Gå til innhold

Når er det vanlig at barna begynner å tørke seg selv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet heller ikke hva som er vanlig. Jenta mi har alltid vært veldig selvstendig og har tørket seg selv siden hun begynte med dotrening som treåring. Det ble selvsagt noen striper i trusen til å begynne med, men syntes det viktigste var at hun fikk beholde selvstendigheten, stolheten over å være "stor jente" og ikke minst selvtilliten av å klare selv :-) I dag er hun snart 4 og jeg hjelper som regel bare når hun er trett. Men har en nabojente som er et år eldre og hun må jeg hjelpe når hun skal på do hos oss så det varierer nok veldig :-)

Her startet hun selv av fri vilje når hun var ca 3 1/2 å. Lot henne gjøre det, men sjekket. Hun tørket bort alt.

det er vel ikke noen fasit. Har hørt om unger som starter på skolen som ikke kan det. Så i 1 klasse så kan lærerne gjøre det, men de fikk vist med seg ark hjem i sommerferien før 2. kl at de måtte lære det til etter det. har ei venninne som hadde ei som var sen.

datteren min tørker seg ikke selv etter hun har bæsjet. prøver å lære henne det, men det haster ikke enda syns jeg. jeg må tørke venninnene hennes også, alle blir snart 5år.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...