Gå til innhold

Veldig kjapt opp i vekt? Vann?

Anbefalte innlegg

Har gått opp tre kilo siden 28 mars, dvs under en mnd og er 33 uker idag. Kan ikke se at jeg har fått noe vann i kroppen heller, kanskje bortsett fra leggene (som har vært tykkere lenge)

Sist ul for tre uker siden var babyen over normalen i vekt, men den kan vel ikke ha gått opp såå mye heller? Blir litt bekymret, har hørt at rask vektoppgang ikke er så bra. Noen som kan berolige??

Totalt 15 kg opp i svangerskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4848306-veldig-kjapt-opp-i-vekt-vann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekten kan komme i rykk og napp, 3 kilo på rett under en mnd trenger ikke være så mye det.

Tror nok det er mer snakk om dager/en uke når man snakker om rask vektoppgang. Kjenner ei som gikk opp 2- 3 kilo på 2 døgn. Da var det vann.....

Hvis du ikke har andre tegn på svangerskapsforgiftning hadde jeg ikke bekymret meg.

Klem

til hovedinnlegger; din vektoppgang er overhodet ikke unormal eller mye! det er jo ikke engang en kg i uka! og såvidt jeg vet, vokser babyen veldig mye i dette tidspunktet.

er mer bekymra for meg selv...er i uke 37, har gått opp flere og tjue kg, og den siste uka nesten 2 kg!!!

har begynt å få endel vann merker jeg i hender og føtter. Kan vann gi veldig rask vektøkning...?!!

(urin og alt har vært fint hele tiden, og blodtrykket lavt...)

hei

jeg har gått opp ca 1 kg i uken jeg de siste 2-3 mnd....hehe....merker nå at jeg har fått en del vann i kroppen....men har ikke hatt sånn ekstrem oppgang i vekt...at jeg har gått opp flere kg på noen dager... men gått jevnt opp 1 kg i uken

Min vekt kommer ogsaa i rykk og napp. Foerst gikk jeg nesten ikke opp, og plutselig kom de i rasende fart, noen uker. Paa det verste la jeg paa meg over 1 kg i uka (1,3). Da ble jeg litt bekymra og lurte paa om alt var som det skulle. Naa er det stille igjen, og har gaatt opp 1 kg de siste 3 ukene. Og jeg spiser det samme hele tiden, mer eller mindre.. Tror ikke det er noe aa bekymre seg over.

Annonse

Jeg har også gått opp endel i det siste. 3,5 kg på en mnd. Tidligere i svangerskapet har jeg nesten ikke gått opp. Først de siste 2 mnd stiger vekta her. Er i uke 39 nå. Lege og JM har ikke reagert på det. De sier det er normalt at man går opp endel på slutten, og at mye er vann (noe jeg merker på kroppen selv også). Legen hadde nok sagt/gjort noe om det var grunn til bekymring, så du kan nok slappe helt av ;-)

hei! jeg gikk opp i vekt ganske raskt, uten at jeg egentlig kunne se det så godt på kroppen. Hadde ikke vekt hjemme, men når jeg lånte av noen andre så hadde jeg som oftest gått opp 2-3 kilo i slengen. Nå er jeg i uke 35 og har vel gått opp 20kilo. Folk sier de ikke kan se det på meg, men.. Har ikke vann i kroppen heller, føler jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...