i magen? (28. uke)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på dette.. for sparkingen kommer jo litt i hytt og vær. Noen ganger kjenner jeg tydelige spark foran i magen, høyt oppe eller midt på, andre ganger kjenner jeg det bakover, nærmest ned i stolen jeg sitter på. Jeg har også kjent ganske voldsomme bevegelser rundt i magen, og lurer på om det kan være da babyen snur på seg. Hun har ligget både med hodet ned og sist i seteleie på ultralyd.. og sistgang ble jeg spurt om jeg visste hvordan barnet lå før vi begynte.

Vet dere..? Evt hvor ofte snur de seg vanligvis i slutten av andre tri og videre fremover?

:)

Fortsetter under...

Jeg syns jeg kjenner spark overalt og barnet har visst god plass frem til uke 32-34 tror jeg det var jordmora mi sa. Sist jeg var hos jordmor, forrige uke. I uke 29 så sa hun at hodet ligger ganske langt ned i bekkenet mitt, men at bebien fortsatt kan snu seg. Nå har jeg kjent litt liv både her og der, men tror fortsatt bebien ligger med hodet ned. Ribbeina mine får gjennomgå... Au au..

Jeg syns det til tider er lett å kjenne hvordan bebien ligger og andre ganger veldig vanskelig :o)

Tror jeg kjenner hvordan han ligger.. er i uke 32. Han sparker hele tiden nedover, noe som gir en litt merkelig følelse..også stikker han noe som eg tror er rumpa ut til siden ganske ofte,sånn at magen blir helt skeiv. Sånn har det vært i sikkert en måned nå, heller ikke så mye spark lenger, mer sånn store bevegelser, akkurat som om han flytter på hele seg. Innbilder meg ihverfall at eg kan kjenne rumpa, ryggen og hodet, men er langt fra sikker :). Men han liker seg ihvertfall ikke opp-ned, har ennå ikke fått noen spark i ribbena mine, men håper det endrer seg om ikke så lenge, vil jo helst at han skal komme ut med hodet først...

Hehe =)

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv "lillegutt og frøkenfryd75"!!!

Jeg er i uke 32, og trooor jeg vet hvordan hun ligger. Kjenner mest spark nedover. Men ikke så mye nå lenger.. For jeg tror de går bakover. Og så ser jeg rompa og hodet som tyter ut på hver side av magen =) Ser ganske komisk ut egentlig!!

Håper også hun har planer om å snu seg.. Men hun har falt til ro i samme posisjon helt nederst der ganske lenge nå. Så det virker som hun trives der =|

Dette høres kjent ut ja... og helt enig, de må snu seg når tiden er inne! Noen ganger kjenner jeg spark/bevegelser både nede i feks høyre side og oppe mot venstre samtidig... hvordan ligger hun da mon tro -på tvers med armer og bein flaksende? Hehe

Annonse

Jeg har i flere uker kjent sparkene på den samme siden av magen. Opp til venstre side av magen. Jm har sagt at han har lagt seg med hodet ned. Så det stemte med mine antagelser om hvordan han lå, kjenner av og til at han snur og vender på seg, men ender alltid opp igjen i denne stillingen.

Forøvrig var denne krabaten her supervill for noen få uker siden, men nå er det litt roligere inni her. Han har vel litt mindre plass å boltre seg på.

Snart 32 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...