Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er to år gammel, og bruker nå str. 92. Men i følge størrelsesguidene hos bl.a. H&M er 92 fra 1 1/2 til 2 år. Så er str. 98 fra 2 til 3 år.

Vi fikk noen klær i str. 98 til bursdagen hennes, og når jeg prøver dem på, er i allefall overdelene ganske passelige.

Datteren min er litt over gjennomsnittet høy, helt normaltvektig.

(Poenget er at jeg vurderer å bytte 98-klærne i 92-klær, men så er jeg i tvil om det kanskje er dumt, siden sommeren er lang).

Hvilken størrelse bruker deres toåringer? Når gikk dere opp til 98?

Singu

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er overdelene ganske passelige så ville jeg nok ikke byttet klærne.. fint å ha noe å vokse i.. Vi har nettopp kvittet oss med alt i str 98.. bruker 104 og 110

Skrevet

H&M klærne er stooore i størrelsene.

Bytt til 92 du, det holder lenge :)

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke ha byttet klærne i en str mindre. Selv om de er litt romslige nå vokser hun fort inn i de. Som du selv sier så er det jo snart sommer.... Min sønn på 2,5 år fikk endel klær til bursdagen sin i vinter i str 98. Brukte da 92. Trodde jeg måtte bytte de til mindre str., men det ble til at jeg bare la de bare til side da han egentlig hadde bra med klær da. Nå passer de kjempefint og de passer sannsynligvis også til høsten.

Kjøpte akkurat vår-/ vindjakke til han på H&M i str 98. Bitte litt romslig nå, men passer fint. Også passer den til høsten.

Skrevet

Lillegutt er 2,5 år og 92 er fortsatt litt for stort i bukser til han, mens gensere passer perfekt i 92... Han ligger på 86/92 i bukser på H&M, men 92 på de fleste andre butikker... Ville heller byttet i str 92, så kan hun heller bruke de så lenge det passer..!

Skrevet

Snuppa her er 2 år om en måned, hun bruker 92 i bukser og 98 i overdeler. Vårdressen er i str 98, den er litt stor så den passer vel til høsten også:)

Skrevet

Gutten min bruker 92 i bukser (noen av 86 buksene passer også enda) og 92 eller 98 i overdel.

Toppene du fikk ville jeg ikke byttet - brett heller opp armene litt.

Skrevet

sønnen min er litt over 2 og bruker str mellom 98 og 104..men han har alltid vært for stor for aldren:-)

Skrevet

gutten min er 2 år og 3 mndr og ca 86-87 cm kort hehe...det var litt vanskelig å måle :-) han bruker en del i 86, er veldig smal og trekker ingenting, og så har vi akkurat begynnt med 92, regner med at den varer leeenge...

Skrevet

min sønn på 2 år er 88 cm lang og han bruker alt fra 86 til 98. Han er litt kort i beina så i bukser må jeg nesten ha 86 da han nesten snubloer i 92.

Men som fler sier å er det fosjell på hvor du har kjøpt klærna da. Kjøper jeg klær på lindex kan han godt bruke str 98 og 92 i gensere ihvertfall.

Skrevet

Ja, størrelser på klær er noe mystiske greier - man skulle liksom tro at 86 cm var 86 cm, men nei :-) det er jo helt avhengig av merke, hvilken størrelse som passer. jenta vår på 2,4 år bruker stort sett str. 86 - alle bukser er 86, men enkelte overdele er 92 (litt lange på armen da). Det er mye fra H&M. Erfaringen så langt er vel at hun vokser mye i rykk og napp, så jeg tror ikke jeg hadde byttet for store klær til noe som passet nå. Forresten, så er hun ikke så stor, så jeg regner ikke med at hun kommer til å bruke 98 før hun blir 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...