Gå til innhold

Mai: er så redd!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Åå, jeg er så redd for å føde!!

Har termin 18. mai, og det er jo ikke mange dagene igjen til..

Vi fikk se fødestuen for noen dager siden, og det freaket meg helt!!

 

Jeg er så redd for hvor vondt det kommer til å bli, og om jeg i det hele tatt vil klare det!!

Er det helt jævlig å føde? Skjønner man er glad etterpå, men akkurat i det man føder, helt jævlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ut i fra min egen erfaring så gjør det vondt å føde, men synes det var riene som var værst.nå hodet var på vei ut så hadde jeg ikke vondt lenger.

 

håper på at jeg får føde snart.

 

har vært oppe med kynnere i et par timer nå og de gjør vondt.

er fullt rabalder inni magen og løper på do hele tiden.akkurat som om kroppen renser seg.

 

er trøtt og sliten for det blir ikke mye søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangsfødende, så jeg aner ikke hvordan det er. Regner med at det gjør veldig vondt, men trøster meg med at kvinner har klart dette i alle generasjoner. Og i dag, i 2006, får en den smertelindringen en trenger, så derfor tar jeg det hele med ro. Dette klarer vi! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også førstegangsfødende, og trøster meg med at kvinner i hele verden har greid å komme gjennom dette før meg. Og på toppen av det hele: Det er så mange som FRIVILLIG går igjennom det og gjør det om igjen!!!!!!!! Det må da være overkommelig da???

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt, fødsel er mektig og skremmende. Jeg venter mitt fjerde barn i mai, og gruer meg også veldig. Har vært gjennom litt av hvert. Vanlig fødsel uten smertestillende, keisersnitt i narkose, og fødsel med epidural. Jeg tror at mange kvinner har en totalt missforstått oppfatning av hvordan en fødsel skal være. De tror at man SKAL ha sinnsykt vondt, bare for at noen har fortalt dem at slik har det alltid vært. Hva så liksom, vi lever da ikke på 1800-tallet fortsatt. Mange velger å ikke motta smertelindring, hvorfor??? Idioti spør du meg. Min fødsel med epidural var en fantastisk opplevelse for meg og min mann, vi kommer aldri til å glemme de timene vi ventet på sønnen vår, samtaler og sterke føleleser, og noe var jo også vondt. Men jeg trodde ikke jeg skulle dø hele tiden. Det var magisk fordi jeg fikk mulighet til å være tilstede, glede meg og forberede meg. Jeg anbefaler alle å prøve dette, og håper virkelig jeg rekker å få det denne gangen også. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er førstegangsfødende, og har hørt om så ulike typer fødsel, at jeg føler det er lite grunnlag for hva jeg skal grue meg for. Gruer meg for det ukjendte og for å skulle ha andre i nærheten når noe så intimt skal skje

 

Tror det er viktig å tenke gjennom hvordan man har det til vanlig når man har skikkelig vondt; og hvilke behov man har da,så forbereder man seg etter egen erfaring.

Jeg skal foreksempel ha med meg varmeflasker, MP3 spiller, munnspray, kleenex,vannflaske som min mann kan fylle opp x flere.., "sov i ro"-propper,øye bind(må ha mulighet til å lukke meg inne i min egen lille verden dersom det blir mye lys i rommet), tjukke sokker(noen sier at de fryser på bena), slippers og morgenkåpe..

 

Og til sist har jeg tenkt at det er jeg som skal føde,så jeg må få lov til å si i fra og spørre dersom det er noe jeg ikke forstår eller liker ved det som skjer på fødestuen.

 

Hilsen en som i utgangspunktet er litt beskjeden, men som kan være litt hissig når det gjelder...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde termin 4.mai, men lille Noah kom 6 uker for tidlig. Vannet gikk, og dro til sykehuset sammen med mannen min. De vonde åpningsriene begynte først etter 1 - 1 1/2 time etter at vannet gikk. Det var åpningsriene som var værst, men fikk tilbud om lystgass og akupunktur frem til jeg hadde fått nok åpning til å få epidural.Be om de smertestillende du kan få, for når pressriene kom hadde jeg epidural og lysgass som var med på å gi meg og mannen min en fantastisk opplevelse da gutten vår kom til verden.

Håper du får en like fantastisk fødsel som jeg fikk, og stol¨på de du har med deg. Jordmoren jeg hadde var helt fantastisk !

PS! Dette vil du klare kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...