Gå til innhold

Lar dere babyen ligge i sengen til den sovner av seg selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde ikke det når min var 6 uker. Har ikke det ennå og hun er 4 mnd. Lar henne sove når hun blir trøtt :) Har funnet ut at uansett hvor mye eller lite hun sover på dagtid, så har det ikke innvirkning på nattesøvnen.

Annonse

Vi begynte med fast leggetid på snuppa da hun var ca 2uker, la henne i sengen og hun sovna selv uten skriking. I begynnelsen tok det gjerne litt tid før hun sovna, halvtime til tre kvarter ca.. Nå er hun tre mnd og sovner nesten straks vi legger henne uten noen protester.. Kjempedeilig;D

Vi har ikke faste leggetider om dagen ennå, burde vel prøve å innføre det snart..

Ville begynt med faste leggerutiner kjapt, tror det lønner seg senere. Lykke til;D

Så lenge hun virker fornøyd er det bare å la henne ligge! :o) Selv skulle jeg ønske vi hadde det som deg, men her er ikke frøkna særlig interessert i å sove i egen seng.. (Men vi MÅ prøve å få det til snart....er bare litt rådvill om hvordan.)

Min jente på ti uker sovner i sengen sin hver kveld, men jeg sitter inne hos henne til hun sovner. Det tar ca en halv time. Senga hennes er ved siden av min, så det hender jeg slenger meg nedpå litt selv.

Annonse

da kan du la henne ligge!

kjempe flott det... ;o))

snuppa mi legges når hun gir antydnign på at hun begynner å bli trett og så sovne av seg selv...

tror det er bra at de finner søvnen selv uten å bli dylllet med...

lykke til! ;o))

Hei Zara! Er vel mest det at vi ikke sover så veldig godt med henne i mellom oss. Blir liggende veldig "på vakt" og våkner stiv og støl og ikke så veldig uthvilt. Det gikk ok en stund, men nå begynner jeg å bli litt sliten av det bare. Men om det viser seg at hun ikke er "klar" for å ligge alene enda så får vi fortsette med samsoving litt til. Hun er drøye 6 uker så er jo veldig avhengig av trygghet og å ha noen rundt seg.

Samtidig ønske vi at hun skal bli trygg i egen seng, og føle deg trygt å sovne selv. Rutiner er bra å ha, men vi påtvinger henne det ikke dersom hun ikke er trygg eller fornøyd. :o)

når min baby var 6 uker sov han hele tiden- 19-20 timer i døgnet, så da ble det vanskelig med faste sove tider hehe. Men vi la han våken i senga på kvelden og da sovnet han av seg selv alene etter en liten stund. vi begynte tidlig med leggerutiner og er veeeldig glad for det nå. (selv om jeg syns det var ille å la han ligge alene når han var våken siden han sov så mye,o)

her legger jeg henne i sin egen seng, stort sett sovner hun av seg selv.. men noen ganger må jeg inn å løfte henne opp noen ganger:) har lagt merke til at hun ikke sover så godt når jeg er tilstede når hun skal sovne inn.. kanskje like greit:) hun er 6 uker.

Jenta mi er også 6 uker og før vi skal legge oss på natten etter at hun har fått siste måltid før kvelden legger jeg henne i vuggen sin klokken er da mellom 11 og 12. Der ligger hun gjerne våken i 30-40 min før hun sovner inn av seg selv, våkner igjen mellom 5-6 for mat igjen og sovner ved puppen, men våkner når jeg legger henne tilbake. Hun ligger litt våken, men sovner ganske fort inn igjen. Sånn kan vi holde på til 14-tiden hvis vi ikke går ut. Men på ettermiddagen og kveld derimot da må hun bysses for å sovne, ikke vil hun ligge andre steder enn på oss. Hun sover ikke så lenge om gangen da ca 30 min eller mindre, den lengre søvnen på kvelden får hun når vi går tur med hunden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...